Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 455723

Topicstarter
Hallo iedereen!

Ik, een 17-jarige student met een voorliefde voor technologie, ben dringend toe aan vervanging voor mijn iPhone 4 en zou daarbij graag wat advies krijgen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk apparaat je zoekt.
Smartphone. Maakt niet uit welk merk, besturingssysteem, etc. Zolang het maar goed presteert, een goede batterij heeft en eigenlijk zou ik graag ook eens HET VAN HET hebben: eens een keertje het beste toestel op de markt hebben.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Maakt niet zo heel veel uit. Ik heb momenteel 540 euro, maar als ik voor een x aantal euros een beter toestel heb dat het ook echt wel waard is, kan ik nog wel even sparen of wat werkjes doen zodat ik aan dat geld kom. Zie mijn antwoord hierboven.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?
-SMSen (dit doe ik 24/7 met mijn vriendin) en bellen uiteraard
-Spelletjes spelen af en toe
-Reddit en Tweakers natuurlijk raadplegen :+
-Hij moet goed kunnen multitasken (en dus zou ik ook graag het sms'en combineren met andere zaken)
-De batterij moet goed zijn
EDIT: -Snapchat, Facebook, Messenger, Twitch, Youtube aka the casual things zou ik ook graag gebruiken

Android zou ook nog eens heel goed samengaan met mijn Sony SmartWatch 2 die ik nog heb van toen ik nog een Sony Xperia M2 had, maar dit zou ik niet graag als bepalende factor voor mijn toekomstig toestel willen zien.

Voor verdere info verwijs ik weer naar mijn eerste antwoord.

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Ik verkies momenteel nog geen enkel merk maar ik heb al wel wat "research" gedaan en dit zijn de toestellen die ik momenteel al wel zie zitten:

1. Samsung Galaxy S6: deze zou ik graag willen kopen, maar ik twijfel nog of ik niet beter enkele maandjes zou wachten tot de S7. Raad/advies?
2. Nexus 6P: ook al veel positiefs over gelezen, maar ook wel wat negatiefs. Hier weet ik het niet echt bij. Raad/advies?

Grootte speelt algemeen gezien niet zo'n grote rol dus ook dit zou ik niet graag een bepalende factor maken.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen met een keuze te maken voor het perfecte toestel voor mij!

Alvast bedankt! _/-\o_

Link lijkt me overbodig dus verwijderd.

[ Voor 5% gewijzigd door 13art op 09-01-2016 14:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Je doet zo weinig met je telefoon en wil 500+ euro er aan spenderen? Je eigen keus natuurlijk, maar ik zou m'n budget voor leukere zaken gebruiken en een goedkopere telefoon halen.

Al eens naar een Lumia gekeken? Een 830 bijvoorbeeld? of een 640?
Enorm veel waar voor je geld, lekker snel en kan alles wat je aangeeft.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

McKaamos schreef op zondag 03 januari 2016 @ 22:27:
Je doet zo weinig met je telefoon en wil 500+ euro er aan spenderen? Je eigen keus natuurlijk, maar ik zou m'n budget voor leukere zaken gebruiken en een goedkopere telefoon halen.

Dit.

Een high-end smartphone is één, misschien twee jaar leuk, en dan alweer achterhaald.

Met jouw gebruik kun je prima af met een Moto G, Lumia 640 of Moto X Play. Kun je die euro's ook weer in je zak steken.

-Edit: Of de Oneplus X/

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
McKaamos schreef op zondag 03 januari 2016 @ 22:27:

Jammer genoeg heeft WP wel wat weinig apps, niet? :/
Het zou natuurlijk ook wel fijn blijven om apps zoals snapchat, facebook, messenger, twitch, youtube enz. te kunnen gebruiken.. Misschien had ik dat wel mogen vermelden, ik zal het meteen doen.

De reden dat ik er zo veel aan uit wil geven is omdat ik iets wil kopen waar ik lang mee verder kan, een "futureproof" toestel.
Jeroenneman schreef op zondag 03 januari 2016 @ 22:31:
[...]

Dit.

Een high-end smartphone is één, misschien twee jaar leuk, en dan alweer achterhaald.

