Toon posts:

Beeld van mijn PC doorsturen naar mijn Samsung TV

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen :)

Boven in mijn kamer heb ik een desktop systeem staan.
Ik gebruik mijn systeem meestal voor multimedia o.a video's te bekijken.

Nu wil ik het beeld doorsturen naar mijn TV. (Draadloos met geluid).
Ik ben niet in bezit van een WIDI.

Zelf heb ik een zeer krachtig systeem (I7) vind het zonde om een acer revo van 600 euro aan te schaffen voor alleen multimedia streaming.

Is er een mogelijkheid dat ik mijn computer kan mirroren met mijn televisie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laminaatplaat
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-06 08:08
Wat voor TV heb je? Wellicht zijn er 'smart' functionaliteiten in je TV die gebruikt kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
laminaatplaat schreef op maandag 04 januari 2016 @ 14:39:
Wat voor TV heb je? Wellicht zijn er 'smart' functionaliteiten in je TV die gebruikt kunnen worden.
Ik heb een samsung smart tv met smart opties (internet)

In de samsung smart apps zijn geen apps die compatible zijn met Windows 10 behalve dat je een dlna optie kan activeren voor het benaderen van mappen op je systeem.
Dit is geen mirroring.

Ik wil het lieftst mirroring, zodat ik mijn desktop op mijn tv zie.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2016 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:25
Met Windows 10 kun je in ieder geval je media "Verzenden naar" je TV als deze Miracast ondersteund. Ik heb geen idee of jouw Samsung dit ondersteund, maar aan de PC zijde heeft dit niet veel nodig, mijn Core 2 Quad setup uit ~2008 bied deze optie ook al. Wel heb ik een vrij recente Sony TV staan. Wat je anders kan overwegen is een Chromecast of Microsoft Wireless Display Adapter aan te sluiten op je TV. De Microsoft versie werkt goed met Windows 10 (misschien ook 8.1?) en alles wat Windows Media Player kan afspelen, de Chromecast is wat meer applicatieafhankelijk.

EDIT: Als je echt je hele scherm wilt mirroren dan ontkom je haast niet aan een HDMI kabel of een draadloze HDMI zender/ontvanger set. Bedenk echter wel dat de draadloze variant al snel je hele 2.4GHz WiFi plat legt.

[ Voor 12% gewijzigd door Xudonax op 04-01-2016 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Xudonax schreef op maandag 04 januari 2016 @ 14:51:
Met Windows 10 kun je in ieder geval je media "Verzenden naar" je TV als deze Miracast ondersteund. Ik heb geen idee of jouw Samsung dit ondersteund, maar aan de PC zijde heeft dit niet veel nodig, mijn Core 2 Quad setup uit ~2008 bied deze optie ook al. Wel heb ik een vrij recente Sony TV staan. Wat je anders kan overwegen is een Chromecast of Microsoft Wireless Display Adapter aan te sluiten op je TV. De Microsoft versie werkt goed met Windows 10 (misschien ook 8.1?) en alles wat Windows Media Player kan afspelen, de Chromecast is wat meer applicatieafhankelijk.

EDIT: Als je echt je hele scherm wilt mirroren dan ontkom je haast niet aan een HDMI kabel of een draadloze HDMI zender/ontvanger set. Bedenk echter wel dat de draadloze variant al snel je hele 2.4GHz WiFi plat legt.
Bedankt voor je duidelijke uitleg :D

Microsoft Wireless Display Adapter kan ik hiermee het beeld en geluid versturen?

Werkt deze adapter ook als een mirror?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tanooki
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Als je vooral films wilt gaan streamen ben je volgens mij beter af met een Chromecast 2.
Zie ook het topic hier op GoT.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:25
Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2016 @ 15:30:
[...]

Bedankt voor je duidelijke uitleg :D

Microsoft Wireless Display Adapter kan ik hiermee het beeld en geluid versturen?

Werkt deze adapter ook als een mirror?
Mirror zou technisch mogelijk moeten zijn, maar wederom enkel met Windows 8.1 en hoger. Ik heb dit zelf echter nog niet aan de gang gekregen met Miracast direct op mijn TV. Dit zou je zelf even moeten uitzoeken ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tanooki schreef op maandag 04 januari 2016 @ 15:47:
Als je vooral films wilt gaan streamen ben je volgens mij beter af met een Chromecast 2.
Zie ook het topic hier op GoT.
Dankjewel, ik zie inderdaad via youtube dat chromecast een mirroring kan verrichten via pc naar tv.
Dit zocht ik de hele tijd 8)7

Ik hoop dat geluid ook word doorgestuurd naar mijn TV met chromecast.

Ik ga vandaag snel een chromecast halen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Met een chromecast kun je niet betrouwbaar je hele scherm mirroren naar een tv. Oh en sowieso kan je dan geen keyboard en muis gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Haribo112 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 16:33:
Met een chromecast kun je niet betrouwbaar je hele scherm mirroren naar een tv. Oh en sowieso kan je dan geen keyboard en muis gebruiken.
Hoi Haribo112,

Zou je mij graag met wat meer informatie willen voorzien?

