Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryKohne
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-08-2021
Sinds kort hebben wij een nieuwe collega die hier service manager is geworden.
En die is het reilen en zijlen binnen die afdeling op zijn kop aan het zetten 8)7

Ofwel een heel kippenhok op zijn kop. ;)

Geval wil dat hij over de afgelopen jaren de overuren zonder enig overleg met de betreffende collega's onder de loep heeft gehouden en vind dat men veel te veel overuren heeft genoteerd. Heeft vervolgens naar eigen inzicht alle urenlijsten "bijgeschaafd" en is nu bij iedereen langs geweest en gemeld dat men uren tekort komt. :?

Nu geld hier de regeling dat als men op kantoor werkt er geen reisuren betaalt worden. En als men van huis uit naar klanten rijdt de werkuren starten als men in de auto stapt en dit stopt als men thuis weer uit de auto stapt.

Dit word altijd door de collega's bijgehouden en per maand ingeleverd en gecontroleerd door salaris administratie.

Nu is mijn vraag kan de desbetreffende collega zomaar oude uren lijsten aanpassen :?

| Victory is reserved for those who are willing to pay it's price | To become your own champion, believe and achieve |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aconitum
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-11-2024
Buiten het feit om dat dit onacceptabel is naar mijn inzien, snap ik sowieso niet wat een service manager met jouw uren te doen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58

garriej

Ik las ondertieten.

Dat hij vind dat het in de toekomst anders moet, kan ik nog wel inkomen. Maar met terugwerkende kracht, waar voordat hij in dienst was al beslissingen over zijn genomen terugdraaien? Dat is wel heel raar, of dat mag weet ik niet, maar het is niet heel logisch allemaal.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Eerste reactie is natuurlijk dat ie betoeterd is, of van de ratten besnuffeld.

Laten we er genuanceerder naar kijken. Met terugwerkende kracht uren aanpassen nadat het in eerste instantie binnen de organisatie is goedgekeurd is uiterst vreemd. Maar misschien gaat het om een verkeerd geïnterpreteerde regel. Wat staat er exact in de CAO of in het bedrijfsregelement (eventueel in je contract) over betaling van zulke reisuren? Dat zou het uitgangspunt moeten zijn. Mogelijk staat daar namelijk net wat anders dan wat nu aangenomen wordt/tot nu is gehanteerd.

Resteert of het redelijk is om met terugwerkende kracht dat aan te passen. Op dat punt ben ik onbekend met wat er wettelijk mogelijk is. Gezien dat de nieuwe regel al veel overhoop haalt, zou ik (als werkgever/manager) het er bij laten zitten, om de onrust niet te vergroten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:16

Qwerty-273

Meukposter

Leuke start van het jaar, ik zou persoonlijk die nieuwe service manager (laten) wippen.
Had zeker niks te doen in zijn kerstvakantie?

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-09 22:38

Racing_Reporter

Contentmaker

Is er nog ergens een oude versie van de uren beschikbaar? Tijd voor een vergelijking..

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 16:13
Als ik jou was zou ik vragen op welke grond hij dit heeft bepaald. Daarnaast heeft deze persoon de autoriteit om dit ook te doen? Zeker als alles al was gecontroleerd door de salaris administratie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcastin
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-05-2022
Dit verhaal stinkt. Ik vat het op alsof jullie "nieuwe" collega jullie jarenlang in de gaten heeft gehouden en nu zijn macht wil uitoefenen. Daarnaast, net als andere mensen al noemdem: is hij hiertoe wel bevoegd? Lijkt me dat een directe leidinggevende dit in de gaten moet houden (afdelingsmanager, projectmanager, o.i.d.), en anders (salaris)administratie. Ook nog eens wijzigingen met terugwerkende kracht invoeren lijkt mij waanzin. Gaat dit niet duizenden euro's kosten van vele medewerkers (die zij dus "teveel" uitbetaald hebben gekregen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Arcastin schreef op maandag 04 januari 2016 @ 13:28:
Dit verhaal stinkt. Ik vat het op alsof jullie "nieuwe" collega jullie jarenlang in de gaten heeft gehouden
Via Facebook ofzo? :D

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Nee, eerder de wettelijke verplichting dat bedrijven hun administratie 7 jaar moeten bewaren. Dus zo moeilijk is dat niet om die gegevens nog eens tegen het licht te houden.