Met jouw gebruik kun je prima af met een Moto G, Lumia 640 of Moto X Play. Kun je die euro's ook weer in je zak steken.

-Edit: Of de Oneplus X/
Zelfde als hierboven. Ik zal eens een kijkje nemen naar die toestellen, bedankt! :D

EDIT: Uiteraard vind ik zulke extra functies als 'vingerafdrukscanners' ook wel heel fijn. Vandaar dat ik ook wel wat geneigd ben om een high-end toestel aan te schaffen.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 455723 op 03-01-2016 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:05
De Samsung S6 is zeker een prima toestel, wil je de luxe uitstraling erbij, dan zou ik de Edge versie er van nemen ;)
Ik zou niet op de S7 wachten, dat duurt nog wel even voor die er is, en tegen die tijd komt de volgende er ook weer aan, en zo blijf je wachten.

Heb je de Sony Z5 compact al bekeken als alternatief? Binnen je budget en recenter gereleased dan de Samsung S6, plus betere custom rom support als je daar ooit mee wil spelen.

Wat de Lumia's betreft, veel is er wel aan aaps, maar lang niet alles, en als student heb je kans net tegen die uitzonderingen aan te lopen die er niet voor zijn, dus die zou ik niet aanraden voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Anoniem: 455723 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 23:08:
[...]

Jammer genoeg heeft WP wel wat weinig apps, niet? :/
Het zou natuurlijk ook wel fijn blijven om apps zoals snapchat, facebook, messenger, twitch, youtube enz. te kunnen gebruiken.. Misschien had ik dat wel mogen vermelden, ik zal het meteen doen.

De reden dat ik er zo veel aan uit wil geven is omdat ik iets wil kopen waar ik lang mee verder kan, een "futureproof" toestel.

[...]

Zelfde als hierboven. Ik zal eens een kijkje nemen naar die toestellen, bedankt! :D
Ik denk dat je je sterk vergist in de beschikbaarheid van apps voor Windows Phone.
Het klopt wel dat de store minder apps bevat, maar de diversiteit is groter. Kortgezegd is voor bijna alles wel wat te vinden.
Elke app die je nu aangeeft is beschikbaar voor Windows Phone. Misschien niet per definitie van de officiele ontwikkelaar, maar sowieso wel third-party,

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Moto X Play, draait prima alle apps die je noemt en met intensief gebruik is zijn grote accu een enorm voordeel.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-07 17:19

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Buiten dat de Nexus 6P riant boven budget zit, heb je de power denk ik niet nodig (alsof ik die wel nodig heb :')). Kijk dan eens naar de Nexus 5X, ook een zeer degelijk toestel met voor zeker 2 jaar en waarschijnlijk nog een jaar of wat langer direct de laatste Android versie.

Dit is bij Samsung vaak koffiedik kijken, en je moet de schil van Samsung ook maak leuk vinden. Persoonlijk vind ik het een trage, zware en uiterst onhandige schil, maar "de massa" vind van niet. Ik zou eens naar de MediaMarkt gaan, daar liggen vrijwel alle moderne toestellen wel om te proberen en zo kun je voor jezelf de beste keuze maken.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het komt er eigenlijk zo een beetje op neer dat ik eigenlijk een alleskunner wil met de laatste snufjes. Een goede aankoop waar ik zeker nooit geen spijt van zal krijgen.

EDIT: Plus, het is altijd fijn om wat power (al dan niet reserve) te hebben, niet? :+
swhnld schreef op zondag 03 januari 2016 @ 23:10:
De Samsung S6 is zeker een prima toestel, wil je de luxe uitstraling erbij, dan zou ik de Edge versie er van nemen ;)
Ik zou niet op de S7 wachten, dat duurt nog wel even voor die er is, en tegen die tijd komt de volgende er ook weer aan, en zo blijf je wachten.

Heb je de Sony Z5 compact al bekeken als alternatief? Binnen je budget en recenter gereleased dan de Samsung S6, plus betere custom rom support als je daar ooit mee wil spelen.

