• draayertje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01 13:42
Ik mocht op mijn werk een afgedankte pc meenemen. Thuis heb ik er 2 19" tft schermen aan gehangen middels DVI. Nu wil in de bios komen om wat instellingen aan te passen, maar ik krijg pas beeld zodra windows helemaal is opgestart. Ik krijg geen post scherm en weet dus niet of ik bijv. F2 of DEL moet indrukken om in de bios te komen. Ik heb ze allebei geprobeerd, en dan start windows uiteindelijk niet op, dus ik neem aan dat de pc dan wel in de bios terecht is gekomen, maar ik krijg nog steeds geen beeld.

Op mijn werk hingen er 2 22" schermen aan en daar liet hij wel gewoon het post scherm zien. Ik neem dus aan dat de pc nu op één of andere manier is ingesteld op een resolutie die de 19" schermen niet aan kunnen (al dacht ik dat post/bios altijd gewoon een standaard resolutie is).

Hoe krijg ik voor elkaar dat ik wel beeld krijg in de bios (behalve de pc weer meenemen naar mijn werk en hem aan een 22" scherm hangen)?

De videokaart is een ATI Radeon HD 2400 XT 256 mb

Ik heb al geprobeerd:

- Slechts 1 scherm aansluiten
- aansluiten dmv VGA ipv DVI
- "blind" in de bios proberen te komen (wat dus wel werkt maar nog steeds geen beeld)

• Klevertje
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09-01 11:02
Wat je kunt proberen zodra je de pc aanzet is eenmaal op de "pause" knop te drukken. Dit zorgt ervoor dat je postscherm blijft staan. Sommige schermen geven idd pas later beeld, waardoor je zo misschien even je postscherm kunt bekijken.

Andere mogelijkheid om het BIOS in te komen is misschien nog F10?
Vaak wanneer het een vast merk is bijv. HP, dan kun je doormiddel van google vaak achterhalen welke F knop gebruikt dient te worden om in het BIOS te komen.