En dan kom ik wel op het punt "Wie eist, bewijst", dus laat maar zien waar dat uren te kort ontstaan is en waar er eventueel fouten gemaakt zijn. Al ga ik wel in bovenstaande mee om dat uit het verleden maar voor lief te nemen. Dus geen uren verhalen op de werknemers. Want blijkbaar ligt de fout niet bij de werknemer, maar bij de afdeling die die uren ter controle heeft geaccodeerd.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-09 15:21
Die persoon mag NOOIT zomaar uren aanpassen, mits dit aangegeven word aan de persoon in kwestie EN met een grondige reden. Ga er maar vanuit dat wat hij heeft gedaan niet mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:25

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Aconitum schreef op maandag 04 januari 2016 @ 10:44:
Buiten het feit om dat dit onacceptabel is naar mijn inzien, snap ik sowieso niet wat een service manager met jouw uren te doen heeft.
Als de service manager de manager is van de service afdeling, dan kan het natuurlijk best dat hij verantwoordelijk is voor de gemaakte uren door "zijn" medewerkers.

edit:
@ hieronder: ik liet in het midden of het mag of niet. De vraag was wat een service manager met iemand anders zijn uren te doen heeft, en dáár reageerde ik op.

[ Voor 17% gewijzigd door DrivinUCrazy op 04-01-2016 14:29 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
DrivinUCrazy schreef op maandag 04 januari 2016 @ 13:59:
[...]

Als de service manager de manager is van de service afdeling, dan kan het natuurlijk best dat hij verantwoordelijk is voor de gemaakte uren door "zijn" medewerkers.
Dat kan wel zo zijn, maar zelfs een service manager mag nooit zomaar oude uren veranderen vanwege wat voor reden dan ook, tenzij de medewerker daar toestemming voor geeft of mits er een hele geldige reden voor is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-09 13:36

Ardana

Moderator General Chat

Mens

mugenmarco schreef op maandag 04 januari 2016 @ 14:26:
Dat kan wel zo zijn, maar zelfs een service manager mag nooit zomaar oude uren veranderen vanwege wat voor reden dan ook, mits tenzij de medewerker daar toestemming voor geeft of mits tenzij er een hele geldige reden voor is.
FTFY.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
mugenmarco schreef op maandag 04 januari 2016 @ 14:26:
Dat kan wel zo zijn, maar zelfs een service manager mag nooit zomaar oude uren veranderen vanwege wat voor reden dan ook
Omdat dat ergens in de wet staat of omdat jij dat vindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
Hydra schreef op maandag 04 januari 2016 @ 15:49:
[...]

Volgens mij is dat gewoon wettelijk vastgesteld dat je niet zomaar uren mag aanpassen van een ander 'tenzij' je dit eerst met de persoon in kwestie hebt besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
mugenmarco schreef op maandag 04 januari 2016 @ 15:54:
Volgens mij is dat gewoon wettelijk vastgesteld dat je niet zomaar uren mag aanpassen van een ander 'tenzij' je dit eerst met de persoon in kwestie hebt besproken.
Waar dan? Gewoon nieuwsgierig. Je weet er kennelijk een hoop van :) Zal ook nuttige info zijn voor de TS als het vrij letterlijk in een wettekst terug te vinden is dat zijn specifieke scenario gewoon simpelweg niet legaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Kan TS een indicatie geven hoe groot (aantal uren) de correctie per werknemer is. Afgezien van de vraag of het wel of niet juist is, zou ik pragmatisch handelen. Er wordt hier gesproken over enkele jaren, dus ik kan mij voorstellen dat het best over enkele honderden uren per persoon zou kunnen gaan.
In dat geval hoefde ik niet lang twijfelen en schakel een advocaat in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hydra schreef op maandag 04 januari 2016 @ 15:49:
[...]

Omdat die uren al formeel geaccordeerd (zouden moeten) zijn. Zeker over boekjaren die al afgesloten zijn.

Staa't het bedrijf er niet gewoon financieel droevig voor en zien ze misschien hier een mooie bezuiniging in? Er moet nu zeker ineens onbetaald overgewerkt worden om "de achterstand: in te halen...

