Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gribo
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 10-09 16:28
Oudejaarsnacht is mijn ipad2 gestolen. Nu heb ik bij de MM al wat gespeeld met ipadjes en mij viel op dat de ipad2 mini misschien wel even leuk is als mijn ipad maar wel flink goedkoper als nieuwere ipads of nieuwere ipads mini.

Ik had de indruk dat ik met mijn (niet al te dikke) vingers op de mini vrij goed alle touch knopjes en ook het electronische toetsenbord kon bedienen. Ook vond ik - als brildrager- de leesbaarheid nog steeds goed. Ik gebruik hem eigenlijk alleen om voor de tv wat te surfen. Een doodenkele keer een betaling en een heel kort emailtje.

Heeft iemand (langer) ervaring met beiden en klopt het dat de vinger/oog bruikbaarheid van de mini goed genoeg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:29
Persoonlijk vind ik ene mini handzamer dan een 10" inch tablet.
Maar zoals ik al zei, dat is persoonlijk.

Heb zelf de oorspronkelijke mini en het fomaat is goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb zelf drie jaar geleden gekozen voor de mini, maar nu telefoons steeds groter worden wordt het nut van de iPad mini steeds kleiner (het scherm is immers maar ~2" groter dan dat van je telefoon). Sinds de introductie van de iPad Air is de 'grote' iPad een stuk lichter geworden dus die is zeker het overwegen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gribo
Ja die indruk had ik dus ook. Handzamer en handiger voor wat het hanteren betreft en goed genoeg voor touchen en lezen. Bedankt voor je reactie bons.

Jij ook bedankt bigs maar aan een smarphone ben ik nog niet toe. Mijn mobieltjes zijn nog goed genoeg voor mij. Ook gewicht en trouwens ook dikte vind ik minder van belang.

[ Voor 39% gewijzigd door gribo op 03-01-2016 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
Het enigste wat mij tegenvalt op de mini, als je de krant wilt lezen dit (persoonlijk) niet zo lekker leest.

Als je toch voor een mini gaan, zou lekker voor de nieuwste generatie gaan( touch-id).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-08 10:36
Ik heb onlangs de Air 2 en de Mini 4 beide een aantal maal in m'n handen gehad en wat me direct op viel is dat ik mezelf eigenlijk gelijk begon af te vragen wat de meerwaarde van zo'n Mini nou is.Het apparaat kost een paar honderd euro is maar iets groter dan je telefoon. Voor een honderdje extra heb je volgens mij een Air of een Air 2, dan zou ik liever daar voor kiezen.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gribo
Bedankt voor de reacties. Ik ben mede hierdoor nog eens bij mezelf te rade gegaan en heb geconcludeerd dat de ipad mini (net als alle apple producten) in essentie vooral je hebzucht opwekt.
Wat ik gekocht heb ter vervanging van mijn ipad2 (van 2011) is de samsung galaxy Tab A 9.7. Als je daarop googelt zie je dat sommigen het scherm niet goed genoeg vinden dwz wel voor 2010 maar niet voor 2015. De intro prijs van ca 300 euro wordt te duur gevonden maar de prijs die ik betaald heb nl 229 lijkt ok. Ik zag bij paradigit geen verschil met de nieuwste ipad maar moet geloof ik wel een nieuwe bril.

Verder ben ik idd wat dichter bij de aanschaf van een smartphone gekomen, ook mede dankzij jullie reacties. Ik denk dat dat een logischere stap is dan een ipad mini te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tennis
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-09 19:36
Ik heb zelf een ipad mini 4 ik zat te twijfelen tussen de Air2 en mini4. Formaat vd mini vind ik persoonlijk beter dan air2. Ik vind ook dat je goed kan lezen op de mini4.
Pagina: 1