Beste tweakers!
Ongeveer een maand geleden heb ik nieuwe hardware gekocht voor mijn pc omdat mijn oude moederbord het had begeven.
Sinds ik mijn nieuw hardware heb geplaatst heb ik last van vastlopers en niet zomaar vastlopers, maar ik kan dan helemaal niks meer
mijn enige optie is de pc opnieuw op te starten met de reset knop!
Samenvatting van het probleem:
Ik krijg vastlopers waarbij ik helemaal niks meer kan, alles zit vast en het enige wat ik nog kan is de reset knop gebruiken.
Dit gebeurd niet tijdens het gamen en alleen als ik met word werk of aan het internetten ben of als ik film kijk!
Ik zat toevallig een keer in taakbeheer voordat het gebeurde en ik zag dat het geheugen helemaal vol liep tot aan de 99% en daarna sloeg hij vast!
Mijn hardware:
- Gigabyte Z97x gaming 3 moederbord
- 4690k Intel i5 processor 3,50GHZ
- PNY 128 gb SSD
- Seagate 500gb HDD
- 8 GB DDR3 geheugen (merk weet ik niet)
- Asus Radeon R7 260X 2GB
- 650 watt cooler master voeding
- Cooler master kast met 2 fans 1 die naar binnen blaast en de ander naar buiten!
Op dit moment draai ik windows 8.1.
Wat heb ik zelf gedaan::
- Ik ben begonnen met een legale versie van windows 10 en deze heb ik snel veranderd naar windows 8.1 met een schone installatie omdat ik dacht dat het probleem aan windows 10 lag!
Helaas was dit niet zo.
- Windows op zowel mijn ssd geïnstalleerd als op mijn hdd en bij beide had ik hetzelfde probleem!
- Memtest 86 uitgevoerd en hierin vond het programma geen problemen.
- Geheugenbankje om de beurt eruit gehaald en bij beide kwam het probleem nog steeds voor.
- Videokaart eruit gehaald en mijn monitor op mijn moederbord aangesloten en nog steeds het probleem.
- Heavyload test uitgevoerd geen probleem
- Furmark test uitgevoerd geen probleem gevonden.
- De temperaturen bij gehouden via Speccy en die blijven mooi normaal en lopen niet erg op!
Bij normale bezigheden (internetten, word,) kreeg ik de volgende temperaturen:
Processor: 42 graden
Moederbord: 28 graden
Videokaart: 43 graden
HDD: 28 graden
- In de windows logfiles gekeken maar hierin staat niks over de vastlopers alleen informatie over dat ik de pc opnieuw heb opgestart met de reset knop!
-Alle laatste drivers geïnstalleerd van al mijn hardware!
Ik hoop dat jullie een oplossing hebben voor mijn probleem!
Want ik weet gewoon niet meer wat ik kan doen om het probleem op te lossen.
Alvast bedankt voor het mee denken!
Ongeveer een maand geleden heb ik nieuwe hardware gekocht voor mijn pc omdat mijn oude moederbord het had begeven.
Sinds ik mijn nieuw hardware heb geplaatst heb ik last van vastlopers en niet zomaar vastlopers, maar ik kan dan helemaal niks meer
Samenvatting van het probleem:
Ik krijg vastlopers waarbij ik helemaal niks meer kan, alles zit vast en het enige wat ik nog kan is de reset knop gebruiken.
Dit gebeurd niet tijdens het gamen en alleen als ik met word werk of aan het internetten ben of als ik film kijk!
Ik zat toevallig een keer in taakbeheer voordat het gebeurde en ik zag dat het geheugen helemaal vol liep tot aan de 99% en daarna sloeg hij vast!
Mijn hardware:
- Gigabyte Z97x gaming 3 moederbord
- 4690k Intel i5 processor 3,50GHZ
- PNY 128 gb SSD
- Seagate 500gb HDD
- 8 GB DDR3 geheugen (merk weet ik niet)
- Asus Radeon R7 260X 2GB
- 650 watt cooler master voeding
- Cooler master kast met 2 fans 1 die naar binnen blaast en de ander naar buiten!
Op dit moment draai ik windows 8.1.
Wat heb ik zelf gedaan::
- Ik ben begonnen met een legale versie van windows 10 en deze heb ik snel veranderd naar windows 8.1 met een schone installatie omdat ik dacht dat het probleem aan windows 10 lag!
Helaas was dit niet zo.
- Windows op zowel mijn ssd geïnstalleerd als op mijn hdd en bij beide had ik hetzelfde probleem!
- Memtest 86 uitgevoerd en hierin vond het programma geen problemen.
- Geheugenbankje om de beurt eruit gehaald en bij beide kwam het probleem nog steeds voor.
- Videokaart eruit gehaald en mijn monitor op mijn moederbord aangesloten en nog steeds het probleem.
- Heavyload test uitgevoerd geen probleem
- Furmark test uitgevoerd geen probleem gevonden.
- De temperaturen bij gehouden via Speccy en die blijven mooi normaal en lopen niet erg op!
Bij normale bezigheden (internetten, word,) kreeg ik de volgende temperaturen:
Processor: 42 graden
Moederbord: 28 graden
Videokaart: 43 graden
HDD: 28 graden
- In de windows logfiles gekeken maar hierin staat niks over de vastlopers alleen informatie over dat ik de pc opnieuw heb opgestart met de reset knop!
-Alle laatste drivers geïnstalleerd van al mijn hardware!
Ik hoop dat jullie een oplossing hebben voor mijn probleem!
Want ik weet gewoon niet meer wat ik kan doen om het probleem op te lossen.
Alvast bedankt voor het mee denken!