Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinT
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:58
Beste Tweakers,

Na haast een jaar te zitten rotzooien met de AC-66U van Asus van ik het echt zat en wil ik gewoon degelijke performance. heel wat maanden geleden heb ik het ook al geprobeerd op te lossen maar tevergeefs. Helaas :'(

Even een korte beschrijving van de situatie:
- Router bevindt zich in de meterkast en dient als centraal punt van internet kabels in het huis (Alle LAN aansluitingen zijn in gebruik
- Gemiddeld zitten er 4 telefoons op het WLAN netwerk en 2 laptops. Geen van elke die intensief downloaden
- 1 LAN poort is aangesloten op de SmartTV welke zelden internet gebruikt
- 1 LAN poort is aangesloten op een gaming PC. Veel gebruik van VOIP, games etc etc.
- 1 LAN poort zit op een HTPC, hier wordt geregeld youtube op gekeken en een beetje gebrowsed
- De laatste LAN poort zit op een stof happende PC, dus dat zegt al genoeg :+ (Word nooit gebruikt)
- De router is volgens de firmware updater up to date.
- De router gebruikt 2 verschillende SSID's om de 2.4 en 5GHZ band uit elkaar te houden namelijk Asus en Asus 5G
- De modem die voor de ASUS zit is een Ubee ziggo modem. (Zojuist nieuwe ontvangen)
- Ik heb een Ziggo alles in 1 abbonement 120down en 12 up

De problemen die ik ondervind:
- Wireless verbinding is instabiel, de wireless client verliest of verbinding of kan helemaal niks downloaden
- De 5GHZ verbinding kan nog op 1080p youtube filmpjes kijken voor 1 minuut maar het houd dan op. 2.4Ghz kan amper 240P aan en houd ook op na een periode
- Downloads nemen een pauze na een tijdje en gaan dan na 10-20 seconden weer verder.

Wat heb ik geprobeerd:
- Kanaal veranderen m.b.v wifi analyser op telefoon
- Firmware update
- Verschillende instelling op vast gezet
- Factory reset

Mijn dank is alvast groot. :)

[ Voor 3% gewijzigd door KevinT op 04-01-2016 14:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Router verplaatsen naar een ander vertrek vh huis en "niet in metselen " in de meterkast. Met een andere router ga je waarschijnlijk geen verbetering krijgen.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinT
Lip schreef op maandag 04 januari 2016 @ 14:07:
Rouer verplaatsen naar een ander vertrek vh huis en "niet in metselen " in de meterkast. Met een andere router ga je waarschijnlijk geen verbetering krijgen.
Het bereik is geen probleem. Ik krijg overal in het huis gewoon 3 of zelfs volle streepjes op mijn telefoon en laptop.

Kan ik dan niet uitsluiten dat het niet aan de positie ligt?
Verder is deze positie ideaal voor mij sinds alle LAN kabels hierop uitkomen dus ik verplaats hem liever niet.

[ Voor 18% gewijzigd door KevinT op 04-01-2016 14:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Die streepjes in Windows of op je telefoon zeggen niet zoveel wanneer de throughput ondermaats is.
Ik heb hier dezelfde router staan (zie: Intel Dual Band Wireless-AC 7260 (Mini PCI Express) review door Lip) en werkt prima.

Ligt 110% aan de locatie v.d router! :)

[ Voor 66% gewijzigd door Lip op 04-01-2016 19:29 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:40

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Idd.

Ipv "streepjes" meten, kijk eens of je op je laptop (in de driver of losse tool) de RSSI kunt meten. Die zal vermoedelijk richting -65dBmV gaan. Dan is het gewoon te weinig signaal.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beheare
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-07 19:44
Kijk ook even goed naar je 'netwerk modus' instellingen.
Mocht dit bijv. B/G/N-mixed zijn, dan kan het zijn dat je omwille van compatibiliteit inlevert op doorvoersnelheid en stabiliteit.

Meterkast is doorgaans niet de beste plek om een draadloze router te stallen, daar waar er veel interferentie mogelijk is. Kabels, muurtjes.

Probeer het eens een week uit op een centralere locatie, bijv. de woonkamer, overloop.

Daarnaast, als je de mogelijkheid hebt, controleer op andere devices die op de 2.4Ghz frequentie zitten. In de meeste woonwijken zie je wel tig draadloze verbindingen allemaal op dezelfde kanalen (1,6,11 meestal). Soms helpt het als je een minder druk kanaal kiest.

Met firmware zoals (Advanced)Tomato , OpenWRT, Asus met Merlin kun je verder tweaken, maar... dat is niet de low-hanging fruit en vergt tijd om het voor jouw situatie optimaal in te kunnen stellen.

Voor jouw referentie ik heb zelf tevens de RT-AC66U, centrale locatie en dikke betonnen muren (240m² over 3 woonlagen). Geen problemen tot weinig problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firebird_1979
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb dezelfde router en vind het een geweldig apparaat! Misschien iets in de configuratie niet helemaal lekker?

Ik heb de Merlin firmware geinstalleerd (http://asuswrt.lostrealm.ca/) en hier wat tips vandaan mbt configuratie: http://blog.ittoby.com/20...ur-new-asus-rt-ac66u.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:40

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het is inderdaad een prima apparaat - als je het op een goede plek ophangt. Ik heb er een als AP op m'n bovenverdieping: 1m50 boven de grond met line-of sight naar drie kamers en nog steeds redelijke dekking in de vierde. In de meterkast gaat het wat minder :o

Sowieso, als je kabels allemaal in de meterkast samenkomen is het raadzaam om aparte router en AP te overwegen. Beste plek voor kabels is per definitie een van de slechtste plekken voor WiFi.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinT
Heel beschamend maar ik heb het dus gewoon opgelost d.m.v van het switchen van "Router mode" naar "Acces point".

Iedereen in iedergeval bedankt voor de tips enz. Ik ga nou naar een switch kijken en hang de router dan achter het gordijn in de keuken aan het plafond. Dan zit ik echt in het midden van het huis, in x,y en z richting.

Iemand een tip voor de switch?

[ Voor 54% gewijzigd door KevinT op 05-01-2016 15:39 ]

Pagina: 1