Tijd voor een advocaat en een andere baan, zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsleon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-09 11:01
Ik gok dat de manager is gaan rekenen dat je werkt vanaf het moment dat je bij de klant aanwezig bent en niet de reistijd naar de klant toe en terug.
Dan heb je het dus al denk ik snel over honderden uren.

Maar ik zal beginnen om te vragen hoe de manager aan die uren is gekomen. Vanuit daar kan je verder kijken hoe dit aan te pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2016 @ 16:15:
Omdat die uren al formeel geaccordeerd (zouden moeten) zijn. Zeker over boekjaren die al afgesloten zijn.
Er worden hier nogal wat aannames gedaan. Ik zie nergens de TS melden dat dit financiële gevolgen heeft gehad voor voorgaande jaren (in loon / vakantiedagen); alleen dat het over de voorgaande jaren 'onder de loep genomen' is. Als dit alleen een verrekening over afgelopen jaar beinvloed vraag ik me af of het idd niet zou mogen. Dit ook omdat een gemiddelde verloner je al aan ziet komen om een salaris e.d. aan te passen voor voorgaande maanden, laat staan voorgaande jaren.

Begrijp me niet verkeerd: het is een enorme kutstreek van die manager maar dat is niet waar de TS om vraagt. Dat weet 'ie ook wel. We hebben dus iets meer harde feiten nodig, en iets minder onderbuikgevoelens om te kunnen bepalen waar de TS precies in z'n recht staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryKohne
Om even het een en ander duidelijk te maken, er is om duidelijkheid gevraagd! Hoe zijn de urenlijsten nu bekeken/berekend. Hier is men uiterst vaag over. En ja dit zou financiële gevolgen hebben.

| Victory is reserved for those who are willing to pay it's price | To become your own champion, believe and achieve |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Lid van vakbond? Zo ja, inschakelen! Idem OR. Die kunnen ook druk uitoefenen om de berekeningsmethode te openbaren. En je vooral als collectief gedragen. Laat je niet als afzonderlijke medewerker verleiden tot akkoord gaan met aanpassingen.

Is al uitgezocht of er een CAO geldt en wat daar in staat over reisuren? Idem voor bedrijfsregelement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Laatst online: 05-02-2024
Eén woord: vakbond!

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Want dit kan niet intern opgelost worden? TS schetst een situatie die nog prima zonder vakbond uitgezocht kan worden. Informeer eens bij HR, manager + 1, ga eens bij elkaar zitten en vraag om uitleg, kijk eens in je AAV etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

*knip speculatie*

[ Voor 93% gewijzigd door Rukapul op 06-01-2016 23:29 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arthas
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 11:14
Nu geld hier de regeling dat als men op kantoor werkt er geen reisuren betaalt worden. En als men van huis uit naar klanten rijdt de werkuren starten als men in de auto stapt en dit stopt als men thuis weer uit de auto stapt.
Je kunt dagelijks een kwartier op de heen- en terugweg aan de werkelijke reistijd vastplakken en niemand die dat controleert. Half uurtje per dag. Is wel 120 uur per jaar, als je iedere dag vanaf huis naar een klant gaat. Directe collega's, die controleren, tellen niet, want die kunnen hetzelfde doen. Tot zover advocaat van de duivel.

Ik vind dit wel een kwestie van onderling vertrouwen, maar blijkbaar vertrouwt de nieuwe service manager jullie niet. Daarom de vraag of bovenstaande ergens is vastgelegd? Een contract, een personeelshandboek of een CAO?

Waar komt dit hele verhaal eigenlijk vandaan? Heeft de service manager dit allemaal zelf bedacht of komt het van hoger hand en moet hij zijn uren beter onder controle gaan houden? Zoals smesjz al aangeeft, wat zegt HR of de manager van de manager?

Als het om controle over uren gaat, is dit simpel onder controle te brengen door iedereen vanaf kantoor te laten vertrekken. Inklokken en wegwezen. Bij terugkomst uitklokken en klaar. Reisuren worden dan werkuren, alleen moet de werknemer naar kantoor komen ipv rechtstreeks te rijden. Of de nieuwe manager daar nu zo blij van wordt, vraag ik me wel af.

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 26-09 20:26

Stoney3K

Flatsehats!

Arthas schreef op maandag 04 januari 2016 @ 20:56:
[...]

