Windows lokaal netwerk, geen toegang tot 1 PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:20
Situatie:

PC1: Windows 7
PC2: Windows 7
PC3: Windows 10

Op alle 3 de PC de bestandsdeling aanstaan, maar het werkt niet helemaal vlekkeloos:

PC1 --> PC2: toegang werkt
PC2 --> PC1: toegang werkt
PC3 --> PC1: toegang werkt
PC3 --> PC2: Geen toegang: Controleer de spelling van de naam. Er is anders mogelijk een probleem met het netwerk. Klik op probleem vaststellen als u de netwerk problemen wilt vaststellen en wilt oplossen.

Zelfs als ik een thuisgroep instel werkt het niet, PC3 ziet dan wel de gedeelde thuisgroep map, maar die is niet benaderbaar.

Omdat ik PC2 wel met PC1 kan benaderen snap ik niet wat ik over het hoofd heb bezien?

BlaBlaBla

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-07 20:56

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Alle machines hebben hetzelfde domein of werkgroep ingesteld? Firewall staan uit? Kan je alle machines pingen?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Outerspace schreef op zondag 03 januari 2016 @ 13:29:
Alle machines hebben hetzelfde domein of werkgroep ingesteld? Firewall staan uit? Kan je alle machines pingen?
Zelfde werkgroep, firewall heb ik tijdelijk uitgeschakeld, pingen werkt.

Ik moet hier nog iets aan toevoegen: ik kan PC2 wel benaderen als ik het IP adres in de browser intyp, maar niet als ik op de computer naam onder 'netwerk' klik.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als je in het netwerkcentrum kijkt, hangt het netwerk dan in het "private" of "public" netwerk? Dat laatste is namelijk beter beveiligd en ik zou in jouw geval aanraden deze op private te zetten.

[ Voor 17% gewijzigd door Room42 op 03-01-2016 13:45 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Strider schreef op zondag 03 januari 2016 @ 13:31:
ik kan PC2 wel benaderen als ik het IP adres in de browser intyp
Strider schreef op zondag 03 januari 2016 @ 13:21:
PC3 --> PC2: Geen toegang: Controleer de spelling van de naam. Er is anders mogelijk een probleem met het netwerk. Klik op probleem vaststellen als u de netwerk problemen wilt vaststellen en wilt oplossen.
DNS probleem? Zo klinkt dit wel namelijk. Krijgen alle PC's van een en dezelfde DHCP server hun IP adres? (Zitten ze allemaal aangesloten op hetzelfde modem/router?) En hebben ze ook allemaal dezelfde DNS server bij hun netwerkinstellingen gekregen? Met commando "ipconfig /all" zou je dit moeten kunnen bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:01

TheVMaster

Moderator WOS
CMD-Snake schreef op zondag 03 januari 2016 @ 13:45:
[...]

[...]

DNS probleem? Zo klinkt dit wel namelijk. Krijgen alle PC's van een en dezelfde DHCP server hun IP adres? (Zitten ze allemaal aangesloten op hetzelfde modem/router?) En hebben ze ook allemaal dezelfde DNS server bij hun netwerkinstellingen gekregen? Met commando "ipconfig /all" zou je dit moeten kunnen bekijken.
Lijkt mij dan eerder een NETBIOS probleem, maar om eerlijk te zijn ben ik het meer eens met Evanescent eens..

[ Voor 3% gewijzigd door TheVMaster op 03-01-2016 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Alle computers hangen in een 'private' netwerk, en het lijkt inderdaad op een DNS probleem.
Alle computers krijgen van dezelfde DHCP server een IP adres, en hebben ook 1 DNS server.

Ik heb daarom de computernaam van PC2 gewijzigd --> Strider naar StriderTest, en toen kon ik PC2 wel benaderen via PC3. Daarna weer teruggezet naar Strider, en ik kan PC2 niet meer benaderen via PC3, maar nog wel steeds via PC1, of via het IP adres.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
TheVMaster schreef op zondag 03 januari 2016 @ 13:50:
Lijkt mij dan eerder een NETBIOS probleem, maar om eerlijk te zijn ben ik het meer eens met Evanescent eens..
De firewall setting zou niet uit moeten maken of je de hostname wel kan resolven of niet. Alleen het stukje geen toegang verkrijgen kan in de firewall zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Niet toevallig een entry voor Strider in je hosts file gezet?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Brahiewahiewa schreef op zondag 03 januari 2016 @ 14:07:
Niet toevallig een entry voor Strider in je hosts file gezet?
Nee niets mee gedaan :)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Doe dan eens
ping Strider
en kijk of het IP-adres wat je dan te zien krijgt, een belletje doet rinkelen