4K TV resolutie niet hoger dan 1080p op W8.1 Desktop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 649704

Topicstarter
Ik heb een GTX 980 daarbij 2 1080p monitors aangesloten via DP en een pricewatch: LG 43UF640V Zwart en die heb ik verbonden via een 3m HDMI1.4 kabel. Het probleem is nu dat ik de tv niet op 3840*2160 kan krijgen, tv geeft dan "No signal" aan.

Ik heb al van alles geprobeerd en gegoogled en kom meer op paginas terecht die gaan over gamen en mensen die geen 60fps 4K te zien krijgen, terwijl alles wat ik wil doen is mijn desktop gewoon in UHD krijgen.
Resoluties onder 3840*2160 kan ik ook niet selecteren via Nvidia control panel, en lagere Hz pakt hij ook niet, alles boven de 1920*1080 geeft "no signal".

Ik vraag me af of het dan aan de HDMI kabel ligt, en of dat op te lossen is als ik bijv een DP to HDMI kabel koop of ik dan wel 3840*2160 kan zien op deze tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Kijk eens naar de output op de HDMI poort van je videokaart. Check even de website van je videokaart.
Normaliter om hogere resolutie te verkrijgen dient met gebruik te maken van de DP poort.

Al geprobeerd de tv op de DP poort aan te sluiten?

[ Voor 12% gewijzigd door Xtr3me4me op 04-01-2016 15:03 ]

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:30

DarkSide

theres no place like ::1

soms moet je je HDMI input renamen naar PC.
Dit is volgens mij op de samsungs zo. Anders werkt het niet.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laminaatplaat
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-06 08:08
Volgens mij kan HDMI sowieso geen 3840*2160 @ 60hz. Op de Nederlandse wiki over HDMI lees ik dat ook terug, UHD gaat maximaal met 30hz. Een DP to HDMI kabel zou ook geen zin hebben want de HDMI standaard wordt dan natuurlijk nog steeds gebruikt en die kan nou eenmaal niet meer data door pompen.

Om het voor je computer en tv wat makkelijker te maken zou je natuurlijk eerst kunnen testen met alleen de tv aangesloten, zodat ie niet in de war kan raken door andere aangesloten schermen.

Kijk ook eens in de documentatie van je televisie, zoiets wat DarkSide zegt zou daar beschreven kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DarkSide schreef op maandag 04 januari 2016 @ 15:10:
soms moet je je HDMI input renamen naar PC.
Dit is volgens mij op de samsungs zo. Anders werkt het niet.
Hoe kan ik dit doen? Het is dan geen samsung maar misschien werkt dit wel en hoef ik geen extra kabel te kopen.
Xtr3me4me schreef op maandag 04 januari 2016 @ 15:01:
Kijk eens naar de output op de HDMI poort van je videokaart. Check even de website van je videokaart.
Normaliter om hogere resolutie te verkrijgen dient met gebruik te maken van de DP poort.

Al geprobeerd de tv op de DP poort aan te sluiten?
Ik wil dus een HDMI > DP kabeltje kopen om dit te testen. Maar dan wil ik wel zeker weten of het werkt, ASUS STRIX 980 is geschikt voor HDMI2.0 dus dit is niet van toepassing, de 1.4 kabel die ik heb zou gewoon hogere resoluties dan 1080p moeten kunnen weergeven en dat doet hij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

HDMI 2.0 kan prima 4k/uhd aan met 60fps. Het is HDMI 1.4 die tot 30fps gelimiteerd is.
De 980 heeft een HDMI 2 poort dus dat zal geen probleem moeten zijn.
Anoniem: 649704 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 15:30:
[...]

Hoe kan ik dit doen? Het is dan geen samsung maar misschien werkt dit wel en hoef ik geen extra kabel te kopen.

[...]

