[PC/Mac/Linux] Mini Metro is zwaar verslavend

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://cdn.akamai.steamstatic.com/steam/apps/287980/header.jpg?t=1448402548

Mini Metro is een minimalistische transport-simulator van de Dinosaur Polo Club. Eigenlijk meer een puzzel game en niet-normaal-zo-verslavend. Een heel pittige game want voordat je het weet wordt een station te druk en is het game over en kun je opnieuw beginnen.

Het begint zo simpel met een driehoekje, vierkant, rondje en bouw zo vlot je eigen metrostelsel om duizenden passagiers snel te vervoeren. Grafisch is het bijna kunst zo mooi met die minimalistische stijl en de soundtrack is ook bijzonder want wordt ter plekke gegeneerd met bliepjes en toontjes.

Nu in de aanbieding op Steam, komt later ook uit op iOS / Android.
Inmiddels al een paar uurtjes achter de rug voor steeds een kwartiertje 'nog eens proberen' :)

Wie is er hier al meer verslaafd?

YouTube: Mini Metro Early Access Trailer

Afbeeldingslocatie: https://api.reshift.nl/platform_core/media/show_image/295955/(647,center)/

Afbeeldingslocatie: https://api.reshift.nl/platform_core/media/show_image/295956/(647,center)/

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2016 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-09 18:57

sjaak

un giorno credi

Erg simplistisch qua looks, mooie animaties maar man man man, je moet wel goed opletten, vooruit plannen en tijdig ingrijpen. Moet nog wel even doorkrijgen hoe en wat met de verschillende lijnen en de koppelingen daar tussen.

Dankjewel hè voor waarschijnlijk een nieuwe verslaving... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Wow, dit topic verdiend meer aandacht. Per ongeluk tegen deze game aangelopen. Gekocht en... O+

Echt een top game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:34
Dit topic verdient inderdaad meer aandacht :) Ik had hem al een tijdje stiekem minder legaal gespeeld, maar ondertussen heb ik hem gekocht op Steam. Op de PC is het leuk, maar ik vind het met een touchscreen nog veel leuker! Het is volgens mij ook een van de weinige games die het echt goed doen op een touchscreen. Ondertussen heb ik alle maps vrijgespeeld, ik vind het vooral leuk als elk land specifieke voor- en nadelen heeft. Bijvoorbeeld de extra snelle trein in Japan of de kleinere treinen in Egypte. Hopelijk gaan ze daar nog meer mee doen dan nu het geval is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:41
Even topic bumpen. Vandaag dit spel gekocht op Steam en man dit is inderdaad verslavend. Maar moeilijk!!!

Moet nog heel erg zoeken wat nu goede taktieken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Gamblers
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Naar aanleiding van de bump het spel gekocht (IOS)

Erg verslavend en moeilijk

Console Guy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:36
PdeBie schreef op woensdag 25 april 2018 @ 23:27:
Even topic bumpen. Vandaag dit spel gekocht op Steam en man dit is inderdaad verslavend. Maar moeilijk!!!

Moet nog heel erg zoeken wat nu goede taktieken zijn.
Het core principe is je speciale stations (zeldzame tekens zoals sterren en diamonds) zoveel mogelijk op 1 lijn te houden, en de meer gebruikelijke stations daarop in te laden "feeden"

Verder niet te veel overlappingen, en zo weinig mogelijk dezelfde stations na elkaar.

Heb het al een tijdje op steam en speel het wel nog eens als het geupdate wordt met nieuwe maps. Het is echt zo eentje dat je goedkoop kan krijgen en er toch in verhouding veel tijd in kan steken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb het al een hele tijd niet meer gespeeld. Het staat zelfs niet eens meer geïnstalleerd. Vandaar even een vraag zonder zelf gekeken te hebben: Is het (inmiddels) mogelijk om te saven? Ik vond het vooral zo rot om steeds helemaal opnieuw te beginnen terwijl het begin best traag kan zijn.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Het spel saved automatisch. Althans, ik kan weer verder met mijn “map” wanneer ik het spel weer opstart. Zelfs over verschillende PC’s (vaste pc en laptop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
PdeBie schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 21:40:
Het spel saved automatisch. Althans, ik kan weer verder met mijn “map” wanneer ik het spel weer opstart. Zelfs over verschillende PC’s (vaste pc en laptop)
Snap ik, maar je kunt niet zelf terug naar een (al dan niet eigen) save als je de mist ingaat, of wel?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
Nee, dat zit er (voor zover ik heb kunnen ontdekken) niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:34

Lordy79

Vastberaden

Nee saven gaat niet maar dat zou de geest van het spel denk ik ook bederven...

Sowieso ga je vroeg of laat toch een keer voor de bijl en dan gewoon lekker opnieuw beginnen.

Ik heb het een paar jaar geleden ook gekocht voor weinig geld en het was erg, erg leuk. En nu in een verloren half uurtje start ik 'm nog eens op.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:36
Mijn highscore is 2969 op Parijs, maar op Berlijn en Hongkong raak ik nooit voorbij de 1300. Maar blijft heerlijk als je idd even niet weet wat doen

[ Voor 24% gewijzigd door AntiChrist7 op 09-06-2018 18:34 ]

Pagina: 1