Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vanuit review linken naar document in Tweakers Storage

Pagina: 1
Acties:

• teacup
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 12-12 20:26

teacup

Think First, Write Later

Topicstarter
Vanuit reviews is prima te linken naar externe foto's. Na uploaden naar Tweakers zijn deze als web bron te benaderen.

Mijn vraag: kan ook een relatie (als naar een internetbron) gelegd worden naar een extern document? Ik stel de vraag omdat ik in verband met een review wat heb uitgerekend. De resultaten van de berekening wil ik in de review delen, maar de berekening zelf voert voor de review te ver. (Die reviews zijn in mijn geval al lang genoeg :/ )

Het lijkt me logisch dat (html)document ook op de tweakers servers te willen hebben, voor de samenhang. Nu ben ik bekend met de mogelijkheid om bij Tweakers persoonlijke Storage te gebruiken. Kan naar deze Storage een referentie gelegd worden vanuit een review. Of is er nog een andere opslag olifant in de kamer die ik over het hoofd zie?

• Evest
  • Registratie: januari 2014
  • Niet online

Evest

Moderator General Chat

The Mountain

Bij mijn beste weten kun je alleen documenten naar Tweakers uploaden naar je persoonlijke opslag, vanwaar je ze dus niet kan delen. Je zult dus een Dropbox, Google Drive of weet-ik-het-wat-voor-een-clouddienst moeten gebruiken. Zou wel mooi zijn dat je vanaf je Tweakers opslag kon linken.

• teacup

teacup

Think First, Write Later

Topicstarter
Dank je voor je snelle antwoord. Ik hoopte een beetje dat dit vanaf de persoonlijke opslag kon. Van externe bronnen ben ik niet zo'n voorstander, het maakt de data te kwetsbaar. Ik kan mij voorstellen dat het refereren aan de persoonlijke opslag veiligheid/beheers risico's kunnen betekenen. Even wachten waar Tweakers mee terugkomt, anders wordt dit iets voor mooie features.

• Rafe
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 09-12 15:35
Is een Tweakblog een optie?

• teacup

teacup

Think First, Write Later

Topicstarter
Daar heb ik zeker ook aan gedacht. Zou wel een mogelijkheid zijn om ook de berekening te kunnen bediscussiėren. Misschien mijn valse bescheidenheid om die berekening te hoog van de toren te laten blazen. Ik heb rekenresultaten, maar mis het referentiekader om te beoordelen of de resultaten plausibel zijn. Bij mij bestaat de neiging om het iets meer low profile in te steken, maar dat is ook mijn schijterigheid denk ik :) .

Maar een blog zou als vehikel kunnen werken, al is het misschien een wat oneigenlijk gebruik van de blogging functionaliteit.

• Glaanie
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 19:20

Glaanie

Product Content Medewerker

All your content belong to us

quote:
teacup schreef op maandag 04 januari 2016 @ 11:23:
Vanuit reviews is prima te linken naar externe foto's. Na uploaden naar Tweakers zijn deze als web bron te benaderen.

Mijn vraag: kan ook een relatie (als naar een internetbron) gelegd worden naar een extern document? Ik stel de vraag omdat ik in verband met een review wat heb uitgerekend. De resultaten van de berekening wil ik in de review delen, maar de berekening zelf voert voor de review te ver. (Die reviews zijn in mijn geval al lang genoeg :/ )

Het lijkt me logisch dat (html)document ook op de tweakers servers te willen hebben, voor de samenhang. Nu ben ik bekend met de mogelijkheid om bij Tweakers persoonlijke Storage te gebruiken. Kan naar deze Storage een referentie gelegd worden vanuit een review. Of is er nog een andere opslag olifant in de kamer die ik over het hoofd zie?
Direct koppelen vanuit je Tweakers Storage werkt (blijkbaar) niet, ik zal dit als feature request doorschuiven naar Mooie Features. In de tussentijd zal je het dus op een andere manier moeten oplossen, zoals aangegeven in dit topic, zijn daar zat mogelijkheden voor :)

edit: en een titelfix

• teacup

teacup

Think First, Write Later

Topicstarter
Ter informatie: ik ben voor deze review van plan de berekeningen naar een blog te verplaatsen. Als een vehikel kan de Tweakers blog ook dienen voor het delen van informatie. Voor deze berekening gaat dat ook zeker wel lukken. Als meer Tweakers iets dergelijk gaan doen zal mogelijk de rol van blogs bij Tweakers wat veranderen. Tweakers kan zichzelf de vraag stellen wat ze met Tweakers blogging wil.

In bredere zin is het delen van informatie (voor zover al niet op internet aanwezig) op Tweakers tussen afzonderlijke tweakers onderling interessant in verband met kennisspreiding (niet per se een Tweakers belang). De valkuil waar ik na mijn vorige reactie nog wel aan dacht is dat er een veiligheidsaspect aan is verbonden. Het uploaden van tekst en plaatjes is nog wel iets anders als het delen van bestanden in de meest brede zin van het woord. Maar goed, het zou Tweakers nog meer smeden tot een virtuele werkomgeving die ze al bijna is.

• Femme
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 19:18

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

We zijn niet van plan om private storage door te ontwikkelen en willen er liever van af. De mogelijkheid toevoegen om documenten vanuit je private storage te linken zullen we dus niet doen.

• teacup

teacup

Think First, Write Later

Topicstarter
Voor mij was private storage ook zeker geen doel op zich. Het was een mogelijke weg die in mij opkwam om informatie te delen in anders dan htm formaat. Dat Tweakers.net van die private storage af wil, daar kan ik mij wel iets bij voorstellen. Het is een zoveelste online storage zonder veel interactie met de rest van de Tweakers site, naar ik begrijp.

Een toepassing als een document delen via een publieke tweakers link lijkt mij op zich wel nuttig. De functionaliteit is analoog aan hoe tweakers nu aan pictures kunnen refereren. Het fotoalbum heeft ook een publicatie doel. Dat mijn voorkeur is om de informatie binnen de muren van Tweakers te hebben hoef ik niet uit te leggen.

Wat ik alleen niet kan beoordelen is of ik met mijn vraag een witte raaf ben. Ook kan ik niet overzien of zoiets de tweakers community zou ondersteunen. Er is indertijd (mei 2015) wel gepraat over hoe kennis nog anders is vast te leggen anders dan in fora, blogs, of reviews (zat ik zelf niet bij). Mogelijk ziet Tweakers meer in kennis die gepubliceerd kan worden. Wat zou het waard kunnen zijn om kennis, calculatieprogramma's, werk van tweakers, toegankelijk te maken? Ik denk bijvoorbeeld even aan zo'n excel calculator van die zonnepaneel jongens. Als bij tweakers goed vindbaar iets te halen is, behalve informatie, zou dat geen aanzuigend effect kunnen hebben? Tegenargument is dat het nu goed vindbaar is in Tweakers en gedeeld wordt via dropboxen. Op zich waar. Het enige tegenargument wat ik dan heb is de kwetsbaarheid van een dergelijke benadering.

Misschien zijn bestanden en folders wat old school. Een andere invalshoek kan nog zijn dat die blogging functionaliteit verder wordt opgetuigd dat verwijzingen naar tweakers bronnen anders dan pictures mogelijk wordt, met integratie in htm. Lijkt me wel veel werk, en nog kwetsbaar. Ik heb makkelijk praten, dat realiseer ik mij echt wel. En dat twijfelachtige berekeningetje van mij kan nog wel in een blog ;). Vat dit allemaal vooral op als een suggestie.
Pagina: 1

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*