Advies nodig

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 722977

Topicstarter
Ik wil een 2e handse computer kopen met deze specificaties:

- Intel Core 2 Quad Q6600 2.4 GHz
- Windows 10 schone installatie (Engels)
- 8 Gb RAM
- 500GB harddisk: 2x 250 GB SATA hardeschijven in RAID 0
- NVIDIA GTX 260 gaming videokaart (2x DVI. 1x DVI naar VGA converter wordt bijgeleverd zodat VGA monitor aangelsoten kan worden)
- Antec kast;
- 650 watt voeding
- Foxconn moederbord G33M-S met ICH9R chipset (inc RAID, gbit lan)
- DVD RW
- Firewire (1x voor, 1x achterkant)
- USB 2.0 (2x voorkant kast, 6x achterkant)

Ik wil hierop gaan gamen, games zoals: fifa 15/16, world of warcraft, counterstrike cs:go, rome total war.
Ik weet niet heel veel over computers, mijn vraag daarom of deze computer daarvoor geschikt is. Dat ik hem gewoon op de goede kwaliteit van het spel kan zetten.

B.V.D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-05 15:42
Als je even begint met het invullen van alle vragen die je hebt verwijderd dan kunnen we duidelijker advies geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. gamen

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? Hij kost 200,-

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model NVT

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.NVT

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden. NVT

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.NVT

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen? nee

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Ik vraag me af of het voor de prijs en kwaliteit goed genoeg is om mijn spellen te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:33

br00ky

Moderator Harde Waren
Je begrijpt wel dat hoe meer input jij levert, hoe nuttiger het advies kan zijn ;). Een lijstje neerplempen met nvt, nvt, nvt schiet natuurlijk niet heel erg op.

Sowieso, is doorsparen geen optie? 200 euro is heel, heel erg weinig voor iets leuks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-07 09:21
Hij kost 200... Maar dat is dan meteen de max? Want de specs van de pc zijn erg matig.. Daar ga je totaal niet lekker op gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakPino
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:36
De processor komt uit 2007 (9 jaar geleden!) en is al sinds 2011 niet meer leverbaar. Zelfde voor de videokaart, die is al sinds 2010 niet meer te krijgen.

Ik zou kijken naar iets meer recent, of iets nieuws, zoals de budget game PC uit de vorige BBG: reviews: Desktop Best Buy Guide - november 2015. Kost wel wat meer, maar daar krijg je ook veel meer voor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:27

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Een leuk spelletje spelen met deze pc gaat je niet lukken. Zoek alsjeblieft iets beters / anders uit, hier moet je gewoon echt niet voor gaan.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
oke excuses daarvoor, het leek me niet heel relevant. Omdat ik enkel wou weten of dit een redelijke game pc was voor deze spellen. Toch bedankt voor jullie advies!
Pagina: 1