Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Keuze auto budget tot €19000

Pagina: 1
Acties:

• crab-
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-11 13:50
Goedemiddag,
na lang twijfelen toch maar even een topic aangemaakt. Omdat ik graag jullie meningen en ervaringen meeneem in mijn keuze voor een relatief nieuwe/2e hands auto.

Zelf rij ik een Citroen DS3 (diesel) en rij plusminus 20.000/25.000 km op jaarbasis.
De keuze voor een benzine of diesel is een twijfelpunt, zit een beetje op de grens van beide.

Ik ben opzoek naar:
  • Relatief jonge, ruime (station) 5-deurs bj 2014/2015 (Reden: vanwege toekomstige familie uitbreiding)
  • Budget tot €19000, (ga van een inruilwaarde uit van rond de €10.000, dus €8000/9000 eigen inleg)
  • Ruimte voor spullen, bagageruimte (kinderwagen etc.)
  • Maximaal 40.000 km op de teller.
  • Musthave: Navigatie, parkeersensoren, cruise controle
Eigen inbreng/keuze:
  • Seat Leon ST
  • Peugeot 308 SW
  • Volvo V40 (weinig ruimte ivm de rest)
  • Renault Megane Estate
Update: Evt crossover?

Ik ben benieuwd wat jullie aanraden, het liefst met een toelichting :).

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:00

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Focus? Andere recente leasetoppers?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:16
Skoda Octavia
Golf station
VW Passat
Leuke 3 serie (moet je bepaalde eisen laten varen zoals 40k op de teller, maar dan zijn ze ook net ingereden joh)
A3 Sportback (niet heel groot achterin)

wijze woorden

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Octavia station? Misschien niet de meest aantrekkelijke auto voor sommigen, maar rijdt goed en is erg ruim. Renault zou ik persoonlijk niet doen, behoorlijke slechte ervaringen daarmee en in mijn omgeving. Peugeot 308 zou ik als ik jou was eerst gaan proef rijden. Zeker de eerste serie had een beroerde wegligging (snel wagenziek worden?), maar dat kan ondertussen verbeterd zijn. De V40 is gewoon geen grote auto, rijdt erg goed. De Leon heb ik totaal geen ervaring mee.

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Let bij de navigatie er wel op dat hij met reistijd rekening houd met het verkeer en/of de landen die jij wilt bezoeken erop staan. Bijkopen kan een duur grapje zijn.

Zelf heb ik ook navigatie in mijn auto, maar gebruik hem zelden aangezien Google Maps veel beter werkt.

Verder zou ik ook is kijken naar Crossovers. Je zit dan iets hoger op de weg en krijgt daar ook veel ruimte bij, alleen sportief is het zeker niet.

Zelf rijd ik een Clio Estate die aan al je eisen voldoet en zelfs nieuw nog onder je budget zit ;) Alleen bij kamperen met 2 kleine kinderen moet ik een hutkoffer op het dak mee sleuren.

• crab-
Bedankt voor jullie reactie's. Een crossover is natuurlijk ook een optie, alleen heb ik daar nog niet echt onderzoek naar gedaan. Verder heb ik het idee(als ik ongelijk heb, zeg het dan gerust), je bij de duitse auto's meer betaald voor een relatief "minder volle" auto (ook de seat). Kwalitatief beter?

[ Voor 14% gewijzigd door crab- op 04-01-2016 13:52 ]

• maggoo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-10-2020
De megane estate 1.5 dci kan je nieuw ophalen rond de 18.000, dat zijn voorraadmodellen die weg moeten ivm introductie nieuwe model. Zou mijns inziens een erg verstandige keuze zijn, want goed in de opties, betrouwbaar, volledige garantie en ruimte genoeg.

Zelf zou ik niet voor zo'n zeeeeerrrr verstandige keuze gaan met dat budget, en ergens het midden proberen te vinden tussen plezier en verstand, en dan uitkomen bij een full options accord, laguna, mazda 6, 508, zoiets. 2012-13 kom je dan, en met extra garantie zit je wel veilig dan. Of hoger op de pootjes, de qasqai, cx 5, de laatste kan net met dat budget. Beetje extra ruimte is gewoon fijn, en voor de extra kosten hoef je een D segmenter ook niet te laten.

Hoe dan ook, VAG gewoon links laten liggen, en bij andere duitsers zal je met dit budget en eisen genoegen moeten nemen met een pijnlijk kale uitvoering.

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:46
Ik zat zelf ook aan een Mégane te denken.
Wil je iets meer opties, ga dan voor een GT-Line.

