kast is 42 graden... beetje veel?

Pagina: 1
Acties:

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:56

Lordy79

Fundamentalist

Topicstarter
Ik ben nog geen echte temperatuur en overklokfreak, maar sinds ik een voodoo 5 in mijn bak heb wordt mijn kast ruim 40 graden. (kap erop)

Ik had nooit de kap erop maar het scheelt wel wat herrie, dus die wil ik er wel oplaten.

Maar is 42 graden teveel voor de kast? CPU is ongeveer 62 graden. (die moet ik nog een keer goed pasta-en)

Voorlopig heb ik de CPU maar even ondergeklokt (Tbird 900@800) omdat ik de CPU-power toch niet echt nodig heb, maar op lange termijn wil ik toch weer gewoon op 1GHz draaien.

'k Heb een normale 300Watt low noise voeding (fan is ook sneller gaan draaien sinds de kap erop zit) en een spire-cooler. Verder geen extra koeling (behalve de 2 fans op de chippies van de voodoo 5)

Alvast dank!

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Verwijderd

CPU 62 graden |:( ?????
Hij zal er misschien wel tegen kunnen, maar dan nog? 62? da's wel f*cking veel, van die 40 graden in je kast zou ik al gaan :'( :'( :'( .

Ik raad aan om een extra ventilatie gat te maken?

• Lordy79

Lordy79

Fundamentalist

Topicstarter
Op woensdag 20 juni 2001 21:00 schreef Rensje het volgende:
CPU 62 graden |:(
Hij zal er misschien wel tegen kunnen, maar dan nog? 62? da's wel f*cking veel, van die 40 graden in je kast zou ik al gaan :'( :'( :'( .

Ik raad aan om een extra ventilatie gat te maken?
Ja, 62 is wel wat veel. Ik haal de kap er wel weer af en ga morgen maar even serieus bezig met de koeling van mijn CPU.

't heeft er vast ook mee te maken dat het bloedheet is op de kamer waar PC-ke staat :)

Thanks.. wilde het ff zeker weten.

• gjkamstra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:50
80 mm FANS!

Hier had een grappige signature moeten staan, maar helaas: geen inspiratie

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
is het niet die voodoo die er voor zorgt dat je warmte een heel stuk word opgekrikt??

• kRyPtO
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-06 22:50
mijn kamer is ook warm en dan word ie ook veel warmer dan normaal je kan wat ramen open zetten. maar als ik jou was zou ik een koeler of je voodoo zette en op je procesor en gewoon eentje die er van achtere in blaast zit meestal al een gaat gemaakt

Verwijderd

je kast 40c ??huh?
daar kun je dus een ei op bakken. ;)
is dus toch makkelijk.
nee maaruh zal wel met luchtstroom te maken hebben zet er maar een 8omm fans in, lekker zagen ofzo als et nodig is.
ik ga morgen ook zagen in een desktop kastje 1 80mm fan kan al 10c uitmaken naar buiten zuigend geplaatst maar dat ligt ook weer aan de kast en waar je hem monteert.
ik zou et liefst 5 80mm's achter elkaar plaatsen maar dat ga 'k maar niet doen.

• TheProphet
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-04 12:39

TheProphet

unifi-forum.nl

Op woensdag 20 juni 2001 20:55 schreef Lordy79 het volgende:
Maar is 42 graden teveel voor de kast? CPU is ongeveer 62 graden. (die moet ik nog een keer goed pasta-en)
*Trek je dan wel ff ovenwanten aan >:)

• Lordy79

Lordy79

Fundamentalist

Topicstarter
KRypTO, ik zou op zich wel meer koeling willen, maar ik wil een stille kast. Een superorb en een volcano II koeler maken nog meer herrie dan een spire. Ik heb even een paar ramen opengezet, CPU maar even teruggeklokt naar 700 en kap eraf.

Nu 35 / 50 graden en zakkende, dus 't komt wel goed. Kan ik gerust even Dune: Emperor spele :)

zijn er ook stille 80MM fans?

Verwijderd

Commentaar lijkt me overbodig:
Afbeeldingslocatie: http://www.theboardingzone.demon.nl/images/keesmot/sonyback.jpg

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:46

scorpionv

This space for rent

Pak anders een 120mm op 7V, die hoor je echt niet.

Fun while it lasted: World Community Grid!

Verwijderd

80mm fan die rond de 30db geluid maakt vind ik voor mij persoonlijk niet teveel geluid maken maar als je er veel hebt kan het teveel worden kwa geluid.
ik heb ergens ooit een 80mm fan gezien die 12 db aan geluid produceert misschien dat iemand anders weet waar je die kan kopen?

• kRyPtO
waarom moet ie dan super stil zijn?

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23-08 22:02
Op woensdag 20 juni 2001 21:15 schreef dragak het volgende:
80mm fan die rond de 30db geluid maakt vind ik voor mij persoonlijk niet teveel geluid maken maar als je er veel hebt kan het teveel worden kwa geluid.
ik heb ergens ooit een 80mm fan gezien die 12 db aan geluid produceert misschien dat iemand anders weet waar je die kan kopen?
Blaast ie dan nog? :? Volgens mij kun je dan nog beter in je kast gaan zitten blazen :)

edit: Moeilijk joh die smilies!

There is no magic.

• Klein Duimpje
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-05-2024
Wie heeft eigenlijk ooit bepaald dat 62 graden veel is of te veel??
Als het lekker loopt allemaal is er toch niets aan de hand.
Voor diegene die nu gaan roepen dat het veel te veel is kom op met die documenten !

8-)

A journey of a thousand miles begins with a single step

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

ben het met scorpionv eens.
Gewoon een 120mm@7 volt als outtake fan. Hoor je niet, en je kast temp zal een graad 8 tot 10 graden zakken denk ik (mits goed gepositioneerd)
En als je kasttemp. 8 graden zakt doen je CPU dat ook minstens.

Geen inspiratie

• kRyPtO
hmm je hebt beetje gelijk duimpje :
http://www.heatsink-guide.com/2hotornot.htm

Verwijderd

Op woensdag 20 juni 2001 21:36 schreef kRyPtO het volgende:
hmm je hebt beetje gelijk duimpje :
http://www.heatsink-guide.com/2hotornot.htm
dat klopt echt wat er staat op die site mijn oude p3 550mhz word ook zonder probs 80c en is dan nog stabieler als hij 30c is.

• kRyPtO
het is wel de maximale temp

Verwijderd

hmm
mijn kast is 31c en cpu gaat tot 55c als het 100% stressed is anders loopt het kast op 25c en cpu op 32c.

mobo 21c maar ja die gaat nooit hoger of lager

Verwijderd

Op woensdag 20 juni 2001 21:15 schreef dragak het volgende:
Dat is de Papst8412NGL.
Die produceert maar 12 dB bij een luchtverplaatsing van 33 m³/h.

Je kunt 'm oa kopen bij:
www.dil.nl
www.aconto.de
www.mindfactory.de
www.comex-sales.com (zijn resellers van aconto.de en je moet ff een mailtje sturen want hij staat niet op de prijslijst), of je kunt 'm bestellen bij je plaatselijke electroboer.
Pagina: 1