Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Keuze nieuwe auto

Pagina: 1
Acties:

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-11 01:52
Beste Mede Forum Leden, mijn Golf GTI MK1 is verkocht, en de Yaris is helaas kapot.
Ik ga dus kijken voor een nieuwe auto, maar ik weet niet echt waar ik moet beginnen.

Wat heb ik zelf nu?
Toyota Vitz RS (1.5L - TTE - Compressor) en een gewone Yaris1.3 automaat voor de dagelijkse ritjes.

Wat rij ik per jaar? Om en nabij 30.000.

Waar moet de nieuwe auto voldoen:

- Stil in de cabine.
- Ruime kofferbak.
- Fatsoenlijk geluid van de speakers, in mijn Yaris zit nu een AIO infotainment system ingebouwd, met 10 speakers en een sub.
- Bij voorkeur een automaat, sta dagelijks wel een half uur in de file.
- Xenon projector koplampen af fabriek.
- Beetje zuinig, een 1.0 met turbo mag ook.
- Moet wel een beetje doorrijden, moet goed kunnen invoegen en inhalen indien nodig.
- Niet vaak gestolen worden, BMW en Volkswagen ben ik niet zo van, 2 vrienden hebben een 1 serie en beiden auto's zijn al leeg geroofd, Volkswagen staat er algemeen om bekend.
- Moet lang mee kunnen gaan met weinig kosten, onderhoud is meer dan gewoon maar niet dat de auto meer bij de garage staat dan dat ik hem gebruik.

Prijs: +/- 20.000,-

Bedankt voor de info alvast!

Welke auto's heb ik zelf al bekeken:

Mini Cooper 3 deurs, 2013, helaas hebben mini's een hoop problemen.
Hyundai i30: Prima auto, alleen beetje lawaaiig in de cabine zelf, verder voelt het niet echt super degelijk aan.

• 123RR
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-03-2024
Moet het een C-segmenter zijn?

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ford Fiesta? Pak de 125PK versie (power zat), goede audio (vooral met Sony upgrade), is niet diefstalgevoelig en is er in automaat (powershift)!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Speakerfreak95
123RR schreef op zondag 03 januari 2016 @ 15:21:
Moet het een C-segmenter zijn?
Zoiets, het moet een hatchbak bij voorkeur zijn, maar wel een beetje ruim.

• Speakerfreak95
DennusB schreef op zondag 03 januari 2016 @ 15:26:
Ford Fiesta? Pak de 125PK versie (power zat), goede audio (vooral met Sony upgrade), is niet diefstalgevoelig en is er in automaat (powershift)!
Ervaring met de auto? Of heb je er toevallig zelf eentje?

• 123RR
Voor 20K koop je bijvoorbeeld een gloednieuwe C4 Cactus, met nette uitrusting en (semi)automaat.

Voldoet misschien niet helemaal aan je eisen, maar het is veel auto voor je geld. Uitstraling moet je van houden (love it or hate it). Ik vind ze bijzonder hip. :)

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:21

RvL

Moet het echt nieuw zijn, of mag je jonge occasion ook? In het laatste geval zou je eens kunnen kijken naar de Mazda 3. Best ruim van binnen, de 2.0 is bijzonder rap te noemen voor een 'standaard' C-segmenter. En redelijk zuinig.

Met Xenon wordt rond de 20k misschien een uitdaging, maar zonder zijn er best een aantal te vinden.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• Speakerfreak95
D
RvL schreef op zondag 03 januari 2016 @ 16:20:
Moet het echt nieuw zijn, of mag je jonge occasion ook? In het laatste geval zou je eens kunnen kijken naar de Mazda 3. Best ruim van binnen, de 2.0 is bijzonder rap te noemen voor een 'standaard' C-segmenter. En redelijk zuinig.

Met Xenon wordt rond de 20k misschien een uitdaging, maar zonder zijn er best een aantal te vinden.
Mazda, was mij helemaal ontgaan, ik ga nu meteen kijken.

Jonge occasion mag ook hoor, geen lease auto, maar een dealer model mag gewoon.
Daar kijk ik ook naar, nieuwe auto's zijn best prijzig.

• DennusB
  • Niet online
Speakerfreak95 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 15:54:
[...]

Ervaring met de auto? Of heb je er toevallig zelf eentje?
Ik heb er inderdaad zelf 1 :)
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/W1kyQsip88nazeaMhcdWYsNf/medium.jpg

Vrij dikke uitvoering met 17" LM (Sport banden), Navi en Sony Audio, Licht en Regen sensoren, Getint glas achteren, Parkeersensoren en camera achter, Verwarmde lederen stoelen, Keyless entry enz.
Rijd als de brandweer (is de 100pk versie), is echt erg rap voor een 1.0 3-cilinder en ben nog steeds enorm blij met het weggedrag, dat ding kleeft bijna aan de weg!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Volvo C30

Vaak bu'j te bang!