ZO'n 1.5 rijdt lekker hoor, en je hebt genoeg ruimte.
En ook belangrijk, de stoelen zitten super... ik ben zelf 1.92 en ik heb nergens last van

http://www.auto-koese.nl/...ate-gt-line-20-bijtelling

http://www.autotrader.nl/...ci-110-pk-gt-line-bose-i/

http://www.marktplaats.nl...5dci-s-s-estate-gt-l.html

-edit-

of een gewone megane station

http://www.marktplaats.nl...imited-nieuwe-type-r.html

[ Voor 34% gewijzigd door Aggressor op 04-01-2016 17:12 ]

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:37
Als je op zoekt bent naar een station waar kinderwagens in kunnen, kan je de V40 beter laten voor wat het is. Voor twee personen is het een prima wagen, maar het is niet te vergelijken met grotere stations.

De afgelopen jaren was de Megane dé leasetopper van het land, dus ik denk dat daar veel aanbod in te vinden is. De Focus kan ik ook aanraden, zeker als je een auto zoekt waar je ook sportief mee kan rijden.

[ Voor 3% gewijzigd door Widow op 04-01-2016 15:05 ]

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• 123RR
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-03-2024
C4 Cactus, heb je nieuw voor 19K. Geen station, wel ruim en minstens net zo groot als een V40. Tevens verwacht ik een hogere inruilwaarde voor je DS3 bij de Citroën-dealer.

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:25
Hagelnieuwe aangeklede Fiat 500X ?

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
Is het niet ook een optie om eens bij een aantal autodealers langs te gaan?
En alle auto's die je op de lijst hebt even te bekijken en evt. te testen.
Vaak zitten de dealers ook dicht bij elkaar dus kan je voor de fun ook even langs de Mazda of een Nissan dealer. Een auto kopen gaat ook een beetje om het gevoel dat je bij de auto hebt, want bovendien zit je er: 25000/100= 250 uur per jaar in. Als je een auto hebt gekozen kan je daarna kijken op autoscout 24 voor een leuke aanbieding.

• crab-
De auto's die ik beschreven heb, heb ik allemaal bekeken :). Helaas nog geen tijd gehad om een proefrit te doen.

• TheBrut3
  • Laatst online: 20:03
Toyota Auris Touring (weet niet precies hoe ruim die is van binnen. Misschien zit een Toyota Avensis er ook wel in en die zijn huge. Hyundai en Kia hebben ook een station van de i30 en de Cee'd, volgens mij zijn die qua ruimte ook goed te doen.

Die musthave opties zijn gewoon een kwestie van zoeken, tegenwoordig zijn die op elk type auto wel te krijgen.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:32

Cyphax

Moderator LNX
teigetjuh schreef op maandag 04 januari 2016 @ 13:32:
De Leon heb ik totaal geen ervaring mee.
Ik heb een Leon ST ecomotive, en mijn ervaringen daarmee zijn eigenlijk veel positiever dan ik vooraf had verwacht. Het is een behoorlijk fijne auto. Het is een diesel en als je wilt kan je daar behoorlijk zuinig meer rijden, zonder dat je een sloom hok hebt (mijn gecombineerd verbruik is ongeveer 1 op 24). Sowieso zijn de rij-eigenschappen wel heel fijn. Dat is wel een 5F van iets meer dan een jaar oud. De generatie daarvoor (die was er alleen in hatchback) heb ik ook 2 maanden mogen beleven en die reed ook heel fijn, maar daarin was het interieur wel echt minder qua materiaal. Dat is met de 5F flink verbeterd. Als ik 'm om wat voor reden dan ook nu zou moeten vervangen, dan zou ik zonder problemen dezelfde auto opnieuw leasen.

Saved by the buoyancy of citrus

• crab-
@Cyphax, bedankt voor je reactie. Ik heb zelf even in de Leon ST kunnen zitten. De mening over het interieur delen we, een beetje minimalistisch. De stoelen vond ik persoonlijk wat hard, ben natuurlijk de citroen stoelen gewend.

@TheBrut3, de Toyota had mijn aandacht ook al getrokken, alleen zit deze net iets boven mijn budget met de gewenste opties. Kia en Hyundai trekken mij persoonlijk iets minder, de auto's zien er trouwens wel gelikt uit. Maar ik en mijn omgeving hebben geen ervaring hiermee. Ook heb je al snel een verouderd type.

[ Voor 41% gewijzigd door crab- op 06-01-2016 11:04 ]

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:48
@TS: je lijkt op zoek naar een auto waar "de kop vanaf" is: jong, weinig kilometers, procent of 25 onder de nieuwprijs?

Mijn voorkeur hebben die auto's niet. Ex-huurauto's voldoen helaas heel goed aan dat plaatje. Een auto die gewoon bij 1 bestuurder in gebruik is geweest, zal doorgaans een paar jaar ouder zijn. Die zou ik prefereren. Bijkomend voordeel is dat die paar jaar behoorlijk toevoegen aan de afschrijving en dat er dus veel meer in je budget past.

