Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezers.

Zou graag deze week men eerste tablet aanschaffen en twijfel tussen 2 modellen.
Langs de ene kant de schield K1 van Nvidia en langs de ander de meer traditionele tab s2 van Samsung.
Rede van aanschaf is niets speciaal, wil er wat films op kijken en wat browsen.

De Nvidia spreekt me aan omwille van de prijs, de speakers en de schermverhouding.

De galaxy tab s2 is mij iets minder bekend, deze komt nu omwille van een actie maar 50 euro duurder uit dan de k1. Ondanks het feit dat deze normaal gezien 387 kost ( in belgie ) is deze dan ook stukken beter qua scherm, snelheid en vooral batterij ?

Graag jullie reacties indien een van beiden in jullie bezit.

Alvast bedankt!
Michiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:33
persoonlijk zou ik voor de shield gaan. maar het ligt er ook een beetje aan wat je belangrijk vind...

de shield heeft nu al android 6.0 (wat uitzonderlijk is voor een niet nexus device)
de shield heeft geen touchwiz "rommel"
de shield is goedkoper
de shield heeft een grotere accu, maar geen idee hoe zicht dit vertaald bij gebruikt.

de tab heeft een hogere resolutie (maar FHD is wat mij betreft genoeg..)
de tab heeft 3 GB ram ipv 2
de tab heeft 32 opslag ipv 16 (in de shield kan in ieder geval SD kaartje)

(heb geen van beide overigens, alleen een Nexus 7 2013, heb wel naar de shield zitten kijken als toevoeging/vervanging, maar dat is op dit moment niet nodig)

[ Voor 6% gewijzigd door Prulleman op 04-01-2016 16:01 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kpt Bierbuik
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-09 12:51
Ik ben momenteel dezelfde afweging aan het maken.
Heb je de verschillende gebruikersfora van de twee tablets al door genomen? Hier heb ik veel informatie over de toestellen gevonden. Persoonlijk neig ik meer naar de Shield, hetgeen wat mij (nog) tegen houdt is dat ik hem nergens in de winkel vind om hem te kunnen testen. De Shield lijkt mij een betere prijskwaliteit verhouding te hebben. De extra (kleine) voordelen van de Samsung lijken mij de €100 extra niet te rechtvaardigen.
Deze review http://www.anandtech.com/...sung-galaxy-tab-s2-review vond ik zeer nuttig.
Ik kom van een neus 7 (2012) dus beide toestellen zijn een upgrade voor mij maar welke ga ik nu kiezen.
Veel succes met kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Kpt Bierbuik,

Ik ben het er hellemaal mee eens dat het zeer vervelend is dat de consument geen kans heeft om het toestel eens vast te houden voor de aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:22

TdV

De Shield staat in ieder geval in de paradigit winkel in Eindhoven, daar heb ik hem een paar weken geleden gezien. Wellicht dat andere vestigingen hem ook hebben. Mij bevalt de Shield in ieder geval prima, maar ik heb hem blind gekocht zonder te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@TdV

Heb je de 6.0 versie er al opstaan en hoe bevalt de batterij ?
Groeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:20
Als je films gaat kijken is er toch geen twijfel mogelijk!?!? AMOLED.... Hands down.

Ik heb zelf een Shield, maar dat heeft met gamen en de controller te maken. Mijn tablet is er om te browsen en te gamen. TV en telefoon zijn (AM)OLED.

Als ik film zou kijken, dan zou ik 100% voor een *OLED gaan. Die Shield is zeker niet slecht. En voor zijn prijs vind ik het nog steeds de beste tablet. Maar wanneer je heel specifiek voornamelijk film kijkt en gaat browsen, dan kies ik voor een toch nog mooier beeld. Trouwens, ook het gamen gaat heel goed op de S2.

Maakt het geld niet uit en is weergave je iets waard, dan S2. Ik denk niet dat er een tablet is met mooier beeld.
Wil je beste prijs-prestatieverhouding, dan de Shield. Vooral als je toch nog wil gaan gamen met een controller.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:22

TdV

Ja, 6.0 staat er al een tijdje op. De batterij is goed genoeg. Ik laad hem iedere avond gewoon op zodat ik nooit een lege accu heb. Films kijk ik er niet op trouwens (af en toe youtube daargelaten), browsen en games is het primaire gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Aankoopadvies kan in het daarvoor bestemde forum in Mobile. Houd je dan wel even aan de template die je voorgeschoteld krijgt als je een topic opent. Deze gaat dus dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.