Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k.theuws
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-06 15:45
Hallo mede Tweakers,

Ik ben bezig met mijn PC kast aanpassen (Bitfenix Prodigy M).
Hierbij loop ik tegen een probleem aan, namelijk dat ik in de 5,25" bay een power en reset knop wil hebben (en eventueel wat USB 3.0 aansluitingen).
Heb al op onder andere Tweakers gekeken of hier standaard paneeltjes voor zijn, maar heb niets kunnen vinden.

Misschien heeft iemand er wel een kunnen vinden, of weet iemand een manier om deze te verwerken in mijn bestaande paneel (is nog gewoon de standaard cover die bij de kast komt).

Groetjes,
Koen

-edit 04-01-2016 14:05-
als iemand trouwens nog andere tips heeft over mijn post, hoor ik het graag (eerste keer dat ik een topic aanmaak op Tweakers)

[ Voor 11% gewijzigd door k.theuws op 04-01-2016 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:31
Je kunt de bedrading/aansluitpunten van de huidige case toch gebruiken en hier nieuwe knoppen aan hangen?
Met een Dremel een USB3.0-boardje uit elkaar slijpen en zelf in een 5.25" bay fabriceren is een leuk klusje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k.theuws
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-06 15:45
het is ook meteen de eerste keer dat ik aan case modding doe.
daarbij heeft bitfenix een heel pcb waar de knoppen en usb aansluiting aan zitten aan het sidepanel schroeft,
en als ik die achter het bestaande frontpanel zou doen, zie je het 'heerlijke' groene PCB door de mesh heen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverZeven
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-06 13:13
Likje verf erover toch. :+

[ Voor 8% gewijzigd door SilverZeven op 05-01-2016 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellum
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-08 16:36
Stukje zwart plastic / karton tussen het mesh en de pcb in maken lijkt me stuk makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om zoiets te maken heb je natuurlijk wel wat creativiteit of handigheid nodig.

Ik zou bij een electronicashop twee knoppen kopen voor je power en reset knop alsook een rolletje kabel. Die soldeer je aan elkaar. De connector voor op je moederbord zou ik recycleren uit mijn hoop oude kabels en connectors of zou ik ook gewoon online bestellen.

Elk moederbord heeft ook een set pinnen waarop je USB kan aansluiten. Een USB-kabel heeft slechts vier draden: ground, +5V, en twee data pinnen. Ik zou een paar USB-verlengkabels kopen, in twee knippen en die dan opnieuw aan een connectortje solderen voor intern op je moederbord.

Het is maar hoe afgewerkt je het wil hebben en hoeveel tijd je er in wil steken. :-) Je kan ook je bestaande IO paneel in zo een front bay monteren.
Pagina: 1