Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe woning, slecht internet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

Ik ben sinds kort naar een appartement verhuisd, waar ik een hele matige internetverbinding heb.
De woning is aangebouwd, dus ik loop door een studentenhuis om bij mijn eigen stulpje te komen. Ik heb geen eigen adres en dus ook geen eigen ISRA. Nu leek het de huisbaas een goed idee om geen telefoon/kabel aansluitingen te plaatsen :? Ik ben nu dus volledig afhankelijk van een schijt abonnement vh studentenhuis met beperkt signaal.

Nu is mijn vraag hoe ik dit probleem kan tackelen. Ik wil graag draadloos met mn laptops kunnen werken en bedraad kunnen gamen (ps3). Nu ben ik echt een leek wat betreft ICT, dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik leer graag bij ;)

Laat ik een kabel van de router doortrekken? Of laat ik een telefoon/kabel aansluiting installeren?

Alvast bedankt

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Tenzij je een eigen abbonement kan krijgen is er weinig te verbeteren. Er bestaat een kans dat het aan brakke apparatuur ligt, maar meestal wordt er gewoon een goedkoop abbo'tje geregeld en gaat iedereen constant downloaden waardoor realtime verkeer niet echt meer door komt.

• Bonthouse
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Het lijkt me verstandig om even uit te zoeken wat er op de huidige verbinding wordt geleverd. Mocht dat toch interessant zijn, dan is het trekken van je eigen netwerkkabel een goed idee.
Een eigen ISRA laten aanleggen is een dure grap en dan mag je daarnaast nog de eigen abonnementskosten gaan betalen.
Dit is echt een kwestie van bekijken hoe graag je nou eigenlijk een snelle verbinding wil hebben.

Edit: bedenk ik me net, maar het is trouwens ook de moeite waard om even uit te zoeken of er toevallig ook een glasvezel in je nieuwe woning of het studentenhuis is. Dan kan jij namelijk mooi de vezel gaan gebruiken :)

[ Voor 21% gewijzigd door Bonthouse op 03-01-2016 20:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Men is bereid een abo upgrade te doen. We hebben nu een 20mbit van tele2. Zit zelf te denken aan een abonnement van KPN aan te schaffen met (volgens hen) 40 realistische mbit.

Verwijderd

Topicstarter
Maar er even van uitgaan dat ik hele milde medegebruikers heb, hoe zorg ik ervoor dat ik de best mogelijke verbinding krijg?

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-11 23:31
Door een kabel aan te sluiten aan de huidige modem/router

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Verwijderd

Topicstarter
Dan kan ik bedraad internetten ja, maar hoe kan ik ervoor zorgen dat het draadloze signaal ook zo goed mogelijk is?

• shure-fan
Een goede router kopen en die in je eigen gedeelte te zetten, denk dan aan een asus, tplink, linksys apparaat van minimaal €50 euro

Verwijderd

Topicstarter
Thanks :) Maar even voor de duidelijkheid. Die router sluit ik dan dus aan op de "originele router" en dan kan ik bijv mn ps3 aan die eigen router koppelen?

• shure-fan
Dat klopt, misschien dat je achteraf nog wat dingetjes moet tweaken maar je basis is dan goed

Voordat ik het vergeet: koop een router die zowel op 2,4 als op 5ghz werkt

[ Voor 29% gewijzigd door shure-fan op 03-01-2016 20:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zodat je op de minst drukke frequentie kan internetten, toch?

• shure-fan
Verwijderd schreef op zondag 03 januari 2016 @ 20:43:
Zodat je op de minst drukke frequentie kan internetten, toch?
Daar komt het op neer ja

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-11 21:38

Nox

Noxiuz

Hou wel rekening met dubbel NAT. Vinden games e.d. niet altijd leuk. Beter zet je dhcp uit en gebruik je een switchpoort als uplink, zo heb je een accesspoint met switch.

Andere optie: kabelinternet. Eigen abonnement of ter vervanging van kpn. Kabel biedt doorgaans hogere snelheden tov dsl. Uiteraard afhankelijk van de situatie enz. Heb je ook gelijk tv erbij.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Bonthouse
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Mocht je op zoek zijn naar een router dan kan ik de Synology RT1900ac zeker aanraden.
Wel een prijzig ding maar dan heb je ook wat moois.
Kan met een paar klikjes worden ingesteld als access point (je hoeft je dus niet te verdiepen in netwerken) en heeft uitgebreide support voor Time Machine, AFP, SMB en OpenVPN als je daar op een later tijdstip nog eens mee aan de slag wil gaan.
Pagina: 1