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
crab- schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 11:00:
@Cyphax, bedankt voor je reactie. Ik heb zelf even in de Leon ST kunnen zitten. De mening over het interieur delen we, een beetje minimalistisch. De stoelen vond ik persoonlijk wat hard, ben natuurlijk de citroen stoelen gewend.
Hangt af van de uitvoering geloof ik, ze hebben verschillende stoelen. Ik heb de leer/alcantara-stoelen (met lendensteun; die wil ik niet meer missen) en die zitten wel heel goed en zijn goed verstelbaar. :)
Ze zijn niet heel zacht, je gaat er wel echt op zitten, niet erin zeg maar. Ook is de vering vrij stug omdat ie wat lager staat, maar daar staat wel tegenover dat ie altijd vrij recht op de weg ligt en je niet overhelt in een bocht. Ik heb toentertijd ook een proefrit gemaakt in een Clio en daar stuiterde ik veel meer heen en weer.

Het interieur is inderdaad redelijk minimalistisch (maar alle belangrijke besturing kan je met knoppen doen, mede op het stuur) en dat vind ik persoonlijk wel prettig, maar dat is altijd een kwestie van smaak. Ik heb afgelopen jaar ook even op de autobeurs in Amsterdam in een Citroen gezeten die je zowat aantrok, en overal rondom had je knoppen en toeters en bellen... dat is dan weer het andere uiterste. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Cyphax op 06-01-2016 11:33 ]

Verwijderd

Ga eens kijken op www.mobile.de wat er voor 15.000 euro te koop staat (komt BPM bij en de kosten voor het importeren). Dan vindt je wat leukers dan hier in NL, afhankelijk van of je prijs stelt op goed aangeklede mobielen met een lekker motorblok.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2016 11:53 ]

• TheBrut3
Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 11:52:
Ga eens kijken op www.mobile.de wat er voor 15.000 euro te koop staat (komt BPM bij en de kosten voor het importeren). Dan vindt je wat leukers dan hier in NL, afhankelijk van of je prijs stelt op goed aangeklede mobielen met een lekker motorblok.
Nadeel daarvan is dat je dan wel je eigen auto particulier moet verkopen, niet bij elke auto is dat even makkelijk.

• Chest3r
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17-11 14:46
Zelf een Hyundai I30 Wagon, ruimte zat in mijn ogen. Stoel naar achteren en mensen hebben nog been ruimte. Lekker grote koffer en nog een leuke bak om in te zitten! Redelijk veel lawaai van buitenaf, maar licht misschien aan de banden die erop liggen momenteel.

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
TheBrut3 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 12:52:
[...]

Nadeel daarvan is dat je dan wel je eigen auto particulier moet verkopen, niet bij elke auto is dat even makkelijk.
Bedoel je in plaats van inruilen bij een dealer?

Dat klinkt wel leuk maar ook bij een dealer moet je opletten. Mijn zusje is redelijk genaaid door de dealer waar ze haar auto inruilde, en dat was "gewoon" een Ford-dealer. Die hebben na ze een getekende offerte zonder blikken of blozen zowel het aankoopbedrag van de nieuwe als het inruilbedrag van de oude auto (evenveel) verlaagd met een paar honderd euro (om minder BTW af te hoeven dragen?). En dan de factuur weken later nagestuurd. Op zich had ze daar helemaal geen last van, tot de auto een paar weken terug is gestolen en het bedrag dat ze terugkrijgt van verzekering dus meer dan 1000 euro lager uitvalt. Da's bijna 10% van het aankoopbedrag.

Dus als je bij een dealer gaat inruilen, effe op letten voor de zekerheid. Die dealer reageerde in eerste instantie een beetje lafjes met "zo doen we het al jaren".

• TheBrut3
Cyphax schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 12:58:
[...]
Bedoel je in plaats van inruilen bij een dealer?
Yes. Ik weet dat inruilen ook niet altijd zaligmakend is en het véél meer kost dan het zelf verkopen, maar het is wel heel makkelijk. Een Golfje welke er goed uit ziet heb je particulier ook vrij snel verkocht, maar dat is niet bij elk type zo. Particulieren kijken ook veel meer naar de uiterlijke staat dan garages. En waarschijnlijk heb je dan ook nog een autoloze tijd die je moet overbruggen of juist een tijd waar je 2 auto's hebt.

Verwijderd

TheBrut3 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 13:10:
[...]

Yes. Ik weet dat inruilen ook niet altijd zaligmakend is en het véél meer kost dan het zelf verkopen, maar het is wel heel makkelijk. Een Golfje welke er goed uit ziet heb je particulier ook vrij snel verkocht, maar dat is niet bij elk type zo. Particulieren kijken ook veel meer naar de uiterlijke staat dan garages. En waarschijnlijk heb je dan ook nog een autoloze tijd die je moet overbruggen of juist een tijd waar je 2 auto's hebt.
Je kunt je auto ook aan een handelaar verpatsen. Dan krijg je er niet veel voor, maar als je auto toch niet veel waard is verdien je dat makkelijk terug met een slimme keuze qua importauto.

