Aansluiten deurbel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik heb een nieuwe woning gekocht en tijdens het klussen is de deurbel verwijderd. Nu probeer ik deze opnieuw aan te sluiten, maar ik krijg de bel helaas niet meer aan de praat.

Zie afbeelding:
Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2016/01/03/IMG_2001.md.jpg

Heeft iemand enige idee hoe ik deze moet aansluiten? Bovenin heb ik de 220 aangesloten, links nul draad en rechts +. Daaronder de 2 draadjes van de deurbel knop.

Kan helaas geen handleiding of dergelijke vinden. Hoop dat iemand kan helpen, best lastig als er iemand voor je deur staat en ik niets hoor :D

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:40
Probeer die draadjes van de beldrukker eens op de linker contacten aan te sluiten? Van daar uit schiet er ook een klein draadje de bel in, die klem rechtsboven die je nu gebruikt hebt lijkt nergens aan vast te zitten.

Disclaimer: Maar ik kan ook geen aansluitschema van het ding vinden. Voor hetzelfde geld zijn die linker contacten de uitgang van de ingebouwde transformator ofzo en sluit je die straks kort als je op de bel drukt. Dan niet bij mij komen klagen s.v.p. :+

[ Voor 37% gewijzigd door Xander op 03-01-2016 17:50 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Laatst online: 23:42

SA007

Moderator Tweaking
Probeer het ook eens met een los draadje, wellicht dat de draad tussen de bel en de knop of de knop zelf stuk is.

Idem natuurlijk voor 230V, dat er ook echt 230V op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Laatst online: 01:40
Nice! Jouw google skills zijn blijkbaar beter dan de mijne. ;)

Maar dan zit het ding dus wel goed aangesloten. Kan het nog maar aan een paar dingen liggen... De voeding, de beldrukker, de kabel naar de beldrukker of natuurlijk de gong zelf...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Dank heren! Super ook die handleiding in pdf format, die kon ik echt niet vinden :D.

Hij doet het inmiddels, het probleem zat in het contact tussen de trafo en de aansluitpunten. Je kunt het op de foto niet zien, maar deze twee dingen drukken tegenelkaar aan (zit contactpunt tussen) en nadat ik dit had aangedrukt + behuizing had gemonteerd deed alles het.

Nu nog een oplossing verzinnen voor het geluid, dit is absoluut niet hard genoeg als je op zolder zit te GoTenwerken . Draadloze deurbel moet ik er dan van maken met twee speakers oid.

[ Voor 66% gewijzigd door Workaholic op 04-01-2016 17:37 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Lijkt er inderdaad veel op dat hij kapot is. Maar toch een paar opmerkingen nog, want ik heb de indruk dat nog niet alles tot je doordrong. Je zegt dat hij tijdens het klussen is verwijderd, maar deed hij het daarvoor wel? Of weet je dit niet omdat het een nieuwe woning is? Met hem even te verwijderen kan hij toch niet zomaar sneuvelen?
Uit het hele verhaal begrijp ik dat je niet zoveel verstand hebt van elektriciteit. Hoeft ook niet, had je dat wel, dan had je deze vraag ook niet geplaats. Maar heb je de raadgevingen die reeds zijn geplaatst opgevolgd? Daarvoor hoef je namelijk helemaal geen technicus te zijn.

Ten eerste:
Weet je echt zeker dat de 230 V aan de primaire kant er op staat? Verder, het lijkt uit die pdf-file dat de belknop inderdaad op de klemmetjes 1 en 3 moeten worden aangesloten en bij dat derde klemmetje staat bovendien zo te zien geen nummertje bij. Even terzijde, het is mij niet duidelijk waarvoor dat derde klemmetje dient, als dat alleen maar een loze klem is, dan maakt het dit voor leken toch alleen maar extra moeilijk. Immers dat papiertje waar dit ongetwijfeld op heeft gestaan was zoek.

Maar als de drukknop van de bel geoxideerde contacten heeft zwijgt hij ook in alle talen. Vandaar het eveneens door anderen al gegeven advies om met een los draadje dit even te simuleren. Desnoods voor alle zekerheid niet alleen op klem 1 en 3, maar ook de andere combinaties 1-2 en 2-3. Wees niet bang voor de spanning, want het is maar 8 à 12 V.

Edit:
Ik laat het maar staan, verwijderen zou vermoed ik verwarrend zijn, maar tijdens het typen werd ik even weggeroepen en bij terugkomst zag ik niet dat het probleem al opgelost was. Sorry.

[ Voor 6% gewijzigd door Techneut op 04-01-2016 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Het is inderdaad allemaal gelukt, het enige probleem is dat het geluid echt te zacht is als de deur dicht is en ik op kantoor zit.

Nu kan ik wel een draadloos setje aankopen, maar het zou mooier zijn om deze door te lussen zodat dezelfde deurbel gebruikt kan worden. Heeft iemand hier ervaring mee? beetje lelijk om twee deurbellen te hebben en verwijderen van de bestaande op 230 is ook zonde

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:26
Je hebt van klikaanklikuit van die zenders, die zou je in je bel kunnen bouwen over de schakeldraden en op zolder de ontvanger (wat dus een speaker is). Moet die zender wel op batterijen werken anders ga je 2 voedingen aan elkaar knopen. In dat geval kun je beter een relais voeden met 2 maakcontacten voor beide bellen.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Pagina: 1