• Speakerfreak95
Volvo zijn hele goede auto's, tot er wat kapot gaat, dan kan het ineens heel hard gaan.

Voorbeeld: Mijn oom heeft een Volvo S40 D4, prachtige auto, maar helaas was er iets met de gas sensor, en daardoor gaf hij of vol gas, of bleef die hangen op ongeveer 2000 toeren.

Reparatie kosten waren rond de 700 euro, voor enkel de onderdelen, programmeren en inbouwen kostte nog even 300 euro extra.

• Speakerfreak95
DennusB schreef op zondag 03 januari 2016 @ 18:13:
[...]

Ik heb er inderdaad zelf 1 :)
[afbeelding]

Vrij dikke uitvoering met 17" LM (Sport banden), Navi en Sony Audio, Licht en Regen sensoren, Getint glas achteren, Parkeersensoren en camera achter, Verwarmde lederen stoelen, Keyless entry enz.
Rijd als de brandweer (is de 100pk versie), is echt erg rap voor een 1.0 3-cilinder en ben nog steeds enorm blij met het weggedrag, dat ding kleeft bijna aan de weg!
Jaloers, ik zit er zelf nu ook al de hele middag en deel van de avond naar te kijken, probeer een zo goed mogelijk beeld te schetsen van de auto.

Heb er ondertussen eentje gevonden, mooi dingetje toch?

Link: http://www.ford-a1.nl/per...lter=eNqLjgUAARUAuQ%3D%3D

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:54
Wat vind je hier van?
http://link.marktplaats.nl/m1007494147

Iets groter dan een Fiesta, de opties zijn niet mis en het rijcomfort is gewoon goed. Heb zelf de 5 deurs proef gereden en vond het erg fijn rijden. Maar omdat je zelf met de Fiesta kwam, wat vind je van de Focus?
http://link.marktplaats.nl/m1001073049

Qua opties lekker dik, beetje zoals de Astra.

• EWK
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

@ts Je kunt de Edit-knop gebruiken als je als laatste gereageerd hebt ;)

Hoi!

• DennusB
  • Niet online
Speakerfreak95 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 20:55:
[...]

Jaloers, ik zit er zelf nu ook al de hele middag en deel van de avond naar te kijken, probeer een zo goed mogelijk beeld te schetsen van de auto.

Heb er ondertussen eentje gevonden, mooi dingetje toch?

Link: http://www.ford-a1.nl/per...lter=eNqLjgUAARUAuQ%3D%3D
Ziet er mooi aangekleed uit inderdaad :) Waar twijfel je nog over? Of twijfel je eig niet?

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:34
Iets totaal anders en met automaat/xenon aan de bovenkant van het budget:
A-klasse
http://ww3.autoscout24.nl/classified/256067041?asrc=st|as

Zeer fijne automaat (7G)
Goede audio
1.6 Turbo

• Speakerfreak95
Nou heren, de kogel is door de kerk!

Ik ga morgen kijken bij Van Poelgeest Amstelveen voor een nieuw type Mini Cooper.

Ik zit nu nog te twijfelen tussen 2 modellen, beide auto's zijn qua uitrusting identiek, echter zijn er 2 verschillen.

De ene is een automaat, zonder LED koplampen, met persoonlijke interieur verlichting.
De andere een handbak, met LED koplampen, geen persoonlijke interieur verlichting.

Ik kan geen link posten, want die lijdt je naar de index pagina van de dealer waar ik hem morgen ga bekijken en eventueel ophalen.

• DennusB
  • Niet online
Speakerfreak95 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 19:50:

Ik ga morgen kijken bij Van Poelgeest Amstelveen voor een nieuw type Mini Cooper.

Ik zit nu nog te twijfelen tussen 2 modellen, beide auto's zijn qua uitrusting identiek, echter zijn er 2 verschillen.

De ene is een automaat, zonder LED koplampen, met persoonlijke interieur verlichting.
De andere een handbak, met LED koplampen, geen persoonlijke interieur verlichting.

Ik kan geen link posten, want die lijdt je naar de index pagina van de dealer waar ik hem morgen ga bekijken en eventueel ophalen.
Dat Is wel iets heel anders.. Denk dat je voor t geld van een Mini iets veel completers kan krijgen.. Welke motor ligt er in?

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-11 15:42

Tomatoman

Fulltime prutser

Dagelijks een half uur file en de mogelijkheid om een automaat te kiezen: ik zou het wel weten.

Een goede grap mag vrienden kosten.

• 123RR

Ik zou voor de automaat gaan, geen twijfel mogelijk.

