Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polbeer91
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-08 13:00
Bij mijn ouders staat de volgende tv: Samsung LE-26R41B (handleiding op https://www.gebruikershan...5b6&t=3-1-2016%2020:41:49)

Nu hebben ze een tweede UPC-box gekocht en willen ze dit geheel aansturen met de logitech harmony 650.

Het probleem is dat de tv niet luistert als de harmony zegt dat hij op de HDMI-input moet. Het lampje op de tv knippert wel om aan te geven dat hij een signaal ontvangt maar daar blijft het bij. Voor de rest doen alle commandos het wel (volume, kanalen, andere inputs, etc)

Nu heeft de originele afstandsbediening geen commando voor de HDMI-input (alleen een knopje SOURCE om te bladeren) dus kan ik de harmony dit commando ook niet leren via de IR-ontvanger.

Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvanasselt
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 24-12-2020
Hoi Polbeer91

Op je pc moet je "My Harmony" installeren (werkt via de browser en bewaart gegevens in de cloud). Mocht je dat nog niet hebben, dan ff Googlen.
Daar geef je op wat voor een type ab je hebt en daar kun je elke knop van de ab programmeren. Je moet bij de instellingen voor de tv instellen, wat je moet doen, voor het selecteren van de HDMI ingangen. In jouw geval moet je opgeven, dat je 2 (of meer) knoppen moet bedienen, om een ingang te selecteren. Dan moet je opgeven wat HDMI en andere ingangen je tv allemaal heeft. Je moet aan een bepaalde knop de functie "source" toekennen en vervolgens moet je aan andere knoppen de functie "scroll up" en "scroll down" toekennen.
Ik heb verschillende "activiteiten" met elk hun eigen HDMI-INGANG en heb dat nu ook via bovenstaande manier gedaan. Eerder kon ik met 1 druk op 1 knop de juiste HDMI-ingang selecteren. Nu moet ik eerst op "source" drukken en dan scrollen door het menu met de ingangen. Echter 1 PROBLEEM: de volgorde van de ingangen veranderd regelmatig 😡. Deze volgorde is afhankelijk van de volgorde waarop je de apparaten aanzet en daardoor wordt regelmatig de verkeerde ingang geselecteerd😡

[ Voor 25% gewijzigd door hvanasselt op 04-12-2020 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

@hvanasselt waarschijnlijk is dit probleem niet meer actueel voor topic starter na 5 jaar, ik sluit daarom dit topic. Mocht je zelf een vraag hebben dan start gerust zelf een nieuw eigen topic :).

200 fish found!

Dit topic is gesloten.