Wat de Lumia's betreft, veel is er wel aan aaps, maar lang niet alles, en als student heb je kans net tegen die uitzonderingen aan te lopen die er niet voor zijn, dus die zou ik niet aanraden voor jou.
Wat de S7 betreft heb je inderdaad wel gelijk. De Edge heeft volgens mij iets te weinig meerwarde om de extra 100 euro aan te geven..

De Z5 Compact heb ik toevallig gisteren nog in mijn handen gehad in de Media Markt en ik vond het niet meteen een fijn toestel: wat klein en ik heb het sinds mijn vorige miskoop van de Xperia M2 niet meer zo voor Sony. Deze had echt heel buggy software die je dwong een factory reset te doen, enorm slechte bouwkwaliteit en een GPS die na meerdere swaps niet werkte.

Dit is inderdaad mijn standpunt tegenover de Lumia's.
McKaamos schreef op zondag 03 januari 2016 @ 23:11:
[...]

Ik denk dat je je sterk vergist in de beschikbaarheid van apps voor Windows Phone.
Het klopt wel dat de store minder apps bevat, maar de diversiteit is groter. Kortgezegd is voor bijna alles wel wat te vinden.
Elke app die je nu aangeeft is beschikbaar voor Windows Phone. Misschien niet per definitie van de officiele ontwikkelaar, maar sowieso wel third-party,
Snapchat bijvoorbeeld is nogsteeds niet beschikbaar voor WP. Ook niet meer third-party nadat Snapchat die verwijderd heeft. Niet dat ik dat zoveel gebruik, maar het is maar een voorbeeld uit de lijst. Zulke zaken vind ik wel wat jammer bijvoorbeeld.
Tsurany schreef op zondag 03 januari 2016 @ 23:12:
Moto X Play, draait prima alle apps die je noemt en met intensief gebruik is zijn grote accu een enorm voordeel.
Ziet er inderdaad heel goed uit.. Vind het alleen jammer dat deze de snufjes van vandaag zoals vingerafdrukscanners e.d. niet heeft.. Dat is één van de redenen dat ik dus wel een high-end toestel wil..
kuusj98 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 23:18:
Buiten dat de Nexus 6P riant boven budget zit, heb je de power denk ik niet nodig (alsof ik die wel nodig heb :')). Kijk dan eens naar de Nexus 5X, ook een zeer degelijk toestel met voor zeker 2 jaar en waarschijnlijk nog een jaar of wat langer direct de laatste Android versie.

Dit is bij Samsung vaak koffiedik kijken, en je moet de schil van Samsung ook maak leuk vinden. Persoonlijk vind ik het een trage, zware en uiterst onhandige schil, maar "de massa" vind van niet. Ik zou eens naar de MediaMarkt gaan, daar liggen vrijwel alle moderne toestellen wel om te proberen en zo kun je voor jezelf de beste keuze maken.
Die Nexus 5X heeft alleen blijkbaar een heel slechte accu.. Voorderest spreekt hij me inderdaad ook wel aan.

Ik ben toevallig gisteren naar de Media Markt geweest en jammer genoeg was de Galaxy S6 gelocked met een wachtwoord, maar de Edge niet en deze heb ik dan maar geprobeerd en ik vond het geen slechte ervaring. (maar ja, wie ben ik - ik heb een iPhone 4 :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:28
Anoniem: 455723 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 23:23:

Dit is inderdaad mijn standpunt tegenover de Lumia's.

[...]

Snapchat bijvoorbeeld is nogsteeds niet beschikbaar voor WP. Ook niet meer third-party nadat Snapchat die verwijderd heeft. Niet dat ik dat zoveel gebruik, maar het is maar een voorbeeld uit de lijst. Zulke zaken vind ik wel wat jammer bijvoorbeeld.
Noem mij die lijst maar op dan...
Je komt over alsof je er niet voor open staat, dat is jammer want windows 10 mobile werkt heerlijk! Als ik jou was zou ik eerst de lijst met apps eens maken die je eventueel niet vind, en die lijst is heel kort, en vervolgens oordelen. De Lumia's bieden genoeg voordelen (support, universal apps, beveiliging, camera) om ze te overwegen. Een 640 kost je niks en doet alles, eventueel is er zelfs nog een XL versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 718373

Misschien even wachten op de Huawei Mate 8:
6inch, batterij: 4000 mAh, fingerprintscan...

http://www.gsmarena.com/huawei_mate_8-7239.php

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 718373 op 04-01-2016 06:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Verder aan keuze in besturingssysteem heb je niet, want de 3 grootste zijn toch iOS, Android & WP.

