Ongeveer een half jaar terug heb ik een usb 3 MyPassport gekocht als werkschijf voor mijn documenten (flexibel over meer systemen, en ik gebruik het te weinig om een NAS te verantwoorden). Naast 2 externe backupschijven schreef ik de bestanden ook naar mijn interne schijf. Echter krijgt de interne schijf steeds vaker corrupte bestanden, daarnaast ratelt de schijf anders dan een jaar terug. Zo maakte ik een sfv bestand over mijn foto's van 2015, die eergisteren geen fouten gaf maar gisteren een corrupte foto liet zien. Lijkt niet meer betrouwbaar dus...
Nu heb ik zojuist een nieuwe MyPassport gekocht om als extra backup van de eerder genoemde te gebruiken. Nu moet de data er natuurlijk nog op gezet worden. Waar ik echter niet uitkom, wat is de beste manier? Via WD tools kan ik via Acronis een kloon maken, of ik kan via syncbackfree (het programma dat ik voor mirrors gebruik) een mirror (incl check) laten draaien. Het gaat om ca 900gb aan data. Wat is de betere optie qua databetrouwbaarheid en tijd?
Nu heb ik zojuist een nieuwe MyPassport gekocht om als extra backup van de eerder genoemde te gebruiken. Nu moet de data er natuurlijk nog op gezet worden. Waar ik echter niet uitkom, wat is de beste manier? Via WD tools kan ik via Acronis een kloon maken, of ik kan via syncbackfree (het programma dat ik voor mirrors gebruik) een mirror (incl check) laten draaien. Het gaat om ca 900gb aan data. Wat is de betere optie qua databetrouwbaarheid en tijd?