Begrijp ik goed dat je dus niet kunt mirroren met een chromestick 2 ? Zo niet, hoe word dit gedaan op video's van youtube? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 20:57

DarkSide

theres no place like ::1

Volgens mij is de optie nog in beta.
Als ik snel lees kan het wel. Maar hoeft het niet (vlekkeloos) te werken.
CC is voornamelijk bedoeld om vanuit chrome wat zaken te casten. Kan met tabs uit de browser.
Maar voornamelijk natuurlijk voor youtube en of netflix.
De hele desktop dus niet.
Muis schijnt dan behoorlijk laggy te werken.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laminaatplaat
Welke versie van Windows gebruik je precies en welk type Samsung televisie gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 20:19
Waarom niet gewoon HDMI pc naar HDMI tv? Werkt prima op mijn Samsung tv en zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedrique
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-08 22:13
rolandos582 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 18:21:
Waarom niet gewoon HDMI pc naar HDMI tv? Werkt prima op mijn Samsung tv en zonder problemen.
Ja ik heb ook een HDMI kabel gelegd. Betrouwbaarder wordt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wat bedoel je nou precies met mirorren? Als je gewoon bedoeld dat je de films die je op je pc hebt staan op je tv beneden wil kijken dat heb je het over streamen. Dan ben je klaar met een chromecast van €25.
Als je echt je desktop naar de tv wil hebben zit je ook nog met het probleem van de bediening.
Dus het lijkt me handig om echt duidelijk te hebben wat je doel precies is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Is er een reden waarom je niet gewoon een HDMI kabel neerlegt?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
laminaatplaat schreef op maandag 04 januari 2016 @ 18:03:
Welke versie van Windows gebruik je precies en welk type Samsung televisie gebruik je?
Windows 10

Samsung UE60H6200AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
rolandos582 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 18:21:
Omdat mijn tv 15 meter verderop staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
fm77 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 18:31:
Wat bedoel je nou precies met mirorren? Als je gewoon bedoeld dat je de films die je op je pc hebt staan op je tv beneden wil kijken dat heb je het over streamen. Dan ben je klaar met een chromecast van €25.
Als je echt je desktop naar de tv wil hebben zit je ook nog met het probleem van de bediening.
Dus het lijkt me handig om echt duidelijk te hebben wat je doel precies is :)
Ik heb geen films op mijn pc staan.

Soms kijk ik wel eens op de site van southpark of gamekings.
Dit zijn videos in flash via websites.

Deze wil ik sturen naar mijn tv, zodat ik lekker op de bank kan kijken in plaats van achter mijn beeldscherm. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pettertje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-04-2021
De beste oplossing lijkt mij in dit geval net als alle andere "een kabel gebruiken".

http://www.allekabels.nl/...6/1081450/hdmi-kabel.html
20m heb je daar voldoende aan?

om op je laatste comment in te gaan zou je kunnen kijken naar de Chromecast 2

[ Voor 16% gewijzigd door Pettertje op 05-01-2016 10:15 ]

- Greetz Froggy-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Het probleem met HDMI kabels is dat de standaard een minimum van 5m maar geen maximum aanhoud. Goedkope kabels hebben vaak moeite met zulke afstanden.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobzy
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-09 15:50
HDMI kabel alleen red je het niet mee, USB verleng kabel om de receiver van je (wireless) keyboard/muis in de zelfde kamer te krijgen is ook nodig. Na 7.5M moet je echter USB gaan repeaten wat niet ideal is voor input hardware.

Wat wil je nu? Websites op TV toveren? Chromecast (2) + Chrome.
Ik neem aan dat je een smartphone ook hebt? En ik neem ook even aan (te lui om op tezoeken) dat je TV MHL ondersteund. Als je smartphone dat ook doet (En die kan de videos afspelen op de sites die jij bezoekt) kan je een MHL kabeltje kopen (HDMI naar micro USB) en dan kan je die aan je TV hangen. Scheelt ook weer stroom omdat de PC dan niet aan hoeft te staan.
Wil je écht je PC + input op je TV zonder een HDMI kabel van 20M en te prutsen met USB verlengkabels. Dan is er nog PCoIP (Of KVM over IP maar dat is nóg duurder en meestal slechter). Kost je alleen kleine 300€ voor het kastje en 300€ voor het kaartje, en je hebt bedraad netwerk nodig :+ .

Ik denk dat als je alleen die websites die je aanhaalt op het grote scherm wilt zien, met beeld en geluid, een MHL kabeltje voor je smartphone de snelste/goedkoopste manier is.

PS bestaat Gamekings nog? 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 10:10:
[...]

Ik heb geen films op mijn pc staan.

Soms kijk ik wel eens op de site van southpark of gamekings.
Dit zijn videos in flash via websites.

Deze wil ik sturen naar mijn tv, zodat ik lekker op de bank kan kijken in plaats van achter mijn beeldscherm. :)
Ik heb zelf een 20meter HDMI kabel lopen die prima werkt.
Alleen hoe had je in gedachten om je filmpjes aan en uit te zetten? Steeds naar boven lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laminaatplaat
Windows 10 ondersteunt Miracast, je TV ondersteunt Miracast

http://downloadcenter.sam...]X14DVBEUH-1.114-0707.pdf

Dus, probeer dat eens zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003