Advies nieuwe monitor PC/PS4

Pagina: 1
Acties:

• kennaah
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 29-12-2021
Ik zoek een monitor die geschikt is om te gamen zowel PC/PS4. (Hopelijk staat het topic juist)
Ik speel zowat alle genres van games. Shooters speel ik niet competitief maar gewoon casual.

Dit is het scherm dat ik nu heb:
http://www.asus.com/Commercial-Monitors/VE228H/

Ik heb al wat opgezocht maar geraak er niet uit wat de beste is. Ik zoek liefst rond de 200 en de max is 250
Voorkeur grote is 24 inch of groter.

Enkele schermen die ik al gevonden heb:
Iiyama G-Master Black Hawk GE2788HS-B1 - Monitorstore.be
SAMSUNG LS24D390HL/EN bij Vanden Borre: gemakkelijk vergelijken en aankopen !
Dell UltraSharp U2414H 860-BBCW reviews | Hardware.Info België
Iiyama GB2488HSU-B1 - Monitorstore.be
Iiyama ProLite GE2488HS-B1 prijzen | Hardware.Info België

Zoveel keuze en compromis die je moet maken en ik geraak er niet aan uit.
Iemand een idee welk scherm het beste is en of er andere schermen zijn die ik niet gevonden heb?

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:01
Dit scherm heeft een mooi A-MVA paneel en past binnen je vereisten: pricewatch: Iiyama ProLite XB2483HSU Zwart. De pricewatch: Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart waar je ook al naar linkt is ook best goed, die heeft een IPS paneel. Ik geef zelf de voorkeur aan A-MVA omdat dat beter contrast/betere zwartwaarden heeft, maar IPS heeft dan iets betere kijkhoeken.

Beide technieken zijn wel beter dan de TN panelen van een aantal andere schermen die je op het oog hebt (alle Iiyama's, uit je lijst, maar Iiyama maakt ook wel IPS en A-MVA monitors zoals degene die ik eerst noemde).

TN maakt snellere scherm verversingen zoals 144Hz mogelijk, maar daar heb je met een PS4 niets aan, die toont games aan max 60Hz, en als je met een pc mooie graphics wilt en framerates hoger dan 60fps, moet je een heel dik systeem hebben. Maakt het je zo niet uit wat er op het scherm komt, zit je er altijd recht voor, en wil je de allersnelste responstijd, dan zijn TN-panelen de beste optie (voor competitieve gamers dus).

Heb je eigenlijk nog andere vereisten dan de schermgrootte? Gebruik je ingebouwde speakers of een hoofdtelefoonuitgang? Zoek je een Full HD/1080p scherm (aangezien een PS4 toch maximaal 1080p output heeft)? Ik zou met een FHD scherm eigenlijk niet groter dan 24" gaan, omdat je scherpte verliest. Maar als je relatief ver van je monitor zit, zou een 27" FHD monitor nog wel een mogelijkheid zijn, mogelijk de pricewatch: Iiyama XB2783HSU Zwart of pricewatch: Iiyama ProLite XB2783HSU-B1DP Zwart dan. Ik zie bij reviews dat iemand zegt dat die niet geschikt zijn voor gaming, maak daar dan pro-gaming van, voor recreatief gaming zie ik niet zo'n probleem (als je overdrive aan zet).

• kennaah
Bedankt voor het antwoord alvast.
Extra informatie en vereisten ben ik idd vergeten te posten.

Het scherm gebruik ik niet enkel voor PS4 games. Ik game ook op mijn pc. Mijn GPU is een GTX 960.
Ingebouwde speakers zou handig zijn en als dat er niet toch minstens een aansluiting voor speakers.
LIefst zo goed mogelijke kwaliteit voor het aangegeven budget.
Het eerste Liyama scherm is nog op weinig plaatsen te verkrijgen zijn er gelijkaardige schermen.

Ik zit meestal een meter van mijn scherm en af en toe 3 meter van mijn scherm. Is 24 inch dan genoeg?
Kijkhoek is niet zo een probleem vaak zit ik er recht voor soms zit ik iets lager dan mijn scherm.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:49
3 meter is wel wat ver. 1 meter is prima.

En een 960 zal al moeite hebben met 60fps op 1080p. 144hz is dan vrij zinloos.

• kennaah
Na even te bekijken is het eerder 2-2.5 meter iets daar tussen.

Het is meestal ook rustig in mijn zitzak iets kijken of een PS4 spel spelen.

Dan is 24inch voldoende?
Er is ook een 27 inch versie van het eerste aangeraden scherm, maar dat zou dan overdaad zijn.
Ik zou mijn huidig scherm ook houden als multitask scherm, als ik game op 1 scherm en dan een film of nba match oude scherm. Ik vraag mij dan af of 27 inch idd dan geen overkill is.

En is dit scherm deftig? Vind wel wat review die er positief over zijn.
http://www.monitorstore.b...198086/benq-gw2760he.html

[ Voor 21% gewijzigd door kennaah op 03-01-2016 17:52 ]