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:31
Automaat it is. Al rijdt een mini met handbak ook wel heel leuk.

Let er op dat de mini een kart is wat heel leuk rijdt ook met automaat (evt met flippers) maar ook hard geveerd dus neem tijd voor een proefrit om fun e comfort beide te kunnen testen.

• Speakerfreak95
WD200,

Dat heb ik uiteraard gedaan ;)

Rijdt geweldig, heel stijf en dat vond ik altijd zeer prettig, de Yaris heeft Koni schokbrekers en TS veren, rijdt stijf maar ook wel een beetje mellow.
De mini rijdt een beetje als de M550i van mijn vader, gelijk qua comfort.

Bij deze foto's van de nieuwe auto, schijnbaar heeft TinyPic weer eens flink sch**t aan mij, helaas krijg ik de foto's niet recht.

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/fc8bb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/214qkia.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2vry7v4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/311qjbq.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/whb8z9.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Speakerfreak95 op 09-01-2016 14:16 ]

• Speakerfreak95
.

[ Voor 96% gewijzigd door Speakerfreak95 op 09-01-2016 14:16 ]

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-11 23:57
Mooi wagentje! M'n vriendin kijkt ook voor een mini. Heb je wat info over het model en de prijs die je hebt betaald? Heb je toevallig nog onderzoek gedaan naar zaken 'waar je op moet letten'? Veel plezier ermee!

• DennusB
  • Niet online
Speakerfreak95 schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 14:12:
WD200,

Dat heb ik uiteraard gedaan ;)

Rijdt geweldig, heel stijf en dat vond ik altijd zeer prettig, de Yaris heeft Koni schokbrekers en TS veren, rijdt stijf maar ook wel een beetje mellow.
De mini rijdt een beetje als de M550i van mijn vader, gelijk qua comfort.

Bij deze foto's van de nieuwe auto, schijnbaar heeft TinyPic weer eens flink sch**t aan mij, helaas krijg ik de foto's niet recht.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik kan t niet goed zien maar is dit nou toch de handbak?

• Speakerfreak95
DennusB schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 14:27:
[...]

Ik kan t niet goed zien maar is dit nou toch de handbak?
Nee, het is echt de automaat, ik dacht zelf ook dat het een handbak was, maar is echt de automaat.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:14
DennusB schreef op zondag 03 januari 2016 @ 21:56:
[...]

Ziet er mooi aangekleed uit inderdaad :) Waar twijfel je nog over? Of twijfel je eig niet?
Dat zijn gelukkig smaken, want als er 1 merk is die echt het meest saaie interieur heeft na een duitser dan is het Ford wel :P

Verder is het wel echt een heerlijke auto om in te rijden.

• Speakerfreak95
WWAS schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 14:18:
Mooi wagentje! M'n vriendin kijkt ook voor een mini. Heb je wat info over het model en de prijs die je hebt betaald? Heb je toevallig nog onderzoek gedaan naar zaken 'waar je op moet letten'? Veel plezier ermee!
Wat ik je vriendin aan kan raden is een Mini uit de premium selection van BMW / Mini.
Waarom? Het zijn (meestal) goed behandelde jong gebruikte occasions met meestal veel opties, voor veel minder geld.

Mijn model is een F56 Mini Cooper 3 deurs, met een 6 - traps automaat.
Kleur is Midnight Black metallic.

Opties die er bij mij op zitten:
-Actieve voetgangersbescherming
-Adaptieve halogeen koplampen
-Automatische 2-zone Airconditioning.
-Automatische dimlichten
-Bandenspanningscontrole (RDC)
-Bluetooth voorbereiding + USB audio
-Boordcomputer
-Business Line uitvoering
-Chrome Line Exterieur
-Comfort Acces
-EfficientDynamics
-Keyless GO
-LED-mistlampen
-Leder sportstuurwiel
-Lichtmetalen wielen (16")
-Middenarmsteun
-MINI Excitement package
-MINI Rijmodus
-Multifunctioneel stuurwiel
-Navigatiesysteem
-Park Distance Control
-Parkeersensoren
-Radio MINI Boost CD Radio/CD speler
-Regen-/Lichtsensor
-Regensensor
-Sportstoelen / Halfleder
-Sportstuurwiel
-Uitgebreid Verlichtingspakket
-Wired Package
-Witte knipperlichten
-Mini Service
-Mini connected drive

[ Voor 3% gewijzigd door Speakerfreak95 op 09-01-2016 15:31 ]

• Speakerfreak95
En we hebben een update, hij staat weer bij de garage.

Blijkbaar is er een probleem met mijn iDrive systeem waardoor ik de hele tijd het ''gordel om'' geluidje hoor op random momenten.

Fijn.
Pagina: 1