In het kort: zijn er bedrijven die een totaal advies kunnen geven m.b.t. isolatie, verwarming, energie besparing etc?
Achtergrond: Ons huishouden verbruikt vrij veel gas vind ik, als voorbeeld afgelopen december ongeveer 5 m3 gas per dag, ik zou dit graag omlaag willen brengen.
Het is niet koud in onze woonkamer, gelukkig. Verwarming in woonkamer, keuken, hal, 1 slaapkamer, badkamer staan altijd aan. In de 2 andere slaapkamers en zonder staan deze meestal uit.
Uitgangssituatie
- Huis uit 1979, hoekhuis, rijtjes
- Woonruimte: 135 m2, woonkamer + (open)keuken: 37 m2
- Grote schuifpui, 3 meter, dubbelglas, aluminium, sinds de bouw
- plintverwarming in de keuken + convectorput in de woonkamer bij de schuifpui
- Convector is laatste in de CV leiding keten, CV temp is dus het laagst daar
- ik heb zelf een BDE (ventilatoren) op de cenvectorput geplaatst
- CV ketel: Vaillant ecoTEC plus "HR" type: VHR25-30/CW4
- Tonzon vloerisolatie
- Muren bevatten soort van glas/steenwol isolatie, vanuit de bouw
Volgende punten van aandacht
- Ik vermoed dat de verwarmingscapaciteit niet afdoende is, vroeger was er in de keuken een grote radiator die vervangen is door plint verwarming
- plintverwarming maakt vrij veel lawaai, liefst willen we hier vanaf
- Ik vermoed dat er veel warmte verloren gaat via de schuifpui
- Ik vermoed dat de convectorput het minder optimaal doet door de HR ketel = lagere water temperatuur
Ik zou graag advies willen over wat is een zinnige investering zou kunnen zijn
- Hoeveel warmte verlies ik via de schuifpui, of andere plekken? Moet ik wat isoleren?
- Is er inderdaad een warmte capaciteitsprobleem? Hoe kan ik dit oplossen? extra verwarming, maar waar, en welk type, convector, radiator, infrarood...
- Is het handig om CV leidingen om te gooien, zodat de convectorput eerder in de keten terecht komt?
- andere zaken waar ik nog niet aan gedacht hebt?
Ik verwacht iets van:
- dat ze langs komen voor een gesprek
- dat ze infrarood beelden maken
- dat ze een berekening maken, ruimte vs warmte capaciteit
- zaken inspecteren?
- kennis hebben wat er te koop is op de markt, technieken, producten, etc
- meer?
Zijn er mensen die ervaringen hebben met bedrijven die breed kijken en hier advies over kunnen uitbrengen?
Contact leggen met een CV installatie bedrijf bv zie ik niet zitten, valkuil dat deze niet breed genoeg kijkt en kan zelf voordeel hebben bij een advies
Achtergrond: Ons huishouden verbruikt vrij veel gas vind ik, als voorbeeld afgelopen december ongeveer 5 m3 gas per dag, ik zou dit graag omlaag willen brengen.
Het is niet koud in onze woonkamer, gelukkig. Verwarming in woonkamer, keuken, hal, 1 slaapkamer, badkamer staan altijd aan. In de 2 andere slaapkamers en zonder staan deze meestal uit.
Uitgangssituatie
- Huis uit 1979, hoekhuis, rijtjes
- Woonruimte: 135 m2, woonkamer + (open)keuken: 37 m2
- Grote schuifpui, 3 meter, dubbelglas, aluminium, sinds de bouw
- plintverwarming in de keuken + convectorput in de woonkamer bij de schuifpui
- Convector is laatste in de CV leiding keten, CV temp is dus het laagst daar
- ik heb zelf een BDE (ventilatoren) op de cenvectorput geplaatst
- CV ketel: Vaillant ecoTEC plus "HR" type: VHR25-30/CW4
- Tonzon vloerisolatie
- Muren bevatten soort van glas/steenwol isolatie, vanuit de bouw
Volgende punten van aandacht
- Ik vermoed dat de verwarmingscapaciteit niet afdoende is, vroeger was er in de keuken een grote radiator die vervangen is door plint verwarming
- plintverwarming maakt vrij veel lawaai, liefst willen we hier vanaf
- Ik vermoed dat er veel warmte verloren gaat via de schuifpui
- Ik vermoed dat de convectorput het minder optimaal doet door de HR ketel = lagere water temperatuur
Ik zou graag advies willen over wat is een zinnige investering zou kunnen zijn
- Hoeveel warmte verlies ik via de schuifpui, of andere plekken? Moet ik wat isoleren?
- Is er inderdaad een warmte capaciteitsprobleem? Hoe kan ik dit oplossen? extra verwarming, maar waar, en welk type, convector, radiator, infrarood...
- Is het handig om CV leidingen om te gooien, zodat de convectorput eerder in de keten terecht komt?
- andere zaken waar ik nog niet aan gedacht hebt?
Ik verwacht iets van:
- dat ze langs komen voor een gesprek
- dat ze infrarood beelden maken
- dat ze een berekening maken, ruimte vs warmte capaciteit
- zaken inspecteren?
- kennis hebben wat er te koop is op de markt, technieken, producten, etc
- meer?
Zijn er mensen die ervaringen hebben met bedrijven die breed kijken en hier advies over kunnen uitbrengen?
Contact leggen met een CV installatie bedrijf bv zie ik niet zitten, valkuil dat deze niet breed genoeg kijkt en kan zelf voordeel hebben bij een advies