Toon posts:

Probleem!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik hoop dat iemand me hier kan helpen
Ik heb een probleem met mijn hardeschijf, ik wil hem nm formateren, maar dat doet hij niet. Ik krijg dan een foutmelding van: 'station c: is gecomprimeerd en ontkoppel alle .... van c:' , maar kan iemand me vertellen hoe dat moet zonder windows, want die is weer eens vastgelopen, als je hem opstart krijg je de foutmelding:"fout in explorer, en daarna geeft hij dan de foutmelding van verkeerde bewerking uitgevoerd in user32.ddl
Kan iemand me misschien verder helpen, alvast bedankt :?

• Byteripper
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 18:10

Byteripper

The bytes make the rip.

Je hebt waarschijnlijk een of ander compressieprogramma à la Drvspace oid draaien... Wat je het beste kunt doen is de hele partitie met FDISK erafgooien, een nieuwe aanmaken, en die formatteren...

Byteripper.

Verwijderd

je kan ook fdisk even draaien?

Verwijderd

Topicstarter
Als ik fdisk opstart en ik zeg partitie verwijderen kan ik alleen kiezen dat ik mijn c: wil verwijderen en dat is niet echt mijn bedoeling

• kRyPtO
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-06 22:50
ik d8 dat er iets stond van partitie op vaste schijf verwijderen ofzo iets en daar moet je ff kijke

• Nukubu
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op woensdag 20 juni 2001 20:53 schreef perkamentus het volgende:
Als ik fdisk opstart en ik zeg partitie verwijderen kan ik alleen kiezen dat ik mijn c: wil verwijderen en dat is niet echt mijn bedoeling
Waarom wil je die partitie niet verwijderen dan? Je was toch al van plan om hem te formatteren ?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een c: en een e: en die e: wil ik ontkoppelen van c:, maar die e: staat er niet tussen

Verwijderd

Op woensdag 20 juni 2001 21:02 schreef ISA? het volgende:

[..]

Waarom wil je die partitie niet verwijderen dan? Je was toch al van plan om hem te formatteren ?
Jah IDD, verklaar u nader....

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
zit je wel in realmode dos of zit je gewoon onder windows in de commandprompt?

Verwijderd

Topicstarter
windows is er mee gestopt bij mij, als ik het opstart geeft hij een foutmelding, nm: Explorer heeft een ongeldige bewerking uitgevoerd op user32.dll, dus ik moet wel in dos zitten

• Titanicfanatic
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:07
Je moet dan wel kiezen voor logisch station verwijderen natuurlijk. Dan moet E er wel tussen staan.

Verwijderd

Topicstarter
Dacht ik ook, maar hij staat er niet bij

Verwijderd

Probeer vanaf een bootdisk gewoon windows over de oude installatie heen te zetten: grote kans dat je dan gewoon weer in windows kan werken.
Neem als je c echt wilt formateren een bootdisk 95 dus: een die geen virtuele drive d maakt: die wordt gezien als een drive space drive: succes

• kRyPtO
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-06 22:50
probeer dan gewoon alles wat je kan proberen dan lukt het wel een x :)

Verwijderd

Topicstarter
niet dus, ik heb alles al geprobeert, tenminste alles wat ik wist, daarom vraag ik het hier maar ff

Verwijderd

als je kiest geen ondersteuning voor grote hardeschijven, kan je dan wel fat32 partities eraf gooien?

Verwijderd

Topicstarter
nee dan kan het nog steeds niet

Verwijderd

is misschien handig als je wat preciezer bent met: ik heb alles al geprobeerd? Helpt iets makkelijker :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er al zo'n boek van dos bijgehaalt, daarin stond dat ik drvspace moet opstarten, dat doet hij niet, ik heb windows 98, 95 en 3.11 geprobeerd te installeren, alle drie, lukt ook niet, dus jullie zijn mijn laatste hoop

Verwijderd

wat heb je allemaal precies geprobeerd en wat voor partities staan er nu op de hard disk? is optie 4 in fdisk :)

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
Het is logisch dat E niet bij fdisk als station staat.
Je hardeschijf is waarschijnlijk gecomprimeerd en als je dat doet kan je een virtueel station aanmaken met een deel van de ruimte die vrij komt. Dus als je C formateerd ben je ook E kwijt. Als je de computer opstart zonder de drivers te laden is dat station er waarschijnlijk ook niet >:)