Wat vind je eigenlijk van je iPhone 4? Zie je een upgrade naar een 5S of misschien wel een 6 zitten? Mijn 5S op iOS 9.2 is nog steeds erg snel en merk het verschil niet qua snelheid vergeleken met mijn 6 Plus. Bovendien heb je misschien wel eens een app aangeschaft en gebruik gemaakt van iCloud waardoor al je contacten en andere notities gesynct worden. Het hele ecosysteem heb je al als je weer kiest voor een iPhone.

Als je gaat kijken naar de S6, is dat momenteel een high-end toestel, leuke specs, 2K AMOLED display, alleen de accuduur en software laat te wensen over. Ik ben geen fan van TouchWiz. De camera daarentegen is wel weer de beste op de markt.

Kijkende naar de Nexus 6P, precies hetzelfde als de S6, maar zonder TouchWiz, gewoon stock Android. Accuduur op de 6P is beter dan op de S6. Krijgt altijd de laatste en snelste updates. Heb zelf een Nexus 6, draaiend op Marshmallow en ben er wel over te spreken. Bovendien schiet de 6P ook hele mooie foto's.

Een goedkoper alternatief op de 6P is de OnePlus Two, aangezien je waarde hecht aan de laatste snufjes, als vingerprintscanner etc. Je kan ook kijken naar een Moto X Play, echter heeft deze geen vingerprintscanner functionaliteit.

Je zou natuurlijk ook voor een goedkoper alternatief gaan. Er is genoeg te vinden en ik zie hier al Lumia tegenkomen. Sta je open voor WP? Ja? Ga nogmaals een winkel in en speel er even mee. Check de Windows Store en kijk of je een aantal apps kan vinden die je gaat gebruiken. Bovendien is WP de laatste jaren verbeterd en zeker geen slechte keus.

Als Windows Phone niks voor je is, zou ik doorsparen voor een Nexus 6P of voor een iOS device. Dit hoeft niet de laatste 6S te zijn, maar de 5S/6 komt ook makkelijk doorheen en die kan je tweedehands voor een mooi bedrag op de kop tikken. De reden waarom ik voor een 6P kies als je voor Android gaat, is omdat stock Android naar mijn mening gewoon het beste draait en de betere accuduur. Heb liever niks anders. De S6 is mooi en alles, maar denk niet dat je wacht op een toestel die na een beetje intensief SMSen ( :+ ) het loodje legt!

Succes met de keuze! :D

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mathelicious schreef op zondag 03 januari 2016 @ 23:32:
[...]

Noem mij die lijst maar op dan...
Je komt over alsof je er niet voor open staat, dat is jammer want windows 10 mobile werkt heerlijk! Als ik jou was zou ik eerst de lijst met apps eens maken die je eventueel niet vind, en die lijst is heel kort, en vervolgens oordelen. De Lumia's bieden genoeg voordelen (support, universal apps, beveiliging, camera) om ze te overwegen. Een 640 kost je niks en doet alles, eventueel is er zelfs nog een XL versie.
Tuurlijk sta ik er wel voor open, maar volgens mij ga ik (ookal zijn het kleine dingen) wel wat missen wat een ander toestel dan een WP mij wel kan bieden..
Anoniem: 718373 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 05:35:
Misschien even wachten op de Huawei Mate 8:
6inch, batterij: 4000 mAh, fingerprintscan...

http://www.gsmarena.com/huawei_mate_8-7239.php
Looks nice, die noteer ik ook even :9
RWK__ schreef op maandag 04 januari 2016 @ 06:11:
Verder aan keuze in besturingssysteem heb je niet, want de 3 grootste zijn toch iOS, Android & WP.