Je kunt dagelijks een kwartier op de heen- en terugweg aan de werkelijke reistijd vastplakken en niemand die dat controleert. Half uurtje per dag. Is wel 120 uur per jaar, als je iedere dag vanaf huis naar een klant gaat. Directe collega's, die controleren, tellen niet, want die kunnen hetzelfde doen. Tot zover advocaat van de duivel.
Daar ga je natuurlijk nooit achter komen tenzij je elke auto van een tracker voorziet. Want hoe zie je nu of iemand een kwartier in de file staat of koffie staat te drinken bij de pomp? Moeten we dan voortaan maar ook de actuele verkeersinformatie overleggen bij de urenlijsten, anders is in de file staan gewoon pauze?

Je zou bijna een collega van mij kunnen zijn. Bij ons wordt er op de service-afdeling ook structureel overgewerkt en "verdwijnen" er ook uren, vooral als de facturen voor die uren nog niet zijn verwerkt. Het beste wat je kan doen is een schaduwboekhouding bij houden en je eigen urenlijsten met je loonstrook vergelijken, en dan bij HR verhaal halen als er veel uren ontbreken.

Als leidinggevende zo maar uren wegpoetsen zonder het zelfs met de betreffende collega te bespreken is natuurlijk uit den boze. Als er uren bijgesteld worden, dan moet het bedrijf er een goede reden voor hebben zoals onrealistisch lange reistijden.

Het zou me niet verbazen dat een aantal uren gewoon weggeschreven worden zodat de Arbeidsinspectie niet ziet dat ze zich niet helemaal aan de Arbeidstijdenwet houden. Bij ons zijn werkweken van 60-80 uur geen uitzondering...

[ Voor 8% gewijzigd door Stoney3K op 05-01-2016 04:39 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

@stoney
Vrij simpel: een routeplanner zegt dat je X tijd nodig hebt om van a naar b te gaan. Files zijn jouw risico.
Hetzelfde gebeurt nu ook met reiskosten: veel mensen krijgen een reiskostenvergoeding op basis van openbaar vervoer. Als ze er vervolgens voor kiezen om met de auto te gaan (en dus duurder uit zijn) wordt ook niet gecompenseerd door de werkgever..

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Pietervs schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 06:18:
@stoney
Vrij simpel: een routeplanner zegt dat je X tijd nodig hebt om van a naar b te gaan. Files zijn jouw risico.
Dat gaat natuurlijk niet zo maar op. Als ik voor de zaak ergens naartoe moet, dan loop ik ook voor de baas vertraging op als er iets onderweg gebeurt (bv. files, vertraagd OV). Ik moet vaak genoeg vanaf de zaak naar een klant toe, en dan ben ik al onder werktijd bezig. Als ik dan een kwartier file oploop met de bedrijfsbus, dan is dat niet spontaan eigen tijd.

Bij woon-werkverkeer kun je nog omrijden of eerder vertrekken om dat op te vangen, als je in de baas z'n tijd reist kan dat niet. Dan is een uur gereisd, ook een uur geschreven, tenzij er aantoonbaar misbruik van wordt gemaakt.

Hetzelfde geldt voor jouw reiskostenvergoeding (die overigens voor woon-werkverkeer geldt, daar hebben we het nu niet over): Als ik voor de baas de bus ergens moet parkeren, dan mag de baas mooi betalen. Ook al kan ik 8 kilometer verderop gratis parkeren, de werkgever hoort mij in staat te stellen mij op een redelijke manier mijn werk uit te laten voeren.

[ Voor 17% gewijzigd door Stoney3K op 05-01-2016 06:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Stoney3K schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 06:22:
[...]

Dat gaat natuurlijk niet zo maar op. Als ik voor de zaak ergens naartoe moet, dan loop ik ook voor de baas vertraging op als er iets onderweg gebeurt (bv. files, vertraagd OV). Ik moet vaak genoeg vanaf de zaak naar een klant toe, en dan ben ik al onder werktijd bezig. Als ik dan een kwartier file oploop met de bedrijfsbus, dan is dat niet spontaan eigen tijd.

Bij woon-werkverkeer kun je nog omrijden of eerder vertrekken om dat op te vangen, als je in de baas z'n tijd reist kan dat niet. Dan is een uur gereisd, ook een uur geschreven, tenzij er aantoonbaar misbruik van wordt gemaakt.

