Logitech z906 Input 5 en Aux probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesselus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-06-2024
Beste Tweakers,

Ik ben een trots bezitter van een Logitech z906 all-in-one speakset maar deze kwam gister na een luide "pop" te zwijgen. Nu reageert de set niet meer en staan de LEDjes van input 5 en AUX tegelijk aan.
De set is niet uit te zetten omdat het zichzelf weer aanzet en weer dezelfde LEDjes laat branden. :?

Heb hem geprobeerd te resetten door de input knop ingedrukt te houden maar dit lijkt geen effect te hebben. Ook heb ik alle snoeren opnieuw aangesloten maar hetzelfde verhaal.

Heeft iemand ervaring met deze error en is het eventueel te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Wellicht is de voeding naar de haaien, omdat er bijvoorbeeld een capacitor is gesprongen. Je zou hem eens moeten open schroeven, maar voordat je ook maar iets doen: heb je niet gewoon garantie?

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook de stekker eruit getrokken? Wat heb je zelf al gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesselus
Ik heb de stekker eruit getrokken voor 10 minuten, voor 30 minuten en ongeveer 6 uur zonder resultaat.
Ook heb ik de console eruit gehaald en opnieuw aangesloten, maar hij zet zichzelf weer aan met dezelfde fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoek maar even op: z906 input 5 aux, en je vind genoeg. Volgende keer wat meer eigen inzet aub. Gewoon opsturen voor garantie. Ook al is je garantie verlopen, hoop nog wel dat je de doos hebt though

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesselus
Heb zelf de research al gedaan maar werd er niet wijzer op. De reden dat ik het hier vraag is omdat ik hoopte op een tweaker die hetzelfde probleem heeft gehad en een unieke oplossing bij de hand had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesselus
kuusj98 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 18:22:
Wellicht is de voeding naar de haaien, omdat er bijvoorbeeld een capacitor is gesprongen. Je zou hem eens moeten open schroeven, maar voordat je ook maar iets doen: heb je niet gewoon garantie?
Bedankt voor je reactie! Zou dit kunnen of zou dan de console helemaal geen licht meer moeten geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

wesselus schreef op zondag 03 januari 2016 @ 18:31:
[...]

Bedankt voor je reactie! Zou dit kunnen of zou dan de console helemaal geen licht meer moeten geven?
Ik weet natuurlijk niet precies hoe dat ding in elkaar steekt, maar je hebt grote kans dat er een soort kortsluiting is opgetreden waardoor er wellicht een zekering in het apparaat is doorgegaan. Ik zou het echter niet weten en daarvoor zou je dus zelf even moeten openschroeven.

Een voeding van een PC heeft meerdere rails, 3.3V, 5V, 7V, 12V enz. Als 1 van die rail's kapot is kan het zijn dat de andere lijnen wel gewoon stroom krijgen (dus je lampjes die gaan branden) maar het ding verder een baksteen is zonder correct werkende overige lijnen.

Nogmaals, als je garantie hebt zou ik geen moment twijfelen en gewoon een RMA aanvragen bij de winkel, als je zelf gaat kloten heb je grote kans dat Logitech jammer maar helaas roept als je hem toch moet opsturen.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesselus
kuusj98 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 18:35:
[...]

Ik weet natuurlijk niet precies hoe dat ding in elkaar steekt, maar je hebt grote kans dat er een soort kortsluiting is opgetreden waardoor er wellicht een zekering in het apparaat is doorgegaan. Ik zou het echter niet weten en daarvoor zou je dus zelf even moeten openschroeven.

Een voeding van een PC heeft meerdere rails, 3.3V, 5V, 7V, 12V enz. Als 1 van die rail's kapot is kan het zijn dat de andere lijnen wel gewoon stroom krijgen (dus je lampjes die gaan branden) maar het ding verder een baksteen is zonder correct werkende overige lijnen.

Nogmaals, als je garantie hebt zou ik geen moment twijfelen en gewoon een RMA aanvragen bij de winkel, als je zelf gaat kloten heb je grote kans dat Logitech jammer maar helaas roept als je hem toch moet opsturen.
Bedankt voor de uitleg, ik durf hem eigenlijk niet open te schroeven. De garantie is al verlopen dus ze weigeren hem te repareren ;w . Gek genoeg stond de set niet eens hard op het moment van falen, en heeft het nooit eerder zoiets gedaan.
Pagina: 1