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

het was meer een vraag voor de anderen hier

als je een partitie groter hebt dan 2 gig, dan kan hij geen fat 16 meer zijn.

maar ik weet dus niet of je bij het opstarten van fdisk de hele fat32 ondersteuning wordt uitgeschakeld als je nee geeft. als dat zo is, dan kan het kloppen dat je je partitie niet ziet.

maar je kan voor de zekerheid gewoon ja kiezen. tenzij je als je een partitie aan gaat maken een fat 16 partitie wilt.

het kan ook nog dat fdisk je (ben naam kwijt) zooi niet ondersteund (fat16, fat32 ondersteund ie sowieso, maar ntfs of andere gein weet ik niet)

misschien kan iemand dit verhaal wat duidelijker vertellen, ik heb het gevoel dat het misschien een beetje onduidelijk is

Verwijderd

Topicstarter
mijn idee was als ik windows weer draaiende kon krijgen, dat ik dan in windows die partitie los kon koppelen en hem dan formateren, maar ik krijg windows niet meer draaiend

Verwijderd

kan je niet ff partionmagic oid proberen, of heb je dat niet bij de hand?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 juni 2001 21:27 schreef Whistler112 het volgende:

maar je kan voor de zekerheid gewoon ja kiezen. tenzij je als je een partitie aan gaat maken een fat 16 partitie wilt.
Ik wil er geen maken, maar verwijderen

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 juni 2001 21:28 schreef Whistler112 het volgende:
kan je niet ff partionmagic oid proberen, of heb je dat niet bij de hand?
Dat heb ik niet, kan je dat ergens downloaden

Verwijderd

Wil best helpen maar dan is het wel zo prettig als je de vragen beantwoord: zodat hulp ook mogelijk is :)

Verwijderd

zometeen wel....alleen is het niet legaal

het is 1.23 mb, niet gezipped

weet alleen niet of het iets helpt, maar als ik ergens een partitie niet afkrijg, dan probeer ik ook altijd ff PQMagic

Verwijderd

ja, kan je niet ff vertellen wat je allemaal precies al gedaan hebt?

Verwijderd

Topicstarter
maakt niet uit of het illegaal is

Verwijderd

Ik zou als ik jou was een fdisk van linux pakken als je die hebt, heb een soort gelijk probleem gehad met een NTFS filesystem op mijn logisch drives (d: & E:) de gewone dos fdisk zegt dat er logische stations zijn en of die die moet laten zien, ik zeg ja, en vervolgens zegt tie geen logische stations gedefineerd

de enige manie waarop ik dat goed kon doen was met een LINUX fdisk ze weg pleuren

bijv Redhat 6.1, 6.2. 7.0 , 7.1 kunnen dat vlak na een vragen menuutje tedoor lopen van je taal ed. Moet je wel ff kiezen voor een text install

Hoop dat jhe er iets aan hebt

GRTZ GoofY

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
fdisk van Linux.

ya, dat werkt meestal wel...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er al zo'n boek van dos bijgehaalt, daarin stond dat ik drvspace moet opstarten, dat doet hij niet, ik heb windows 98, 95 en 3.11 geprobeerd te installeren, alle drie, lukt ook niet, ik heb fdisk gestart maar daar kan die de e: niet vinden

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 juni 2001 21:33 schreef goofman het volgende:
Ik zou als ik jou was een fdisk van linux pakken als je die hebt, heb een soort gelijk probleem gehad met een NTFS filesystem op mijn logisch drives (d: & E:) de gewone dos fdisk zegt dat er logische stations zijn en of die die moet laten zien, ik zeg ja, en vervolgens zegt tie geen logische stations gedefineerd

de enige manie waarop ik dat goed kon doen was met een LINUX fdisk ze weg pleuren

bijv Redhat 6.1, 6.2. 7.0 , 7.1 kunnen dat vlak na een vragen menuutje tedoor lopen van je taal ed. Moet je wel ff kiezen voor een text install

Hoop dat jhe er iets aan hebt

GRTZ GoofY
Waar kan ik die fdisk van linux vandaan halen

Verwijderd

FF lzen maatje

Is niert de dos fdisk (die kan zowiso eigenlijk niets)

Het gaat om de LINUX!!!!!! FDISK!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik die vandaan halen

Verwijderd

[editted]

Verwijderd

oohps sorry iets te snel geweest.

