Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
De markt wordt momenteel doodgegooid met KPN Een. Daarmee heb ik ook de meeste ervaring en KPN Een werkt mijns inziens prima. Uiteraard heb ik automatisch ook ervaring met RoutIT, aangezien de KPN Een en RoutIT feitelijk hetzelfde zijn.

Nu is T-Mobile ook gekomen met Cloud & Clear, gebaseerd op Mitel. Over T-Mobile kan ik niet heel veel informatie vinden. Ergens lees ik onofficieel dat Vamo van T-Mobile vanaf 20 gebruikers is.

Alternatieven kan ik niet echt vinden. Ik vind het erg moeilijk om te geloven dat er niet meer alternatieven zijn. De zoekterm "vamo" op de Vodafone website geeft 0 hits. "Vamo Vodafone" geeft zelfs 0 bruikbare hits op Google. Kan het zijn dat Vodafone helemaal geen Vamo heeft? Lijkt mij heel sterk, of Vodafone wil de strijd verliezen.

KPN Een is er helaas alleen vanaf 5 gebruikers. Nu zoek ik hosted telefonie voor omgevingen kleiner dan 5 gebruikers. Ik zie dat het profiel "Vergader" van KPN Een slechts 10 euro per maand is. Wellicht is dat te gebruiken als opvullicentie? Dat is wel 360 euro per jaar weggegooid geld, maar wellicht weegt dat wel op tegen de voordelen van Vamo.

Wie kent er nog meer Vamo aanbieders? Wat zijn jullie ervaringen daarmee? En is die oplossing gebaseerd op Cloud (=contract altijd aan te passen)?

[ Voor 3% gewijzigd door Trommelrem op 03-01-2016 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SafariFlow
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-04 23:27
Onenet express heet het bij Vodafone.

Als je alleen een vast nummer nodig hebt voor inkomende calls op je mobiel, dan kun je op elk zakelijk abo Vast Op Mobiel aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Iemand bij Vodafone heeft de SEO dus niet goed ingesteld. Ik zie nu inderdaad One Net Express. Veel informatie kan ik er niet over vinden, dus dat wordt morgen bellen. Is One Net ook voor kleinere omgevingen van 1 tot 5 aansluitingen? En is het behalve hosted ook cloud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-04 21:13

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Tele2 heeft ook een dergelijke dienst: Tele2 Hosted Voice

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 868715

Goedenavond Trommelrem,

Waar ben je precies naar op zoek.
Ik ben al enige tijd bezig om een geschikte aanbieder te vinden maar is tot op heden niet gelukt.
Of tegen absurd hoge kosten ( ruim 180 euro per maand) met 1 gebruiker met een vast nummer op mobiel waarbij er een vast toestel op de zaak staat en een gsm toestel die ten alle gebruikt wordt om zowel de vaste telefoontjes aan te nemen of vast uit te bellen.
Of met twee gsm toestellen van T-Mobile waarbij het zo ingesteld is dat eerst het ene toestel over gaat en bij in gesprek, geen bereik of uitgeschakeld het andere toestel overgaat.
Echter krijgt T-Mobile het niet voor elkaar, Als ik het tweede toestel uitzet mis is dus een groot deel van mijn oproepen en als ze beiden aanstaan gaan 80 procent van alle oproepen direct naar het tweede toestel.
Met als gevold continu met twee telefoons op zak.

Ik lees dus graag mee mocht iemand DE oplossing hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitz76
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:53
Wij gebruiken op kantoor sinds een half jaar onenet express van Vodafone (4 werkplekken). Voornaamste reden hiervoor was omdat de mobiele abonnementen al via vf liepen.

In theorie kunnen we nu vanaf elke locatie werken, dwz inkomende gesprekken worden doorgeschakeld naar mobiel, uitgaande gesprekken kunnen we het vaste nummer 'meegeven' zodat klanten een bekend nummer zien.

In praktijk maken we hier nog maar mondjesmaat gebruik van. Ik nog het meest (werk zo af en toe vanuit huis). Maar we missen geen gesprek meer en dat is erg prettig, zeker als bezettingsgraad op kantoor laag is.

Op de site van vf is wel het een en ander te vinden. Kom je er niet uit, stuur dan een pm. Wellicht kan ik je verder helpen.

Overigens zijn er meer aanbieders die het voor een lager maandbedrag bieden, maar voor ons was vf een logische keuze. Het heeft onze telefoniekosten gehalveerd (maar we hadden dan nog de oudste telefooncentrale van NL 😉)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Anoniem: 868715 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 22:03:
Goedenavond Trommelrem,

Waar ben je precies naar op zoek.
Ik ben al enige tijd bezig om een geschikte aanbieder te vinden maar is tot op heden niet gelukt.
Of tegen absurd hoge kosten ( ruim 180 euro per maand) met 1 gebruiker met een vast nummer op mobiel waarbij er een vast toestel op de zaak staat en een gsm toestel die ten alle gebruikt wordt om zowel de vaste telefoontjes aan te nemen of vast uit te bellen.
Of met twee gsm toestellen van T-Mobile waarbij het zo ingesteld is dat eerst het ene toestel over gaat en bij in gesprek, geen bereik of uitgeschakeld het andere toestel overgaat.
Echter krijgt T-Mobile het niet voor elkaar, Als ik het tweede toestel uitzet mis is dus een groot deel van mijn oproepen en als ze beiden aanstaan gaan 80 procent van alle oproepen direct naar het tweede toestel.
Met als gevold continu met twee telefoons op zak.

