Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Beste leden,

Ik weet niet zo goed waar ik mijn klacht/probleem kwijt moet maar dit leek me wel het meest gepaste rubriek. Een tijdje terug, 2 en een half jaar ongeveer, heb ik twee abonnementen afgesloten. Voor dezelfde telefoons alleen één was zakelijk en één was privé. Samsung Galaxy S4's. Dit is zo'n 2 en een half jaar terug schat ik zo. De privé telefoon gebruikte ik nogal veel, maar de zakelijke lag alleen op kantoor op het bureau. Sporadisch gebruikte ik hem voor het een en ander, maar het diende voornamelijk als een soort agenda. Dus heel licht gebruik.

Op beide telefoon had ik nogal veel data staan en toen het abonnement verlopen was wilde ik de data van mijn privé telefoon af halen, maar hij wilde niet meer aan. Hij ging wel aan maar zodra hij bij de Samsung logo kwam ging hij weer uit. Schijnt een veelvoorkomend probleem te zijn dat de aan- en uitknop het begeeft. Het viel tevens niet onder de garantie dus moest ik €100,- betalen om het te laten maken alleen om de data eraf te kunnen halen. Nog geen paar weken laten wilde ik hetzelfde doen bij mijn zakelijke, maar wederom hetzelfde.. De aan- en uitknop begaf het en hij wilde niet meer aan.

Nu snap ik dat bedrijven willen dat je elke 2 jaar een nieuw product koopt en de bedoeling is dan ook dat je toestel na 2 jaar niet meer helemaal top is, maar om elke keer dan kapot te gaan en €100 euro ervoor te moeten betalen om te laten maken vind ik belachelijk. En beide in dezelfde periode. Is toch gek dat je je trouwe klanten dan niet garantie biedt maar dat ze €100 euro moeten betalen alleen om hun foto's en bestanden van een toestel te halen? Ik had ze nog gemaild en zei dat ik alleen de data wilde desnoods op een USB en dat ze het toestel mochten houden.

Echt belachelijk slechte service. Ben alleen door deze ongein van Samsung overgestapt. :')

Kan ik hier iets aan doen denken jullie? Vind het belachelijk om 100 euro te moeten betalen voor een simpel knopje te maken om slechts data eraf te halen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2016 10:34 ]

Alle reacties

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:28
Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2016 @ 10:28:

Kan ik hier iets aan doen denken jullie?
Inmiddels niet meer denk ik.
Je had toen je poot stijf moeten houden omdat van een aan/uitknop verwacht kan worden dat deze langer dan 2 jaar mee kan, en dan moet je hopen dat de verkoper daarin mee kan/wil gaan.

Ik lees overigens nergens dat daadwerkelijk de aan/uitknop gerepareerd is maar alleen dat je voor datarecovery hebt moeten betalen? Dat laatste is sowieso altijd voor eigen verantwoording en kosten aangezien je geacht wordt zelf een back-up te maken.

Ik begrijp dat je je verhaal even kwijt wilt maar dat er achteraf weinig meer aan te doen is had je zelf waarschijnlijk ook al bedacht.

Verwijderd

Topicstarter
ASW1 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 11:02:
[...]

Inmiddels niet meer denk ik.
Je had toen je poot stijf moeten houden omdat van een aan/uitknop verwacht kan worden dat deze langer dan 2 jaar mee kan, en dan moet je hopen dat de verkoper daarin mee kan/wil gaan.

Ik lees overigens nergens dat daadwerkelijk de aan/uitknop gerepareerd is maar alleen dat je voor datarecovery hebt moeten betalen? Dat laatste is sowieso altijd voor eigen verantwoording en kosten aangezien je geacht wordt zelf een back-up te maken.

Ik begrijp dat je je verhaal even kwijt wilt maar dat er achteraf weinig meer aan te doen is had je zelf waarschijnlijk ook al bedacht.
Ik heb één telefoon gemaakt. Ik vroeg of ze de data er enkel af konden halen maar dat kon alleen als ik €100 betaalde om die aan en uit knop te laten maken. Het was letterlijk binnen 5 minuten gemaakt en dat kostte mij €100,-..Ik heb niet voor datarecovery betaald, dat wilden ze niet doen. Ik moest de reparatie betalen. Nu heb ik wel die andere hier nog liggen. Absurd dat ze allebei tegelijk kapot gaan. Moet ik weer €100 betalen voor 5 minuten soldeerwerk. :(

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:28
Het kan ongetwijfeld een stuk goedkoper.
Het staat je vrij om dit te laten repareren waar jij wilt.

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Het is veel geld, maar je kan tegenwoordig overal aankloppen voor dit soort simpele reparaties. Voor de S4 is het inderdaad niet veel werk.

Trouwens, als je iets zakelijk aanschaft heb je meestal maar een jaar garantie en kan je geen aanspraak maken op de consumentenwet -en regelgeving.

Voor de rest kan je verder niet veel met het bedrag. Zou ergens anders informeren naar reparatiekosten voor het toestel.

hi!

• JJoosterman
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-11 19:04
De accu's verwisselen met beide toestellen. Dat al geprobeerd? Hard reset geprobeerd? Zodat die in veilige modus opstart. aanzetten terwijl de telefoon aan de pc hangt?
Pagina: 1