• CooleSmurf
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-01 16:57
Over een tijdje is ons gezin toe aan een nieuwe TV (nu 1 van de eerste HD Ready TV's van Samsung).

Omdat we TV kijken via een tuner (Glasvezel XS4All) en films via een HTPC, hebben we feitelijk alleen een goed scherm nodig (Full-HD of UHD). Ook het geluid gaat niet via de TV, maar via een aparte versterker / speakers.

Heb gezocht op het gebruik van een monitor als TV scherm, maar kan daar niet een specifiek onderwerp over vinden. Wel valt me op dat veel monitoren gaan tot een refresh-rate van 50 MHz, wat voor TV kijken wat beperkt lijkt.

Kortom: Is het mogelijk / gebruikelijk om een monitor (40 - 48 inch) in te zetten als TV scherm?

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-01 16:13
Met dat formaat is het eerder andersom (tv als pc monitor). Ik denk dat je weinig keuze hebt aan pure monitoren in die grootte, en waarschijnlijk nog veel duurder dan een tv ook.

De wijzen komen uit het Oosten!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Net zoals NoepZor zegt, koop een goede lcd tv en gebruik die als monitor

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• CooleSmurf
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-01 16:57
Dank voor jullie snelle reactie.

Ga ik op zoek naar een TV met FHD / 4K. Heb al aardig wat topics gezien hierover, dus daar moet uit te komen zijn.