[html] IE11/Edge browserconfig werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik heb voor IE11 en Edge een browserconfig toegevoegd om tiles (en in Edge, "Top Sites" op een nieuwe tab) te configureren.

En nu het grote probleem: hij wordt niet geladen. Serieus, de browserconfig.xml wordt totaal niet geladen. Niet 1 keer. Dus de inhoud van die file doet er (nu nog) niet toe. Als dat het probleem was, zou de file op z'n minst opgehaald moeten worden, en dat gebeurt niet.

In de HTML head staat o.a. dit:
HTML:
1
<meta name="msapplication-config" content="/static/presentation/img/browserconfig.xml">

Ja, helaas, hij moet daar staan. Dat is een vereiste van het CMS.

Maar die file, en ook /browserconfig.xml, worden beide nooit opgevraagd. Niet bij het herladen vand e pagina zonder cache (met of zonder devtools open), niet bij het opnieuw opstarten van de browser, niet op het moment dat ik de site aan Start pin, en ook niet als ik em bookmark. Hij hoort opgevraagd te worden zodra de pagina geladen is. Waarom gebeurt dat niet?

Voor de duidelijk: de file wordt niet opgevraagd. Dus ik krijg ook geen 404. Gewoon niets.

Wat nu?...

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Geen idee hoe strict Edge is bij het gebruiken van meta tags, maar probeer 'm eens te sluiten:

code:
1
<meta name="msapplication-config" content="/static/presentation/img/browserconfig.xml" />

Ook: vereiste van het CMS is eigenlijk irrelevant. Met behulp van een rewrite rule kan je perfect een file op locatie x laten serveren, terwijl hij eigenlijk op locatie y staat.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik zal het es proberen, maar we gebruiken HTML5 en de metatag hoef je niet af te sluiten. Andere metatags (niet afgelosten) doen het prima...
/edit: Nee, helpt niet.

Ook: zoals ik al zei, de browserconfig.xml in de root wordt ook niet opgevraagd. Er wordt *geen* browserconfig opgevraagd. Op geen enkele url. Dus ook geen 404's of wat dan ook. Locatie van het bestand is dus nog niet relevant; wat relevant is, is dát ie opgevraagd wordt.

/edit2: Als ik deze tags in de head erbij zet:
HTML:
1
2
3
4
5
<meta name="msapplication-TileColor" content="#9d1d21">
<meta name="msapplication-square70x70logo" content="/static/presentation/img/windows-tile-70x70.png">
<meta name="msapplication-square150x150logo" content="/static/presentation/img/windows-tile-150x150.png">
<meta name="msapplication-wide310x150logo" content="/static/presentation/img/windows-tile-310x150.png">
<meta name="msapplication-square310x310logo" content="/static/presentation/img/windows-tile-310x310.png">

Dan werkt het nog steeds niet. Files worden niet opgrevraagd. De browser doet géén poging een van deze files te requesten. Geen van die images worden opgevraagd. Noch bij het laden van de pagina, noch bij het pinnen/bookmarken. En dat is in Edge na een cache reset en browser restart met devtools open.

/edit3: In IE11 op Windows 8 werkt het prima... maar in mijn Windows 10 op Edge dus niet.

/edit4: Zelfs Google en Bing doen dit niet. Als die die twee aan Start pint, krijg je gewoon blauwe tiles met het Edge-logo. De enige tot nu toe die wel een eigen tile weet te produceren, is Amazon, maar ik kan er ook niet achter komen wat Amazon precies goed doet om dit voor elkaar te krijgen.

[ Voor 63% gewijzigd door _Thanatos_ op 04-01-2016 15:02 ]

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Heeft iemand nog een idee hoe dit voor elkaar te krijgen?

日本!🎌