Server bouwen

Pagina: 1
Acties:

• dhrduck
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-11 13:37
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Een servertje bouwen, die o.a. dienst gaat doen als een minecraft server (10 à 15 mensen maximaal). Als NAS, die tevens als backup gaat dienen voor een NAS van familielid (en vice versa). En waar ik een website op wil runnen voor privé gebruik

Wat mag het systeem gaan kosten?
Als het lukt wil ik het tussen de €300 à €400 houden wat ik nog uitgeef aan hardware.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Onderstaande componenten zou ik graag mee willen nemen. Daarnaast heb ik ook nog een computerkast staan met meer dan genoeg ruimte. Randapparatuur is allemaal aanwezig.

De losse hardeschijf wil ik gebruiken om de mc-server op te zetten en website dingen!

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X2 555 Black Edition Black Edition€ 0,-€ 0,-
1Asus M4A785TD-V EVO€ 0,-€ 0,-
1WD Black SATA 6 Gb/s WD1003FZEX, 1TB€ 78,95€ 78,95
1aopen fsp300 60pn----
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 78,95

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

De onderstaande lijst
#ProductPrijsSubtotaal
2WD Red SATA 6 Gb/s WD30EFRX, 3TB€ 111,95€ 223,90
2Kingston ValueRAM KVR16LE11S8/4€ 33,14€ 66,28
1Samsung 850 EVO 120GB€ 67,-€ 67,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 357,18

Wil het eigenlijk 24/7 aan kunnen laten staan, dus vandaar ECC RAM . En een SSD voor de OS. Ben me er van bewust dat het huidige Mobo niet de maximale snelheden uit deze SSD kan halen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt bepaalde voorkeuren van merken!

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst natuurlijk een Linux Distro qua OS erop, eventueel tips hierover zijn welkom.

Wat verwacht je van ons?
Graag hoor ik wat jullie er van vinden. Vraag me namelijk af of de processor snel genoeg is voor wat ik wil, zoja qua levensduur van de oude componenten, (mobo en processor bij 6 jaar ongeveer), is het verstandig om dit nog te gebruiken? Daarnaast is het een aanrader om ECC ram te gebruiken of zou het ook met gewoon RAM af kunnen en als je nog andere tips hebt, of ik misschien niet over alles goed nagedacht heb dan hoor ik het graag natuurlijk.

Bedankt alvast voor jullie reacties en mocht ik ergens iets niet duidelijk genoeg hebbe verwoord, let me know ;)

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08:13

Tribits

Onkruid vergaat niet

Het belangrijkste waar ik mijn vraagtekens bij zet is een systeem met een zes jaar oude Phenom 24/7 laten draaien. AMD is nooit de zuinigste geweest en de ontwikkelingen hebben niet stil gestaan. Als je zelf de elektriciteitsrekening betaalt lijkt het me wel het overwegen waard om voor een zuiniger processor te kiezen. Overigens ondersteunt je moederbord voor zover ik na kan gaan geen ECC. Misschien werkt het wel maar je zal geen profijt hebben van de ECC optie.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats