Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop ± 1500€

Pagina: 1
Acties:

• porro
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-05-2024
Beste,

Ik heb geruime tijd zelf desktops gebouwd met vrij high end specs, maar omdat ik tegenwoordig geen tijd meer heb om te gamen ben ik van plan wat plaats te maken en een laptop aan te schaffen.
  • Wat ga je met je laptop doen?
    Mijn hoofdbezigheden zijn surfen, muziek luisteren, pokeren en af en toe gamen. Geen GPU-intensieve games, vooral Heroes of the Storm -achtige games, Counter-Strike en misschien Overwatch als dat uitkomt.
  • Wat is je budget?
    1500€ ongeveer. Een beetje meer is uiteraard geen probleem. Laat ons zeggen max 2000€.
  • Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
    Niet echt, het is gewoon gemakkelijk om hem even weg te zetten als je plaats moet maken aan tafel. Op het werk heb ik hem alvast niet nodig.
  • Heb je nog bepaalde voorkeuren?
    Vanaf 15 inch (zeker niet kleiner) - vanaf 1080p maar liefst hoger - 8+ GB RAM - SSD met het OS + HDD van ong 1 TB - er later zelf upgrades in kunnen uitvoeren is een grote plus.
Ben eens benieuwd. Heb uiteraard zelf al lopen rondkijken.
Een Alienware vind ik vet maar zeer duur en misschien overkill aangezien ik geen hardcore gamer ben.
Een Dell XPS 15 spreekt me ook aan maar als je zo leest op het internet heeft die wel wat last van veelvoorkomende probleempjes (?).

Alvast bedankt.

Mvg, porro.

• Trolando
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-11 10:15
Als je al weet dat je 1500 euro wilt uitgeven dan denk ik dat je met een XPS 15 een heel end komt. Het is dan ook een beetje een kwestie van wat je mooi vindt staan. De XPS 15 heeft geen speciale graka maar gewoon Intel HD 520, al is dat lang niet slecht voor de spellen die je wilt doen (behalve als je ze in Ultra modus wilt spelen ofzo).

Waarom wil je graag high-end specs? De Dell XPS 15 is onder andere duur omdat ie een ultrabook is.

Waarom wil je er een HDD van ong 1 TB in hebben? Is het niet handiger om gewoon een SSD met OS (128/256 GB) en zo'n mooi handzaam extern HDDtje te hebben?

Anyway, als ik je eisen in de Pricewatch invoer kom ik uit op bijvoorbeeld deze systemen.

Met name de Asus ROG staat hoog in de populariteit en voldoet volgens mij aan al je eisen. 1300 euro, dus je houdt 200 euro over voor leuke andere dingen. 16 GB RAM en 1080p. Misschien wil je een hogere resolutie, dan moet je een van de andere opties eens bekijken.

• archi_wouter
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14-11-2020

archi_wouter

Weebee

Trolando schreef op zondag 03 januari 2016 @ 19:38:
De XPS 15 heeft geen speciale graka maar gewoon Intel HD 520
De XPS15 heeft toch gtx960m? de XPS13 heeft enkel intel HD graphics

Form follows whatever the f*ck I want

• porro
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-05-2024
De XPS15 heeft idd een 960M. Over die 1TB, dat is misschien niet echt nodig, maar is meestal slechts een kleine meerprijs en dus wel handig in mijn ogen.

Alvast bedankt voor de voorstellen, hopelijk volgen er nog meer zo :)

• Trolando
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-11 10:15
Ah, sorry, brainfart.

• vtrisjin
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-08 23:26

vtrisjin

Retro Games Collector

3D Artist/Founder: Yellowcake Games

Pagina: 1