Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Touchpad PB EasyNote werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Quincy5
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:37
Ik ben hier bezig met een Packard Bell EasyNote TE69BM, waarvan op nieuwjaarsdag de touchpad opeens niet meer werkt. Met een muis werkt alles prima.
Ik heb de driver van de ELAN Input device al opnieuw geïnstalleerd en ook een driver roll-back naar een generieke driver bood geen soelaas. De huidige versie is 11.15.0.18 van 24-9-2015.

Een zoektocht via google leert dat dit soort problemen voort kan komen uit de automatische driver updates van Windows 10 (die je ook niet netjes kunt uitzetten). Ik heb in de logs gezien dat windows zichzelf opnieuw heeft gestart voor een update de nacht ervoor. De enige update die is geïnstalleerd sinds de herstart daarvoor is KB3132372: Beveiligingsupdate voor Internet Explorer Flash Player voor Windows 10 Version 1511 voor x64-systemen. Dus het lijkt me niet waarschijnlijk dat dit de oorzaak is.

Ik ben op zoek naar suggesties voor een andere driver of misschien volledig andere oplossing. Windows lijkt de instellingen van de muis wel over te nemen van de ELAN drivers, want in het extra tabblad dat deze geven in de 'Eigenschappen van de muis' is alles greyed out.

PV Output

• Quincy5
Niemand?

PV Output

• stefans
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-09 23:28
Misschien is je touchpad gewoon uitgeschakeld, met de toetscombinatie fn+f6 zou je hem weer in kunnen schakelen.

• Quincy5
Ik dacht dat ik daar al naar gekeken had, maar zal dat vanavond nog eens doen.
Bedankt voor de suggestie.

PV Output

• Quincy5
Het bleek inderdaad gewoon uitgeschakeld te zijn |:( . Bij deze laptop moet je trouwens de 'F6' toets zonder Fn gebruiken; de F-zoveel functies krijg je juist met Fn. Dus het kan heel makkelijk per ongeluk gebeurd zijn.

PV Output