Nieuwe gaming headset

Pagina: 1
Acties:

• sno
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06-2025
Ik zoek een?
Ik zoek een nieuwe gaming headset. Ik speel games als CS:GO / BF4 / WOW / HOTS. Voor de communicatie gebruik ik vooral Mumble / TS en Vent.

Ik zoek een goede over the ear headset. Vooral de geluidsweergave van de games en spraak weergave zijn bealngrijk.

Zelf heb ik al wat rond gekeken en ik weet niet zo goed of ik nu wel of niet voor een headset moet gaan met USB of gewoon met een mini jack aansluiting. Qua reviews komt de Kingston Hyper X Cloud 2 erg goed uit de test.

Wat is je budget?
Budget is tot € 120,-.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Zoals gezegd ik ben erg gecharmeerd van de Kingston hyperx Cloud headsets. Maar ik vind de keuze erg lastig. Uiteraard sta ik open voor alternatieven.

#ProductPrijsSubtotaal
1Kingston HyperX Cloud II Red€ 94,95€ 94,95
1Kingston HyperX Cloud Zwart€ 68,90€ 68,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 163,85

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De headset wordt alleen gebruikt op mijn PC.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600 Boxed€ 234,50€ 234,50
1MSI H170 GAMING M3€ 119,-€ 119,-
1MSI Radeon R9 390 8GB Gaming€ 369,20€ 369,20
1Fractal Design Define R5 Blackout Edition Window€ 111,95€ 111,95
1Scythe Mugen 4€ 39,70€ 39,70
1Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2A2400C14R€ 53,95€ 53,95
1Cooler Master V550 Semi-Modular€ 90,-€ 90,-
1Samsung 850 EVO 250GB€ 77,18€ 77,18
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.095,48

Ik ben erg benieuwd naar jullie meningen.

Alvast bedankt.

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Ik weet niet of je waarde hecht aan 7.1, maar zelf heb ik de Logitech G430. Een 7.1 headset die erg mooi geluid geeft met een best prima bass. Ook Skype ik er veel mee en is de geluidskwaliteit uitstekend. Ook is hij een stuk goedkoper dan de Kingston. pricewatch: Logitech G430 Surround Sound Gaming Headset.

Het voordeel van USB is, is dat er vaak nog een kleine geluidskaart bij zit (in de kabel verwerkt), zoals je hier kunt zien (Logitech G430): http://images.anandtech.c.../Small%20(5%20of%209).jpg

Dat ding van de USB, is de geluidskaart die zorgt voor het 7.1 geluid.

[ Voor 25% gewijzigd door Anonymoussaurus op 04-01-2016 10:52 ]

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• sno
Dank je wel voor je reactie AnonymousWP.

Ik kan me voorstellen dat dit bij games 7.1 wel een meerwaarde zou kunnen zijn of dat je dat nu al merkt in games weet ik niet. Ik zie het als een leuke feature maar niet noodzakelijk.

Qua merk heb ik al redelijk veel producten van Logitech versleten. Qua service zijn ze top kan niet anders zeggen maar mijn ervaringen met de producten is wat minder.

Ik denk dat mijn vraag voornamelijk is of ik voor een usb headset moet gaan of niet. De geluidskaart op mijn mb is denk ik prima.

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

sno schreef op maandag 04 januari 2016 @ 11:08:
Dank je wel voor je reactie AnonymousWP.

Ik kan me voorstellen dat dit bij games 7.1 wel een meerwaarde zou kunnen zijn of dat je dat nu al merkt in games weet ik niet. Ik zie het als een leuke feature maar niet noodzakelijk.

Qua merk heb ik al redelijk veel producten van Logitech versleten. Qua service zijn ze top kan niet anders zeggen maar mijn ervaringen met de producten is wat minder.

Ik denk dat mijn vraag voornamelijk is of ik voor een usb headset moet gaan of niet. De geluidskaart op mijn mb is denk ik prima.
Ik zelf merk het heel goed met Call of Duty Black Ops 2. Als ik van achter geschiet hoor, dan draaide ik me bijvoorbeeld snel om en schoot ik diegene alsnog dood.

Klopt, maar zonder dat USB verloopje werkt het 7.1 niet, ook al heb je een 7.1 geluidskaart op je moederbord geïntegreerd. De headset staat niet voor niets in de PriceWatch als 1 van de populairste gaming headsets. Al met al is het jouw beslissing natuurlijk :).

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• sno
Dus eigenlijk is het heel simpel.
7.1 wel belangrijk dan de Cloud 2 / 7.1 niet belangrijk dan de Cloud 1.

Maar vind ik 7.1 belangrijk? Daar ben ik nog niet helemaal achter blijkbaar.

thanks AnonymousWP ben weer een stapje in de goede richting.

• sno
Ik heb uit eindleijk de cloud 2 gekocht en gisteren voor het eerst gebruikt.
Moet zeggen na een avond gebruiken ik geen spijt heb van de keuze om de cloud 2 te kopen.
Pagina: 1