Windows 7 - Formatteren disk te snel?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhpwolf
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-10 19:41
Ik heb sindskort windows 7 geinstalleerd, en bij installatie van windows 7, in het begin waar je de harde schijf in partities kan delen en eventueel formatteren, moet ik zeggen dat formatteren wel supersnel gaat, ik heb een harde schijf van 250 GB in zitten, eerste partitie van 30 GB duurde formatteren misschien 2 seconden en de tweede partitie van ongeveer 210 GB duurde misschien 5 seconden.

Ik kom van windows xp af en daar duurde formatteren veel langer, ik heb het idee dat misschien mijn beide partities niet goed geformateerd zijn, want ik heb nu een hele trage pc, heel veel harde schijf activiteit, hierdoor word de pc bijna onbruikbaar.

Kan het zijn dat ik niet goed heb geformatteerd?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:34

DarkSide

theres no place like ::1

waarschijnlijk gewoon snel formatteren gekozen. Dat gaat snel.
Normaal formatteren heeft ook een checkdisk controle slag er bij. En neemt veel tijd in beslag.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evangael
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Is vrij normaal bij mijn weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:59

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Quick format plus een lege SDD schiet idd best op ja. En zolang windows zegt dat ie gewoon geformatteerd is: niet druk om maken en blij wezen dat je niet zoals vroeger uren hoeft te wachten :)
* The Eagle kan zich nog wel de tijd herinneren dat ie een 1 GB HDD format op een Pentium 100 onder DOS deed, kon je ondertussen rustig uitgebreid gaan lunchen :Y)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 14:22
DarkSide schreef op zondag 03 januari 2016 @ 14:34:
Normaal formatteren heeft ook een checkdisk controle slag er bij. En neemt veel tijd in beslag.
Een Check Disk bij een Full format? Sinds welke Windows versie is dat het geval dan? Lijkt mij zelfs vrij zinloos, bij een leeg volume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

DarkSide schreef op zondag 03 januari 2016 @ 14:34:
AFAIK was dat alleen t/m XP zo, sindsdien is een full format volgens mij nullenschrijven (wat effectief ook een sort-of schijfcontrole doet). Voor een 'echte' schijfcontrole werkt chkdsk en dan quickformat misschien beter.

mhpwolf: zie [google=full format vs quick format] voor meer.

Maar de tijd klopt idd wel: alleen de inhoudsopgave is opnieuw aangemaakt.

[ Voor 6% gewijzigd door F_J_K op 04-01-2016 09:17 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:34

DarkSide

theres no place like ::1

Ja hij schijft nullen. En volgens mij markeert hij ook evt bad sectors (maar misschien idd tegenwoordig niet meer) Maar ik gebruik een full format nooit om dat te controleren. En doe altijd quick formats en hou later de status van de disk in de gaten.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Pagina: 1