dualshock 4 controller laadt niet op

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 701808

Topicstarter
Ik heb beide controllers aan de oplader proberen te doen, maar ze laden niet meer op. Verschillende usb kabels geprobeert. Ook resetten helpt helaas niet. Iemand een ander idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21-05 14:08
Misschien zijn de batterijen van beide defect geraakt. Of dat, of misschien nog meer verschillende kabels proberen. Hoe klein de kans ook is dat al je usb kabels niet werken, of de batterijen beide defect zijn, de kans ís er wel.

Sterker nog, kan haast nergens anders aan liggen. Misschien ook handig om te vermelden waar je het via oplaadt. Waar gaat de usb kabel in? Als je elke keer dezelfde usb adapter gebruikt kan het zomaar daar aan liggen ;) Dus even de usb kabels in een ander adapter proberen!

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb het via verschillende stopcontacten geprobeert en verschillende usb poorten. 4 verschillende kabels gebruikt, maar mijn telefoon reageert wel op alle kabels. Lijkt me onwaarschijnlijk dat beide controllers het in 1x begeven, maar dat is helaas wel het geval denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
En de originele kabel in de PS4, dat al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Weet niet of dit relevant is, maar als ik m'n PS3 controller wil opladen moet ik hem of aan mijn PS3 hangen of aan mijn computer. Met een USB lader werkt bij mij niet.

Voordat de PC hem wilde opladen, moest ik de controller eerst disablen in devices. Daarna opnieuw aansluiten en toen ging ie pas opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Helaas lukt het ook niet met de orginele :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zal het nog even proberen of het met de pc gaat lukken, bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Precieze instructies:

Go to your Device Manager and then to your Human Interface Devices section before plugging in your PS3 controller. Then plug in your PS3 controller and you will see "HID-compliant game controller" and "HID-compliant wireless radio controls" be updated to your Human Interface Devices section. Right click and disable "HID-compliant game controller" then unplug and replug in your PS3 controller and it should charge fine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee dat werkt helaas niet. Ik neem morgen contact op met de klantenservice van Sony. Misschien dat zij een oplossing hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwbk
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14-06 22:59
Anoniem: 701808 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 16:06:
Nee dat werkt helaas niet. Ik neem morgen contact op met de klantenservice van Sony. Misschien dat zij een oplossing hebben.
Reset je controler eens een keer? Even een paperclip pakken en achter op je controler zit een klein gaatje precies groot genoeg voor de paperclip. Druk dat knopje in je merkt van zelf als je hem indrukt. Houd hem wel even een paar seconden in en daarna weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Meerdere keren geprobeert te resetten, heeft helaas geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Net contact gehad met de klantenservice van Sony. Veel kennis hebben ze daar niet, maar het komt er op neer dat ik deze kan weggooien en 2 nieuwe mag aanschaffen op mijn eigen kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:30

BM

Moderator Spielerij
Even verplaatst naar het juiste subforum

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 939997

Het kan ook zijn dat je (per ongeluk) de instellingen van de USB-poort hebt aangepast en dat er geen stroom meer wordt gegeven aan de USB-poort maar enkel de verbindingsdata.

(weet dat het al een oude topic is maar misschien zijn er nu mensen met hetzelfde probleem en kan je het op deze manier oplossen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Heb je beide controllers veel opgeladen met een telefoonlader die een of andere fast charge gebruikt? Ik meen ergens te hebben gelezen dat dat je levensduur van de accus niet ten goede komt in de controllers.

Bestel anders op internet eens nieuwe accus voor in de controllers. Zelf inbouwen is niet al te moeilijk, er staan zat instructievideo's op internet. Lijkt me het proberen waard voordat je een nieuwe conoller a 60 euro gaat overwegen.

(ah - oud topic. Maar mn tips zijn wellicht voor iemand anders handig :+)

[ Voor 7% gewijzigd door Geronimous op 04-07-2017 13:10 ]

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Anoniem: 1119091

Ik weet dat het een oude topic is, alleen staat hij nog vrij hoog als ik zoek op Google, dus wil ik toch nog even wat toevoegen.

Mijn dualshock 4 controllers wilde ook niet meer opladen. Verschillende stopcontacten en kabels geprobeerd. Geen resultaat.

Ik had bijna de moed opgegeven totdat ik een ander blokje gebruikte. (USB naar stopcontact). Die ik eerst gebruikte werkte wel bij andere apparaten alleen kon op een of andere manier geen verbinding maken. Nu laden ze gelukkig weer op!

TL:DR probeer ook een ander oplaadblokje te gebruiken. Niet alleen de kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1194554

Bedankt voor de tip man ik gebruikte eerst een blokje van me iPad die werkte niet van me iPhone wel dus misschien lag het eraan dat me blokje van me iPad teveel stroom gaf en daarom niet werkte
:) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:30
@Anoniem: 1119091 je bent een held!!!. Jaren lang een blokje gebruikt. Voor eigenlijk alles. En werkt voor de rest van de aparaten nog prima. Maar niet meer op de controller. Maar kreeg nog wel genoeg stroom om aan te blijven. Nu maar even aan de ps4 opladen. Scheelt toch weer 60 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emjeve
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-01-2021
Wij gebruiken al een tijdje een oud Nokia ladertje. Deze laadt lekker traag, en laadt de controllers keurig op.
Daarnaast heb ik ook goede resultaten om ze met een powerbank op te laden.
Deze laatste optie kun je dus ook gebruiken om heeeeeel lang door te gamen, zonder dat je heel dicht bij je PS hoeft te zitten.

[ Voor 25% gewijzigd door emjeve op 18-01-2021 15:02 ]

Pagina: 1