• crab-
Ik heb eens zitten kijken op mobile.de. Als je een auto rond de €15.000 wil laten importeren, op welk bedrag zou je ongeveer uitkomen? Mijn auto via een marktplaats verkopen is altijd een optie.

• TheBrut3
Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 13:20:
[...]
Je kunt je auto ook aan een handelaar verpatsen. Dan krijg je er niet veel voor, maar als je auto toch niet veel waard is verdien je dat makkelijk terug met een slimme keuze qua importauto.
Klopt, maar het gaat hier al over een inruil van +/-10k. Dan heb je er particulier vaak 11-12k voor en van een handelaar maar 8-9k. Natuurlijk kan je altijd geluk hebben, maar handelaren bieden echt bodemprijzen.
crab- schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 13:23:
Ik heb inderdaad eens zitten kijken op mobile.de. Als je een auto rond de €15.000 wil laten importeren, op welk bedrag zou je ongeveer uitkomen? Mijn auto via een marktplaats verkopen is altijd een optie.
Dat is afhankelijk van heel wat factoren. Om maar te beginnen met wat je zelf wil doen aan de import en wat je laat doen. Verder krijg je naheffing van de BPM en volgens mij ook van de slurptax, dus daar kunnen ook veel verschillen in zitten. Import is een vak apart met vele factoren, er is via Google veel over te vinden.

Verwijderd

crab- schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 13:23:
Ik heb eens zitten kijken op mobile.de. Als je een auto rond de €15.000 wil laten importeren, op welk bedrag zou je ongeveer uitkomen? Mijn auto via een marktplaats verkopen is altijd een optie.
BPM is iig voor diesels gekoppeld aan CO2 uitstoot. Ik heb vorig jaar een Mercedes C-klasse diesel geïmporteerd uit 2009, daar moest ik 2500 euro BPM voor neerleggen. Een Volvo S60 D5 (2e keuze) stoot meer CO2 uit, voor een D5 uit datzelfde jaar (ook een goede optie dacht ik) kwam de BPM uit op ongeveer 6500 euro, als ik me dat goed herinner (volgens mij wel). Verschillen kunnen dus groot zijn, zelfs als de motorisering op papier vergelijkbaar lijkt...

Ik ben zelf gaan proefrijden in Duitsland, heb er onderhandeld over de prijs en vervolgens heb ik een importbedrijf ingezet om de auto naar NL te halen. Dat kostte me ongeveer 500 euro, toen stond ie RDW-gekeurd, gewassen en blinkend voor ons huis.

In mijn geval kwam er dus 3000 euro bij. Dan heb je het wel over een vrij krachtige dieselmotor (200+ pk), de lichtere versies stoten minder CO2 uit.

Als je het importbedrijf alles laat doen (ik heb goede ervaringen met een specifiek bedrijf en als je wil, kan ik je dat per PM vertellen zodat ik geen reclame maak), kost dat volgens mij 1000-1500 euro. Ze kunnen vrij goed onderhandelen (ik weet niet of je dat graag zelf doet of goed kan), zelf geeft het bedrijf informeel aan dat ze gewoonlijk minstens 500 euro van de prijs afkrijgen.

Grofweg moet je een auto van 15.000 euro in Duitsland wel voor 19.000 all-in op je oprit hebben staan, zou ik zo inschatten als je geen gekke/extreme wensen hebt. Maar er zitten dus verschillen in, ik zou van verschillende interessante modellen de BPM opvragen, dat is gratis.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2016 13:41 ]

• crab-
Even een kleine update, waarbij ik nogmaals om hulp vraag:

Ik heb nu mijn oog laten vallen op een Renault Megane 2015 of een Citroen Ds4 2014, beide erg mooie auto's. Qua kilometers nagenoeg gelijk.

Nu mijn punt, Ds4 iets minder ruimte maar aangezien ik een DS liefhebber ben, kan ik hiermee leven.
Megane veel ruimte en iets goedkoper. Alleen rijden er zoooveeel. En wellicht niet onbelangrijk, welke zou na 3/4 jaar weer wat geld opleveren?

Graag hoor ik jullie mening.

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Idealiter rij je natuurlijk een auto die je het leukst vindt. Ik heb geen verstand van tweedehands prijzen behalve dat de inruilwaarde tegenvalt en de aanschafprijs van een nieuwere ook.
Met een vluchtige blik op gaspedaal.nl doen Meganes van 2012 een stuk minder dan DS4 van hetzelfde jaar.
Pagina: 1