Ik heb even wat input nodig over een powershell script waar ik mee bezig ben.
Ik wilde het proces versnellen om een gebruiker te kopiëren en een email adres met bijbehorende alias aan te maken.
Daarvoor heb ik het volgende script in elkaar geflanst. Ik heb niet veel ervaring met powershell. Dit is wat ik heb gevonden via Google en het een beetje naar eigen hand proberen te zetten.
Ik loop tegen de volgende dingen aan na voltooiing van het script.
Tweede zorgt dat de gebruiker gekopieerd wordt
Derde zorgt voor het kopieren van de memberships
Vierde voor de aliassen in Exchange.
Ik zou heel graag mijn script willen perfectioneren zodat ook de missende gegevens toegevoegd worden.
Ik wilde het proces versnellen om een gebruiker te kopiëren en een email adres met bijbehorende alias aan te maken.
Daarvoor heb ik het volgende script in elkaar geflanst. Ik heb niet veel ervaring met powershell. Dit is wat ik heb gevonden via Google en het een beetje naar eigen hand proberen te zetten.
Ik loop tegen de volgende dingen aan na voltooiing van het script.
- user account is niet ingevuld (alleen pre win 2000)
- Verdere informatie zoals Office, Description, Address, Phone etc niet overgenomen
Tweede zorgt dat de gebruiker gekopieerd wordt
Derde zorgt voor het kopieren van de memberships
Vierde voor de aliassen in Exchange.
VBScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| $UserCredential = Get-Credential $Session = New-PSSession -ConfigurationName Microsoft.Exchange -ConnectionUri http://xxxxxxx.local/PowerShell/ -Authentication Kerberos -Credential $UserCredential Import-PSSession $Session import-module ActiveDirectory $User = Get-AdUser -Identity (Read-Host "Copy From Username") $DN = $User.distinguishedName $OldUser = [ADSI]"LDAP://$DN" $Parent = $OldUser.Parent $OU = [ADSI]$Parent $OUDN = $OU.distinguishedName $NewUser = Read-Host "New Username" $firstname = Read-Host "First Name" $Lastname = Read-Host "Last Name" $NewName = "$firstname $lastname" New-ADUser -SamAccountName $NewUser -Name $NewName -GivenName $firstname -Surname $lastname -Instance $DN -Path "$OUDN" -AccountPassword (Read-Host "New Password" -AsSecureString) Get-ADUser -Identity $User -Properties memberof | Select-Object -ExpandProperty memberof | Add-ADGroupMember -Members $NewUser Enable-Mailbox -Identity $NewUser -Alias (Read-Host "Enter Alias") $Proxy = $(Get-Mailbox $NewUser).LegacyExchangeDN Set-Mailbox $NewUser -EmailAddresses @{Add="X500:$Proxy"} |
Ik zou heel graag mijn script willen perfectioneren zodat ook de missende gegevens toegevoegd worden.
Ik heb ook een leuke computer..