Wat vind je eigenlijk van je iPhone 4? Zie je een upgrade naar een 5S of misschien wel een 6 zitten? Mijn 5S op iOS 9.2 is nog steeds erg snel en merk het verschil niet qua snelheid vergeleken met mijn 6 Plus. Bovendien heb je misschien wel eens een app aangeschaft en gebruik gemaakt van iCloud waardoor al je contacten en andere notities gesynct worden. Het hele ecosysteem heb je al als je weer kiest voor een iPhone.

Als je gaat kijken naar de S6, is dat momenteel een high-end toestel, leuke specs, 2K AMOLED display, alleen de accuduur en software laat te wensen over. Ik ben geen fan van TouchWiz. De camera daarentegen is wel weer de beste op de markt.

Kijkende naar de Nexus 6P, precies hetzelfde als de S6, maar zonder TouchWiz, gewoon stock Android. Accuduur op de 6P is beter dan op de S6. Krijgt altijd de laatste en snelste updates. Heb zelf een Nexus 6, draaiend op Marshmallow en ben er wel over te spreken. Bovendien schiet de 6P ook hele mooie foto's.

Een goedkoper alternatief op de 6P is de OnePlus Two, aangezien je waarde hecht aan de laatste snufjes, als vingerprintscanner etc. Je kan ook kijken naar een Moto X Play, echter heeft deze geen vingerprintscanner functionaliteit.

Je zou natuurlijk ook voor een goedkoper alternatief gaan. Er is genoeg te vinden en ik zie hier al Lumia tegenkomen. Sta je open voor WP? Ja? Ga nogmaals een winkel in en speel er even mee. Check de Windows Store en kijk of je een aantal apps kan vinden die je gaat gebruiken. Bovendien is WP de laatste jaren verbeterd en zeker geen slechte keus.

Als Windows Phone niks voor je is, zou ik doorsparen voor een Nexus 6P of voor een iOS device. Dit hoeft niet de laatste 6S te zijn, maar de 5S/6 komt ook makkelijk doorheen en die kan je tweedehands voor een mooi bedrag op de kop tikken. De reden waarom ik voor een 6P kies als je voor Android gaat, is omdat stock Android naar mijn mening gewoon het beste draait en de betere accuduur. Heb liever niks anders. De S6 is mooi en alles, maar denk niet dat je wacht op een toestel die na een beetje intensief SMSen ( :+ ) het loodje legt!

Succes met de keuze! :D
Dank je voor je geweldig en informatief bericht!

Van mijn iPhone ben ik niet zo'n ontzettende fan: dit toestel (en eigenlijk gewoon besturingssysteem op zich) laat mij een beetje gevangen voelen eerlijk gezegd.. Ik moet net voor alles wat ik wil doen toestemming van mijn iPhone (en dus van Apple) vragen en dat vind ik niet zo'n fijn gevoel..

Voor een of andere reden ben ik eerder geneigd naar de S6... Ik hou wel van de extra functies die Samsung meelevert en eigenlijk het toestel en design op zich: heb daarnet de S6 van mijn stiefbroer even in m'n handen gehad en het zou voor mij eigenlijk het perfecte toestel zijn geloof ik... + het past nog perfect in m'n zak! :+

OnePlus 2 heeft mijn andere stiefbroer en daar hoor ik niet veel negatiefs over, echter heb ik al wel na wat reviews gelezen dat deze accu niet de beste is en ook geen NFC en Quick Charge heeft... (extra functies, wink wink)
Ook de vingerafdruksensor blijkt volgens Tweakers te haperen en er zijn toch wel wat negatieve punten die genoemd worden in de reviews.
Verder heb ik ook al uit verschillende bronnen ondernomen dat hun customer service barslecht is... Wat ook wel wat belangrijk is uiteraard...

Hoezo bedoel je dat van het loodje leggen bij het intensief SMSen?