Hetzelfde geldt voor jouw reiskostenvergoeding (die overigens voor woon-werkverkeer geldt, daar hebben we het nu niet over): Als ik voor de baas de bus ergens moet parkeren, dan mag de baas mooi betalen. Ook al kan ik 8 kilometer verderop gratis parkeren, de werkgever hoort mij in staat te stellen mij op een redelijke manier mijn werk uit te laten voeren.
Het zijn altijd leuke discussies.
Wat betreft parkeren: er zijn werkgevers die onderscheid maken tussen auto's van de zaak en prive-auto's: in het eerste geval zullen ze de parkeerkosten wel vergoeden, in het tweede geval niet, tenzij je aan kan tonen dat je echt voor je werk zo dichtbij moet parkeren dat je in een betaald-parkeren-gebied terecht komt.

Zo ook reistijd: ik heb een werkgever gehad die doodleuk reistijd als eigen tijd rekende, tenzij je vanaf kantoor vertrok. Dus vanuit huis naar de klant: eigen tijd, vanuit kantoor naar de klant: baas zijn tijd. Dat gaf regelmatig scheve ogen, uiteraard :X

Je bent wat dat betreft toch wel overgeleverd aan de afspraken die er binnen kantoor gelden. Maar die afspraken moeten wel duidelijk zijn, en niet eenzijdig met terugwerkende kracht door de baas worden gewijzigd zoals de TS hier mee maakt...

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarryKohne
Om het nog een beetje duidelijker te maken. Wij zijn een klein bedrijf met 13 man in dienst.
Omzet is geen issue en iedereen rijd hier in een auto van de zaak.

Uren zijn we dankzij het nieuwsgierige google tot 2 jaar terug achter gekomen.
Ook heeft de persoon die de urenlijsten heeft gewijzigd dit blijkbaar gedaan uit jaloezie.
Hij was er achter gekomen dat sommige mensen in de buitendienst meer verdienen dan hijzelf door de overuren en reisuren die betaalt worden. En dat kon blijkbaar niet. :X 8)7

Morgen zijn de eigenaars aanwezig en hebben we hier een gesprek over.

[ Voor 4% gewijzigd door BarryKohne op 05-01-2016 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als dat van de jaloezie de echte reden is, dan heeft die betreffende manager m.i. alle geloofwaardigheid en overwicht in één keer te grabbel gegooid. Dat is een slechte start. Benieuwd of die zich in de toekomst kan handhaven. "Vertrouwen komt te voet, maar gaat te paard." "Vergalopperen" past in deze context ook. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2016 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
haha, wat een pannekoek die "manager"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Da's bijna ontslag op staande voet. Ook urenstats veranderen valt gewoon onder fraude en jaloerzie is zowat de slechtste reden.

Probleem opgelost wanneer het zover komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
Ik ben benieuwd dan wat er uit komt als het uit jaloezie is, korte carriere bij jullie zal het wel worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-09 23:14
Uiteraard mag dat niet zomaar, zeker niet als die uren eerder goedgekeurd zijn door de administratie en de vorige manager. Daarnaast zijn die uren wellicht ook doorgerekend aan klanten, gaat hij die ook terug laten betalen dan? :?

Jammer dat onmogelijk aan te tonen valt dat hij dit gedaan heeft uit jaloezie, anders lijkt dat een prima reden te zijn voor ontslag. Hoe dan ook lijkt me dat dit een aanzienlijke vertrouwensbreuk oplevert, wellicht met een onwerkbare situatie tot gevolg. Ik neem aan dat er geen OR is, gezien de grootte van het bedrijf?
Je werkt bij een bakker? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryKohne
Je werkt bij een bakker? :+
:X aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 21:41
Lijkt me gewoon ontslag op staande voet als dit inderdaad zo is, probleem opgelost lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
BarryKohne schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 10:00:
Suc6 TS. :)

Misschien even goed om een aantal berichten tussen [ mo ] tags te zetten, al noem je geen namen, etc. je weet nooit of zoiets tegen je gebruik kan worden. ;)

[ Voor 41% gewijzigd door HollowGamer op 05-01-2016 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:16

Qwerty-273

Meukposter

Met zo'n klein bedrijf wordt dat haast wel een onmogelijke samenwerking voor deze nieuwe service manager. "Men" zal altijd alle cijfers van deze persoon in twijfel trekken, en zeker met de gegeven reden van jaloezie lijkt me dat niet goed komen in de toekomst (als je een jaloers persoon bent kan je dat niet zomaar aan de kant zetten en zal het toch altijd weer terug komen in welke vorm dan ook, nu zijn het geschreven uren, volgende keer een beoordelingsgeprek / input daar voor, een bonus, wat dan ook).