Ik wil dus een HDMI > DP kabeltje kopen om dit te testen. Maar dan wil ik wel zeker weten of het werkt, ASUS STRIX 980 is geschikt voor HDMI2.0 dus dit is niet van toepassing, de 1.4 kabel die ik heb zou gewoon hogere resoluties dan 1080p moeten kunnen weergeven en dat doet hij niet.
Zal je even in je handleidiing moeten kijken.
Misschien dat daar ook eea vermeld staat hoe een pc aan te sluiten met dergelijke resolutie

En 1.4 kabel moet inprincipe gewoon werken. Maar er zijn wel een slechte kabels die toch problemen geven met grote lengtes en/of resoluties.

[ Voor 72% gewijzigd door DarkSide op 04-01-2016 15:36 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
laminaatplaat schreef op maandag 04 januari 2016 @ 15:29:
Volgens mij kan HDMI sowieso geen 3840*2160 @ 60hz. Op de Nederlandse wiki over HDMI lees ik dat ook terug, UHD gaat maximaal met 30hz. Een DP to HDMI kabel zou ook geen zin hebben want de HDMI standaard wordt dan natuurlijk nog steeds gebruikt en die kan nou eenmaal niet meer data door pompen.

Om het voor je computer en tv wat makkelijker te maken zou je natuurlijk eerst kunnen testen met alleen de tv aangesloten, zodat ie niet in de war kan raken door andere aangesloten schermen.

Kijk ook eens in de documentatie van je televisie, zoiets wat DarkSide zegt zou daar beschreven kunnen staan.
Het probeel is niet per se 3840*2160 het probleem is algeheel dat hij niet verder gaat dan 1080p, als je googled dan kom je idd uit op situaties waar men probeert te gamen op 60hz 3840*2160 terwijl ik gwn mijn desktop wil aanpassen en op zijn minst mijn tv wil testen op hogere resoluties dan 1080p.
DarkSide schreef op maandag 04 januari 2016 @ 15:31:
HDMI 2.0 kan prima 4k/uhd aan met 60fps. Het is HDMI 1.4 die tot 30fps gelimiteerd is.
En hiervan ben ik op de hoogte dat die 1.4 kabel niet 60hz kan halen maar zelfs als ik via nvidia control panel de tv op zo laag als 23hz 3840*2160 zet gebeurt er niks behalve no signal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

HDMI 2.0 is een hardware wijziging in de chipset qua doorvoorsnelheid.
Het heeft niet perse een andere kabel nodig waar de layout veranderd is. Een 1.4 kabel zou moeten werken.
Wel moet het een goede kabel zijn. Er zijn goedkope 1.4 kabels die problemen geven met lengtes boven de 2m bv of idd hoge resoluties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DarkSide schreef op maandag 04 januari 2016 @ 15:31:

[...]

Zal je even in je handleidiing moeten kijken.
Misschien dat daar ook eea vermeld staat hoe een pc aan te sluiten met dergelijke resolutie

En 1.4 kabel moet inprincipe gewoon werken. Maar er zijn wel een slechte kabels die toch problemen geven met grote lengtes en/of resoluties.
Het is idd een goedkoop kabeltje van 3m die ik heb gekocht via allekabels.nl, kan daar ook een dp>hdmi kabel krijgen van 5m maar dat is direct €30, lengte heb ik nodig omdat de tv een stuk verder van mijn bureau staat. En handleiding geeft niks aan, er is wel een pc mode, maar alles wat dat doet is dat hij taskbar en desktop goed in beeld brengt in plaats van out of focus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-06 13:35
Ik heb zelf een Sony tv, en daar moet je de hdmi poort in Enhanced mode zetten oid om goed 4k vanaf de pc te krijgen. misschien heb je hier ook een optie voor bij LG? Standaard staat hij (volgens mij) op 1080p24. Als je hem op Enhanced zet dan geeft hij wel goed 4k weer.

