Blauwe 'vlekjes' bij afspelen video's

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainovic
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 14:06
Beste Tweakers,

Sinds kort heb ik een apart probleem. Wanneer ik video's afspeel (of dat nou filmpjes op mijn FB-tijdlijn, gifjes of films vanaf mijn computer zijn) krijg ik een soort blauwe vlekjes te zijn die in het beeld 'trillen'. Dat gebeurt alleen op het video-oppervlak, en niet daarbuiten. Heb er een screenshot van gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/v3Fj4Ge.jpg

Het vreemde is trouwens dat het me is opgevallen dat dit niet gebeurt bij YouTube-filmpjes...

Ik heb overigens een AMD Radeon R9 280X Gaming 3GB met de nieuwste drivers (15.30 dacht ik, die met dat irritante AMD Radeon-menu), in combinatie met een FX-8350 BE CPU en 8GB geheugen.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Drivers heb ik al opnieuw geinstalleerd, to no avail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Het ziet er uit als artifacts van de grafische kaart. Veel video's worden met hardware versnelling afgespeeld en dus gedecodeerd door je videokaart. Als je deze GPU hardwareversnelling uitschakelt zijn de artifacts wellicht ook weg.

Desondanks hoort het wel gewoon te werken. Update zeker je Flash versie, browser, drivers, BIOS en videospeler. Kijk ook eens of je kaart niet te warm wordt.

Verder neem ik aan dat je geen problemen hebt in games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainovic
Admiral Freebee schreef op maandag 04 januari 2016 @ 13:29:
Het ziet er uit als artifacts van de grafische kaart. Veel video's worden met hardware versnelling afgespeeld en dus gedecodeerd door je videokaart. Als je deze GPU hardwareversnelling uitschakelt zijn de artifacts wellicht ook weg.

Desondanks hoort het wel gewoon te werken. Update zeker je Flash versie, browser, drivers, BIOS en videospeler. Kijk ook eens of je kaart niet te warm wordt.

Verder neem ik aan dat je geen problemen hebt in games?
Dank voor je snelle reactie. Vergeten te melden, maar net Fallout opgestart en daar heb ik hetzelfde probleem. Flash, drivers, browser zijn allemaal up-to-date. Temperatuur is (idle, wanneer ik een filmpje aanzet en dus die artifacts krijg) rond de 49 celsius.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:38

Nemesizz

Untouchable

AMD Radeon R9 280X Gaming 3GB
Probleem met veel van die kaarten is is dat ze vanuit de fabriek worden overgeklokt, en dan vaak nét dat stapje verder dan de concurrent om dan net weer een stapje hoger in de grafiekjes te staan van reviews.
Maar met overklokken is de ene kaart de andere niet, en best vaak gaat het qua stabiliteit na een tijdje mis bij die factory-OC's . Komt bij dat de 280 en 280x rebrands zijn van de 7950 en 7970, dus overclocked (280 en 280x) en vervolgens nóg een overclock er overheen door de fabrikant.

Wat vaak wil helpen is de kaart wat lager te clocken, vaak iets van 50 of 100Mhz lager zetten helpt meestal wel de problemen te verhelpen. Zowel core als geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Als het onderklokken helpt is dat wel een reden op garantie te claimen. De kaart zou moeten werken op de geadverteerde snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainovic
Nemesizz schreef op maandag 04 januari 2016 @ 14:14:
[...]

Wat vaak wil helpen is de kaart wat lager te clocken, vaak iets van 50 of 100Mhz lager zetten helpt meestal wel de problemen te verhelpen. Zowel core als geheugen.
Dank voor de tip. Heb het geprobeerd, dacht even dat het hielp, maar bleek uiteindelijk toch niet de oplossing te zijn. Er zit nog 1,5 maand garantie op, dus ik ga hem gewoon opsturen naar de fabrikant. Mogen zij gaan vertellen wat het probleem is.
Pagina: 1