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Delerium schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 10:33:
Da's bijna ontslag op staande voet. Ook urenstats veranderen valt gewoon onder fraude en jaloerzie is zowat de slechtste reden.

Probleem opgelost wanneer het zover komt.
Sterker nog, als de werkelijk gewerkte uren boven water komen en niet overeen komen met de uitbetaalde uren, dan is het bedrijf naar zijn werknemers grof in gebreke, en daar kunnen ze de manager in kwestie dan aansprakelijk voor stellen.

Dat komt er op neer dat alle te weinig betaalde loon dan op die manager wordt verhaald omdat hij bewust uren van zijn collega's heeft verdoezeld.

Jullie kunnen in ieder geval nog aanspraak maken op het gemiste loon, plus rente, als de daadwerkelijke uren nog te achterhalen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Stoney3K, ik denk dat je een essentieel deel uit de OP hebt gemist. Pas na de actie van de service manager ontstond er een tekort. Tot dusverre was iedereen tevreden met de door de salarisadministratie geaccordeerde en uitbetaalde uren.
BarryKohne schreef op maandag 04 januari 2016 @ 10:28:
Geval wil dat hij over de afgelopen jaren de overuren zonder enig overleg met de betreffende collega's onder de loep heeft gehouden en vind dat men veel te veel overuren heeft genoteerd. Heeft vervolgens naar eigen inzicht alle urenlijsten "bijgeschaafd" en is nu bij iedereen langs geweest en gemeld dat men uren tekort komt. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 03:46:
@Stoney3K, ik denk dat je een essentieel deel uit de OP hebt gemist. Pas na de actie van de service manager ontstond er een tekort. Tot dusverre was iedereen tevreden met de door de salarisadministratie geaccordeerde en uitbetaalde uren.

[...]
Ik was juist in de veronderstelling dat hij dat met terugwerkende kracht aan het doen was.

Ook als dat niet zo is, dan staan de werknemers prima in hun recht om de verdwenen uren sinds hij in functie is gekomen, van het bedrijf terug te vorderen, waarna het bedrijf dat op die manager kan verhalen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Pietervs schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 08:15:
[...]

Het zijn altijd leuke discussies.
.......

Zo ook reistijd: ik heb een werkgever gehad die doodleuk reistijd als eigen tijd rekende, tenzij je vanaf kantoor vertrok. Dus vanuit huis naar de klant: eigen tijd, vanuit kantoor naar de klant: baas zijn tijd. Dat gaf regelmatig scheve ogen, uiteraard :X
Ik heb dit bij een voorgaande werkgever gehad. Daar was altijd de regeling 1 uur enkele reistijd is eigen rekening alles daar boven is werkgever. Op zich niks mis mee, zat je dichtbij dan maakte het niet veel uit, zat je ver weg dan waren het gewoon over uren.

Op een bepaald moment ging het slecht met bedrijf reorganisatie op reorganisatie en besloot de werkgever dat reistijd vanuit huis voor rekening werknemer was met een maximum van 2 uur enkele reis. Wat vroeger dus overuren betekende werden nu opeens eigen uren en verlies van inkomsten. Nu gold de regel niet wanneer je vanuit kantoor naar klant moest. Mijn oplossing was omdat mijn standplaats op de weg lag naar klant om gewoon om 7 uur op kantoor binnen te komen, daar 15 minuten e-mail af te handelen dan 1,5 uur in de auto naar klant en vanuit klant weer naar kantoor, daar 15 minuten e-mail et cetera en dan naar huis. Toen mijn "manager" daar achter kwam was het oorlog, een oorlog die hij verloor met als uitkomst oude regeling.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:20
Om het nog een beetje duidelijker te maken. Wij zijn een klein bedrijf met 13 man in dienst.
Omzet is geen issue en iedereen rijd hier in een auto van de zaak.