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laminaatplaat
Ik zie iets over "HDMI ULTRA HD Deep Colour", heb je met die optie gespeeld op je TV?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

laminaatplaat schreef op maandag 04 januari 2016 @ 15:48:
Ik zie iets over "HDMI ULTRA HD Deep Colour", heb je met die optie gespeeld op je TV?
dat heeft met groter kleur bereik te maken. Geen idee of dat nodig is met de 980

verder in de handleiding staat het volgende

When connecting to the PC (HDMI), ‘No signal’ or ‘Invalid Format’ is
displayed.
•  Turn the TV off/on using the remote control.
•  Reconnect the HDMI cable.
•  Restart the PC with the TV on.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laminaatplaat
Misschien heb je hier nog wat aan?

https://forums.geforce.co...g-79uf860v-/post/4609242/

Ik zit ook maar een beetje te vissen ;) Het lijkt met dat het toch echt moet kunnen, dus sowieso succes en post ff als het gelukt is, hoe je het dan gedaan hebt.

edit:

Het ging me dan vooral hier om:
To enable proper 4:4:4 mode and to remove that horizontal color bleed: Instead of going to the "HDMI picture settings" on the TV, one must go to the TV home screen, and customize the "HDMI 1" (or HDMI 2, or whichever port you connected your PC to) UI display icon to "PC" instead of "HDMI". On the LG WebOS menu, this is done by clicking the Home button on the magic remote, then at the very top right, choosing the round Cable/Connector icon, then clicking on "All inputs" from the dropdown menu that appears, which shows a menu like this:

https://dl.dropboxusercon...puts_choose_icon_menu.jpg

There, on the far right, click on the edit, and choose "PC". The reason why this is super unintuitive, since the choice is made under a "Choose Icon" heading, which suggests that it would only be a visual launcher user interface customization option, but in fact, that option controls the 4:4:4 chroma as well.

[ Voor 59% gewijzigd door laminaatplaat op 04-01-2016 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23:22
2 schermen op 1080 als je die dan niet gebruikt en je sluit de tv meteen op de pc aan heb je het dan ook ik heb zelf een 4k tv en de pc kan ik op 4k resolutie zetten met een 970 gtx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
laminaatplaat schreef op maandag 04 januari 2016 @ 15:48:
Yes, deze functie aan en uit getest en in beide gevallen geen resultaat, res gaat niet boven 1080p
melantrix schreef op maandag 04 januari 2016 @ 15:45:
Ik heb zelf een Sony tv, en daar moet je de hdmi poort in Enhanced mode zetten oid om goed 4k vanaf de pc te krijgen. misschien heb je hier ook een optie voor bij LG? Standaard staat hij (volgens mij) op 1080p24. Als je hem op Enhanced zet dan geeft hij wel goed 4k weer.
Heb een pc mode die niet veel uitvoert behalve beeld rechtzet op desktop, standaard kan ik de tv wel zetten op 1080p 64hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-06 13:35
Anoniem: 649704 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 15:55:
[...]

Yes, deze functie aan en uit getest en in beide gevallen geen resultaat, res gaat niet boven 1080p

[...]

Heb een pc mode die niet veel uitvoert behalve beeld rechtzet op desktop, standaard kan ik de tv wel zetten op 1080p 64hz
Bij mij heeft het niet zozeer met een beeld modus te maken. ik moet in de instellingen/advanced settings mijn hdmi mode veranderen. (dat is dus daadwerkelijk een setting op mijn HDMI poort en niet een algemene instelling van de TV.

edit: zie deze link voor de Sony Tv, misschien wordt je daar wijzer uit https://sony-paa-pa-en-we...-device-is-not-displayed.

[ Voor 16% gewijzigd door Melantrix op 04-01-2016 16:08 . Reden: linkje toegevoegd ]

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Beaudog schreef op maandag 04 januari 2016 @ 15:55:
2 schermen op 1080 als je die dan niet gebruikt en je sluit de tv meteen op de pc aan heb je het dan ook ik heb zelf een 4k tv en de pc kan ik op 4k resolutie zetten met een 970 gtx
Net geprobeert, dp > hdmi kabel aangesloten tv als enige scherm en gaf mij dit keer ook geen opties om hoger dan 1080 te gaan. Toen de 1.4 kabel solo gebruikt en geeft me wel de opties om 2160 te gaan maar als ik dat kies, no signal check input connection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
Anoniem: 649704 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 21:53:
[...]