Die staat op elke cd van RedHat. Ben niet zo thuis dat in linux dat ik zeg hier heb je een boot flop stop er in en dan werkt het . Moet het eigenlijk altijd via de cd doen.

Verwijderd

Topicstarter
[edit]

Ik zal hem downloaden

Verwijderd

ff nog

Verwijderd

suc6

Verwijderd

Topicstarter
Mijn dank voor all info, ik zal het ff proberen, ik zeg morgen wel of het gelukt is

Verwijderd

morgen????

Verwijderd

Niks te danken gaf jij ook maar wat meer info: dan was het probleem waarschijnlijk snel en simpel op te lossen :)

Verwijderd

Je hebt C en E. Wat is D? E mischien een ander station? Heb je onder Windoos met driveletters zitten kloten zodat E mischien voor Fdisk D is?

• Palomar
  • Niet online
ik denk dat die driver voor drivespace nog geladen is.. druk es op 'F5' bij 'Bezig met starten van windows...' en probeer nog es te fdisken..

• FreeRider
  • Laatst online: 06-07 22:45
Hmm hele systeem verpleurd met drvspace... ik zou zeggen : bootflop van win98se met daarop FDISK en FORMAT. Eerst eens FDISK /mbr uitvoeren en daarna met FDISK je logische DOS stations weghalen, dan je extended partitie en als laatste je primaire partitie. Daarna een nieuwe partitie aanmaken en die formatteren met format c: /u /s

Mocht het verwijderen van je partities niet lukken dan heb ik wel een lege ghost image voor je : HD is binnen 5 seconden geformatteerd en opstartbaar :)

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

Op woensdag 20 juni 2001 21:27 schreef djexplo het volgende:
Het is logisch dat E niet bij fdisk als station staat.
Je hardeschijf is waarschijnlijk gecomprimeerd en als je dat doet kan je een virtueel station aanmaken met een deel van de ruimte die vrij komt.
precies hij heeft helemaal geen E:
dus kan hij daar moeilijk een partitie van verwijderen
e: is verzonnen door z'n compressie progg..

dat kan alleen verwijderd worden door in windows z'n compressie uit te schakelen..

lukt dat niet dan word het toch echt C: partitioneren en formateren

Verwijderd

Topicstarter
Dat lukt niet nee, ik kan niet meer in windows komen

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 juni 2001 21:52 schreef klausewitz het volgende:
Je hebt C en E. Wat is D? E mischien een ander station? Heb je onder Windoos met driveletters zitten kloten zodat E mischien voor Fdisk D is?
D: is een cdrom speler

Verwijderd

Topicstarter
Mislukt, met dat pqmagic lukt het ook niet

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Wegens het posten van een illegale link is dhr Whistler door mij gebanned (hij had al 4 andere overtredingen op z'n naam staan).

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Topicstarter
Dat slaat dus ongeveer weer nergens op, hij probeert mij te helpen en het heeft geholpen en dan ban je hem, is het soms verboden om mensen te helpen.
Oja Whistler hartstikke bedankt, hij formateerd hem nu, de rest die geholpen heeft ook B-) *D

Verwijderd

Topicstarter
het is gelukt met pqmagic, bedankt allemaal

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
ff drivespace weer draaien en dan decomprimeren(duurde ernstig lang op me oude 486..2,5 uur voor 400mb hd) en dan gewoon format..en klaar...

Verwijderd

misschien dat je het eens met of Partition magic kunt proberen...

Of anders probeer het eens dmv een linux installatie
daar kun je met de diskdruid ook verschillende dingen veranderen....

zucht had het berichtje nog open staan het is dus nu niet meer nodig 8-)
toch succes met je pc :)

Verwijderd

Topicstarter
Het is al gelukt met pqmagic, het formateren en nu heb ik alles opnieuw geinstaleerd en nu loopt hij weer goed
Pagina: 1