Uren zijn we dankzij het nieuwsgierige google tot 2 jaar terug achter gekomen.
Ook heeft de persoon die de urenlijsten heeft gewijzigd dit blijkbaar gedaan uit jaloezie.
Hij was er achter gekomen dat sommige mensen in de buitendienst meer verdienen dan hijzelf door de overuren en reisuren die betaalt worden. En dat kon blijkbaar niet. :X 8)7

Excuse me? Urenregistratie staat in de searchindex van Google? Euh.. Lijkt me eens een goed plan om dat even dicht te timmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryKohne
:+ Nee, @ history.google.com even de locatiegeschiedenis erbij gepakt. En dit langs de uren lijst gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobzy
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:29
BarryKohne schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 07:18:
:+ Nee, @ history.google.com even de locatiegeschiedenis erbij gepakt. En dit langs de uren lijst gehouden.
Even voor mij, de uren die jij in het verleden geschreven hebt, heb je ook gemaakt? Zo nee, ben je betrapt op smokkelen van uren of kwartiertjes? Zo ja, welke voet heeft die 'manager' dan op te staan om te beweren dat uren van 2 jaar terug die geschreven zijn niet gemaakt zijn.

Klinkt mij allemaal erg vreemd, nu werk ik bij een groot bedrijf en dit hoeven ze bij mij toch écht niet te proberen. Mij vertellen wanneer ik wel en geen werk heb verricht volgens hen |:( . Sterker nog hebben een aantal van het 'middle management' geprobeerd, die denken tegenwoordig wel twee keer na ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Mobzy schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 08:34:
[...]

Klinkt mij allemaal erg vreemd, nu werk ik bij een groot bedrijf en dit hoeven ze bij mij toch écht niet te proberen. Mij vertellen wanneer ik wel en geen werk heb verricht volgens hen |:( . Sterker nog hebben een aantal van het 'middle management' geprobeerd, die denken tegenwoordig wel twee keer na ;) .
Bij ons durfden ze ook iets leuks te proberen: Niet inklokken is geen uren schrijven (of zelfs automatisch verlof afboeken als er niet geklokt was). Zelfs als ik van huis naar een klant vertrok en die uren netjes op de werkbon schreef.

In veel situaties kwam dat er op neer dat ik eerst een half uur naar de zaak moest rijden, daar de prikklok aan moest tikken, en daarna hetzelfde traject een half uur lang terug af moest leggen want mijn huis ligt voor 9 van de 10 klanten op de route vanaf de zaak. Terwijl van huis uit rijden me dus twee uur per dag aan verloren tijd zou schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Qwerty-273 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 11:05:
Met zo'n klein bedrijf wordt dat haast wel een onmogelijke samenwerking voor deze nieuwe service manager. "Men" zal altijd alle cijfers van deze persoon in twijfel trekken, en zeker met de gegeven reden van jaloezie lijkt me dat niet goed komen in de toekomst (als je een jaloers persoon bent kan je dat niet zomaar aan de kant zetten en zal het toch altijd weer terug komen in welke vorm dan ook, nu zijn het geschreven uren, volgende keer een beoordelingsgeprek / input daar voor, een bonus, wat dan ook).
Gevalletje motie van wantrouwen idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe is de stand van zaken? Wordt de soep zo heet gegeten als ze is opgediend?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil hier wel even kort op reageren. Maar onlangs is er een uitspraak van Europese hof geweest dat uren naar een klant altijd moeten worden betaald.

Kijk o.a. hier: http://www.volkskrant.nl/...lus-is-werktijd~a4140560/

Dus ook vroeger. Misschien helpt je dit, ook als het misschien niet helemaal je vraag.

P.S: Uren opeens aanpassen met terugwerkende kracht kan echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
ik ben benieuwd naar de uileg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 12:46
Uren aanpassen met terugwerkende kracht kan wel => maar dan moet het echt wel duidelijk aantoonbaar zijn dat de oude uren fout zijn ingegeven.

Dat zal vrij lastig zijn.

Als de huidige regels wat onduidelijk zijn van wel of niet toekenen van uren, zit men nog met verworven recht als die uren vroeger wel aanvaard werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-09 22:38

Racing_Reporter

Contentmaker

Is er al een update Barry?

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-09 08:02
Ik vrees dat ze hem ook nog beroofd hebben van zijn laptop en internetverbinding...
Pagina: 1