Nogmaals bedankt iedereen voor jullie input - ik neem deze zeker mee naar mijn keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:58
Zou een Chinese telefoon als technologie minded persoon misschien ook leuk zijn? Qua specs krijg je vaak veel "bang for your buck" en je zou er eventueel je ei in kwijt kunnen qua rooten, het installeren van een andere / custom rom. Aangezien je je gevangen voelde in iOS zou dat een mooi constrast zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bazziek schreef op maandag 04 januari 2016 @ 21:14:
Zou een Chinese telefoon als technologie minded persoon misschien ook leuk zijn? Qua specs krijg je vaak veel "bang for your buck" en je zou er eventueel je ei in kwijt kunnen qua rooten, het installeren van een andere / custom rom. Aangezien je je gevangen voelde in iOS zou dat een mooi constrast zijn.
Ik hou eerder van de "flagships" aangezien daar meestal de mogelijkheden onbeperkt zijn dankzij de community, maar welk bedoel je dan bijvoorbeeld met een Chinese telefoon? Enig model dat je in gedachten hebt waar ik misschien eens naar kan kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:05
Niet alle flagships hebben community support.
Huawei toestellen hebben slechte support door hun eigen processors.
Samsung toestellen door hun eigen hardware waar geen of slechte drivers voor zijn en die Samsung niet beschikbaar stelt.
HTC en Sony doen het dan beter, evenals veel chinezen die een qualcom soc gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-06 08:15

Salmon

.NET developer

Een Xiaomi redmi note 3? Scheelt je heel wat geld en voelt zeker premium aan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Anoniem: 455723 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 21:08:

Dank je voor je geweldig en informatief bericht!

Van mijn iPhone ben ik niet zo'n ontzettende fan: dit toestel (en eigenlijk gewoon besturingssysteem op zich) laat mij een beetje gevangen voelen eerlijk gezegd.. Ik moet net voor alles wat ik wil doen toestemming van mijn iPhone (en dus van Apple) vragen en dat vind ik niet zo'n fijn gevoel..

Voor een of andere reden ben ik eerder geneigd naar de S6... Ik hou wel van de extra functies die Samsung meelevert en eigenlijk het toestel en design op zich: heb daarnet de S6 van mijn stiefbroer even in m'n handen gehad en het zou voor mij eigenlijk het perfecte toestel zijn geloof ik... + het past nog perfect in m'n zak! :+

OnePlus 2 heeft mijn andere stiefbroer en daar hoor ik niet veel negatiefs over, echter heb ik al wel na wat reviews gelezen dat deze accu niet de beste is en ook geen NFC en Quick Charge heeft... (extra functies, wink wink)
Ook de vingerafdruksensor blijkt volgens Tweakers te haperen en er zijn toch wel wat negatieve punten die genoemd worden in de reviews.
Verder heb ik ook al uit verschillende bronnen ondernomen dat hun customer service barslecht is... Wat ook wel wat belangrijk is uiteraard...

Hoezo bedoel je dat van het loodje leggen bij het intensief SMSen?

Nogmaals bedankt iedereen voor jullie input - ik neem deze zeker mee naar mijn keuze!
Met het loodje leggen bedoelde ik dat de accuduur van de S6 wel snel leeg gaat, bij bijv. SMSen. Was bedoeld als een grap, aangezien een familielid met een S6 rondloopt en de accuduur niet oké is. :+
Als je ermee kan leven, dan moet je voor de S6 gaan. Ik knipoog toch even naar de 6P, want dat is echt geen verkeerd toestel, helaas wel iets te duur maar je hebt dan wel de nieuwste en de beste op het moment. :D

[ Voor 3% gewijzigd door MysticX op 05-01-2016 01:08 ]

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Anoniem: 455723 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 23:08:

EDIT: Uiteraard vind ik zulke extra functies als 'vingerafdrukscanners' ook wel heel fijn. Vandaar dat ik ook wel wat geneigd ben om een high-end toestel aan te schaffen.
Nexus 5X / 6P?
Het snelst en het langst de nieuwste Android versies, als je dan toch een futureproof toestel wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ben toch voor de Galaxy S6 gegaan.. Had er voor een of andere reden echt wel een kleine voorliefde voor en hij is het dan toch geworden.. Toch bedankt voor jullie input, allemaal! :D
Pagina: 1