Net geprobeert, dp > hdmi kabel aangesloten tv als enige scherm en gaf mij dit keer ook geen opties om hoger dan 1080 te gaan. Toen de 1.4 kabel solo gebruikt en geeft me wel de opties om 2160 te gaan maar als ik dat kies, no signal check input connection
Apart dit bij mij heb ik de game pc met hdmi aangesloten, gtx 970 heeft een hdmi 2.0 aansluiting .
Aangesloten en gaan en heb niet eens een duren hdmi kabel gebruikt wel 2.0 .
gebruik zelf een samsung uhd curved 55 inch (8000 serie)
je zou toch wel 2160 30fps moeten kunnen gebruiken hdmi 1.4 gaat tot 2160p en 30 fps dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het lag aan de lengte van de 3m kabel. Heb nu een kort hdmi kabeltje ergens kunnen vinden en werkt direct op 3840*2160 60hz. thnx voor alle tips.

Vraag me nu alleen af zijn er kabels beschikbaar langer dan 2m die ook 3840*2160 kunnen uitzenden of heb ik gewoon pech gehad met deze kabel dat het goedkope troep was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
die ik gebruik is 5 meter was in de aanbieding toen bij mediamarkt.
de pc staat in woonkamer in een tv meubel dus de kabel moest ook door een goot om het een beetje weg te werken .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobzy
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04-06 09:56
Je hebt een 'goedkope troep' kabel.

Bij lengtes van <1.5M maakt de prijs meestal niet uit. Tenzij je dus ook 'deep colour', 'ultra white' en andere dergelijke meuk gaat aan zetten. Dan kan je ook problemen krijgen.

Als je naar lengtes van >2M gaat (met zowel HDMI, DP, en DVI (VGA is nóg erger)) dan is de kwaliteit van een kabel de bepalende factor. Dit betekend niet dat je naar "Monster" kabels moet gaan kijken van 100€+. Maar voor 5M kabel zou je rekening moeten houden met minimaal 30-50€ (Er zullen vast uitzonderingen zijn, maar op bijvoorbeeld allekabels zoals eerder genoemd zijn er dan de 'pro'(-sumer) merken zoals Clicktronic zit je 'altijd' goed.) Je komt op die lengtes gewoon niet weg met een kabel van <20€. Op een gegeven moment worden de kabels ook van glasvezel met omvormers aan beide kanten, dit gebeurt bij HDMI volgens mij bij 10-15M? Pin me daar niet op vast, je ziet de prijs dan gelijk omhoog schieten.

Voor HDMI is ongeveer 5M de 'officiele' limiet, en je kan met duurdere kabels dus tot 10M verwachten (1080P, 4K weet ik niet).
Voor DP is de 'officiele' limiet weer wat lager, maar je kan (comfortabel) tot 7,5M gaan. Dit omdat de bandbreedte van DP hoger is dus treed storing/verlies sneller op.

Ik heb zelf een HDMI kabel van 7M, deze doet het met het ene product wel (PC) en met het andere niet (PS3). De ontvanger maakt dan ook uit, TV pakt hem niet, AV reciever wel. Dus je hebt te maken met de bron, de kabel, en de ontvanger.

Als je nu 'investeerd' in een GOEDE kabel met een royale lengte, dan zit je voor de 4K generatie (tot 60HZ in iedergeval) goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
Ik heb het even opgezocht ik heb een Philips HDMI kabel gold plated was 18 euro
Werkt op alle consoles die ik heb en de pc
Ps3,ps4,X1,360, wiiu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Beide bedankt voor jullie advies, ik zal even kijken of ik die philips kabel ergens kan vinden 5m is wel ideaal. Kon gister the witcher 3 op 4K spelen 30 fps+ dus het lag inderdaad aan die lange waardeloze kabel.
Pagina: 1