Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezers.

Zou graag deze week men eerste tablet aanschaffen en twijfel tussen 2 modellen.
Langs de ene kant de schield K1 van Nvidia en langs de ander de meer traditionele tab s2 van Samsung.
Rede van aanschaf is niets speciaal, wil er wat films op kijken en wat browsen.

De Nvidia spreekt me aan omwille van de prijs, de speakers en de schermverhouding.

De galaxy tab s2 is mij iets minder bekend, deze komt nu omwille van een actie maar 50 euro duurder uit dan de k1. Ondanks het feit dat deze normaal gezien 387 kost ( in belgie ) is deze dan ook stukken beter qua scherm, snelheid en vooral batterij ?

Graag jullie reacties indien een van beiden in jullie bezit.

Alvast bedankt !
Michiel.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Zoveel mensen, zoveel meningen...
Wat mij betreft de NVIDIA Shield, heerlijk apparaatje, bijna stock Android, mooie hardware, prima prijs.
Samsung bevat veel bloatware, heeft wel weer ander type scherm wat je kan aanspreken, maar ja lastig.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Samsung bevat veel bloatware
Niet bij de Tab S2. Er staat wel wat op, maar veel mider dan in het verleden. Ik was aangenaam verrast bij mijn S2. Samsung doet het tegenwoordig een stuk beter want ook mijn S6 heeft niet veel zooi. Ik kwam qua telefoon van een OnePlus One en was ook bang voor de bloatware maar gelukkig geen problemen.

Persoonlijk denk ik dat je meer hebt aan de S2 om de redenen die je zelf ook al aangeeft.

[ Voor 27% gewijzigd door PilatuS op 03-01-2016 21:41 ]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:07

M2M

medicijnman

met zo'n shield zit je weer met een LCD scherm. Als je eenmaal oled schermen gewent bent, dan is er eigenlijk geen weg meer terug naar LCD

-_-

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

PilatuS schreef op zondag 03 januari 2016 @ 21:39:
Niet bij de Tab S2. Er staat wel wat op, maar veel mider dan in het verleden.
Ik heb een Galaxy View liggen, dus ik ken het.
In vergelijking met de Shield is het nog steeds een hele berg ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Bij de Shield staat ook het een en ander op, vooral met betrekking tot de controller en games.
Bij de upgrade naar 6 zit zelfs een spel erbij geleverd.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
M2M schreef op zondag 03 januari 2016 @ 21:43:
met zo'n shield zit je weer met een LCD scherm. Als je eenmaal oled schermen gewent bent, dan is er eigenlijk geen weg meer terug naar LCD
Ik denk dat dit het beste punt van de S2 is. Accu weet ik zo niet. Verder voor wat er mee gedaan word zijn beide snel genoeg en zal er weinig verschil zijn.
CLB schreef op zondag 03 januari 2016 @ 21:45:
[...]

Ik heb een Galaxy View liggen, dus ik ken het.
In vergelijking met de Shield is het nog steeds een hele berg ;)
Ik vond het zodanig minder dan eerst dat het voor mij niet echt meer een punt is. Tuurlijk zit er op stock Android minder maar toen ik voor het eerst naar all apps ging was ik aangenaam verrast.

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:33
Beiden komen goed uit de test.

Ik zou zeggen lees er een paar.

Nvidia heeft een hele goede prijs kwaliteit verhouding. Goede game prestaties. Mooi scherm.

De S2 heeft een geweldig scherm. Iets meer geheugen. Chique afwerking. Compleet pakket aan features.

Moeilijk.

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

->MAA

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Pagina: 1