PC voor oma?

Pagina: 1
Acties:

• xproniels
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2021
hallo mede tweakers,

mijn oma vroeg of ik een pc voor haar in elkaar te zetten voor het standaard web gebruik en voor de klein kinderen af en toe Minecraft op te doen.
nu vroeg ik me af of dit een goed systeem is?

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A8-7600 Boxed€ 87,-€ 87,-
1ASRock FM2A88M-HD+€ 54,95€ 54,95
1LC-Power 976B Dark Trooper€ 43,75€ 43,75
1BenQ GL2250 Zwart€ 103,53€ 103,53
1König CSKBU100 US€ 6,95€ 6,95
1Kingston HyperX Fury black HX318C10FB/4€ 20,95€ 20,95
1LG GH24NSC0 Zwart€ 15,57€ 15,57
1Enermax Triathlor ECO 450W€ 61,95€ 61,95
2Crucial BX200 240GB€ 62,95€ 125,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 520,55

alvast bedankt

[ Voor 77% gewijzigd door xproniels op 04-01-2016 14:53 . Reden: via template wenslijst toe gevoegt ]

"If you can't duck it, F*CK IT!!"

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

Om eerlijk te zijn zou ik oma eerder een tablet adviseren. Minecraft PE is niet echt fantastisch, maar wel een mogelijkheid en anders spelen ze maar een ander spelletje ;)

En kijk anders even naar de BBG van deze maand: reviews: Desktop Best Buy Guide - januari 2016 Nog een stuk goedkoper ook..

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Kan veel goedkoper, neem gewoon een recente instap celeron of Pentium cpu. Die onboard GPU kan dat al makkelijk. Zuiniger, koeler, goedkoper, stiller.

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:39
Op zich is die APU zo slecht nog niet.. Daar kan minecraft met wat mods op gespeeld worden en eventueel nog wat andere spellen :)
Dat het zo duur lijkt te zijn is omdat TS niet z'n komplete lijstje gepost heeft.
Er zit namelijk ook nog een scherm in en 2 x een BX200?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:47
Geef haar een iPad, heeft ze waarschijnlijk meer aan dan een full blown PC :)

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:39
Misschien dat TS nog wat beter kan aangeven wat oma allemaal met de pc gaat doen.

Mijn ma is ook oma maar die office't , internet en typt er nog vrolijk op los dus een tablet gaat dan niet voldoen..

• xproniels
ThinkPadd schreef op maandag 04 januari 2016 @ 14:22:
Geef haar een iPad, heeft ze waarschijnlijk meer aan dan een full blown PC :)
mijn oma vind het scherm van een tablet te klein en van haar laptop ook vandaar. verder wil ze er haar website omdat ze zelf schildert er op kunnen bijwerken (web based) dus vandaar. ik had haar dit eerst ook vertelt.
Baloes schreef op maandag 04 januari 2016 @ 14:19:
Op zich is die APU zo slecht nog niet.. Daar kan minecraft met wat mods op gespeeld worden en eventueel nog wat andere spellen :)
Dat het zo duur lijkt te zijn is omdat TS niet z'n komplete lijstje gepost heeft.
Er zit namelijk ook nog een scherm in en 2 x een BX200?
die ssd's hier boven en het scherm zijn nog voor mij

[ Voor 57% gewijzigd door xproniels op 04-01-2016 14:59 . Reden: beter leesbaar zo ]

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:34

P_Tingen

omdat het KAN

Die tower is een kwestie van smaak, maar is dat wel iets voor je oma? Met zo'n wensenlijst zou ik eens kijken naar een mooi klein kastje, of anders een NUC / Brixx of zo. En een voeding van 450W lijkt me ook enthousiast.

Ik zou het allemaal een beetje lower profile doen. Kijk eens naar een recent instapsysteem op basis van een Celeron of naar het mini-instap / basissysteem van een paar maanden geleden. Ik denk dat dat voor oma voldoende is en zal redelijk tot goed minecraft kunnen draaien.

... en gaat over tot de orde van de dag

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-02 19:57

Zerora

Ik Henk 'm!

Ik zou geen vaste PC aanraden, maar een laptop. Die kan je oma makkelijk opbergen. Bij een vaste PC heb je er ook gelijk een bureau/extra tafel bij nodig dus als je dat kunt voorkomen scheelt dat ook nog eens qua plek in het huis van je oma. Voor 500 euro kun je al hele leuke laptops kopen, waar je oma (en (klein)kinderen) jarenlang plezier mee hebben. :)

Edit:
Laptop aansluiten op de tv een optie? Dan heeft ze een groot scherm. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Zerora op 05-01-2016 20:46 ]

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:34

P_Tingen

omdat het KAN

Zerora schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 20:08:
Ik zou geen vaste PC aanraden, maar een laptop. Die kan je oma makkelijk opbergen. Bij een vaste PC heb je er ook gelijk een bureau/extra tafel bij nodig dus als je dat kunt voorkomen scheelt dat ook nog eens qua plek in het huis van je oma. Voor 500 euro kun je al hele leuke laptops kopen, waar je oma (en (klein)kinderen) jarenlang plezier mee hebben. :)
Oma van ts vindt een laptopscherm te klein.

... en gaat over tot de orde van de dag

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:46

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Idd. Komt bij dat een laptop ergonomisch brak is - toetsenbord vast aan scherm, dus per definitie ofwel scherm veel te laag danwel toetsenbord veel te hoog.

Een jonkie heeft daar niet zo'n moeite mee, maar iemand met stijve, krakende gewrichten wil je echt niet dwingen fout te zitten. Juist voor een bejaarde is een los scherm en een los, goed toetsenbord en grote muis/trackball een grote aanrader.

Oslik blyat! Oslik!

• xproniels
het is toch dit systeem geworden met een andere case bedankt voor jullie reacties en hulp

Pagina: 1