Ik lees dus graag mee mocht iemand DE oplossing hebben
Als ik je goed begrijp dan ben je ZZP'er of soortgelijk. Dan is er een duur alternatief en een goedkoop alternatief.

KPN1:
Minimum afname van 5 licenties. Je mag opvullen met spooklicenties. Neem een Onderweg licentie en 4 vergaderzaal licenties: Uit m'n hoofd 25 voor de onderweg licentie en 12,50 voor de vergaderzaal licenties. Neem er een huntgroepje bij (1 euro) en je hebt meteen op 4 plekken (thuis, kantoor, WC thuis, WC kantoor).
Voordeel: Uitgaand bellen via de normale telefoon-app. De extra app is alleen vereist voor het doorschakelen of het maken van instellingen.
Nadeel: Duur. Contract van 4 jaar.

HIP:
Minimum afname van 1 licentie mag. Huntgroep is inbegrepen in de licentie.
Voordeel: Goedkoop, maandelijks opzegbaar, je mobiele abonnement kun je ook gewoon bij je huidige aanbieder (T-Mobile) laten lopen
Nadeel: Bellen vanaf je vaste nummer moet via een app. De app belt middels CSD door je telefooncentrale heen. De telefooncentrale belt verder. Je hebt dus dubbele belkosten als je geen onbeperkt bellen hebt.

De tarieven van HIP kan iemand vast wel even plaatsen, die weet ik niet uit m'n hoofd :P
Flitz76 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 22:16:
Op de site van vf is wel het een en ander te vinden. Kom je er niet uit, stuur dan een pm. Wellicht kan ik je verder helpen.
Wij hebben de keuze reeds gemaakt om met KPN1/HIP verder te gaan. Om een of andere reden hebben we altijd al moeite gehad met de saleskanalen van Vodafone en dat is jammer, want Vodafone biedt veel aan, maar er is maar weinig van bekend.

Ik ben wel benieuwd: Uitgaand bellen, moet dat via een speciale app of gaat dat direct vanuit de bel-app?

[ Voor 11% gewijzigd door Trommelrem op 10-01-2017 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitz76
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:53
Trommelrem schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 18:23:.

Ik ben wel benieuwd: Uitgaand bellen, moet dat via een speciale app of gaat dat direct vanuit de bel-app?
Bellen gaat direct vanuit de bel-app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mcboogerballs
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20-03 21:34
Trommelrem schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 18:23:
[...]
Als ik je goed begrijp dan ben je ZZP'er of soortgelijk. Dan is er een duur alternatief en een goedkoop alternatief.

KPN1:
Minimum afname van 5 licenties. Je mag opvullen met spooklicenties. Neem een Onderweg licentie en 4 vergaderzaal licenties: Uit m'n hoofd 25 voor de onderweg licentie en 12,50 voor de vergaderzaal licenties. Neem er een huntgroepje bij (1 euro) en je hebt meteen op 4 plekken (thuis, kantoor, WC thuis, WC kantoor).
Voordeel: Uitgaand bellen via de normale telefoon-app. De extra app is alleen vereist voor het doorschakelen of het maken van instellingen.
Nadeel: Duur. Contract van 4 jaar.

HIP:
Minimum afname van 1 licentie mag. Huntgroep is inbegrepen in de licentie.
Voordeel: Goedkoop, maandelijks opzegbaar, je mobiele abonnement kun je ook gewoon bij je huidige aanbieder (T-Mobile) laten lopen
Nadeel: Bellen vanaf je vaste nummer moet via een app. De app belt middels CSD door je telefooncentrale heen. De telefooncentrale belt verder. Je hebt dus dubbele belkosten als je geen onbeperkt bellen hebt.

De tarieven van HIP kan iemand vast wel even plaatsen, die weet ik niet uit m'n hoofd :P

[...]

Wij hebben de keuze reeds gemaakt om met KPN1/HIP verder te gaan. Om een of andere reden hebben we altijd al moeite gehad met de saleskanalen van Vodafone en dat is jammer, want Vodafone biedt veel aan, maar er is maar weinig van bekend.

KPN ÉÉN is sinds augustus vorig jaar toch al vanaf 2 gebruikersprofielen? En contractsduur is toch 12 maanden? Niet 4 jaar? Of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Mcboogerballs schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 16:43:
[...]

KPN ÉÉN is sinds augustus vorig jaar toch al vanaf 2 gebruikersprofielen? En contractsduur is toch 12 maanden? Niet 4 jaar? Of mis ik iets?
HIP heeft sinds enige tijd blijkbaar ook Vamo. HIP is maandelijks opzegbaar en voor onbeperkt bellen moet je volgens mij minimaal twee gebruiksprofielen hebben. Bovendien is HIP een aantal stappen verder dan KPN Een, ondanks dat het door dezelfde partij wordt beheerd :P
Pagina: 1