Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08 14:04
Ik zoek een?
Ik weet niet precies hoe de apparaten tegenwoordig genoemd worden, iets als Bluesound Node 2 (music streamer / player?). Ik zoek zo iets maar het liefst dan niet zo prijzig.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? liefst natuurlijk tot 200euro max, maar duurder zal het wel zijn.En maakt ook niet uit ;-)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
FLAC verzameling af te spelen via mijn versterker in plaats van via mijn MacBook.
Wat ik ook graag wil is het digitaal (optisch of usb) kunnen aansluiten, liefst geen analoog meer (moet ondersteuning hebben voor 88.2/24).

Wat heb je zelf al gevonden?
Bluesound Node 2 (tikkie duur en lijkt overkill)

Waar staan de FLAC files?
Storage mag op het apparaat, via usb of via netwerk (maakt me niet uit!, maar waarschijnlijk heeft het sowieso netwerk nodig om te bedienen via smartphone). Liefst wil ik namelijk ook bedienen via smartphone (remote) of pc eventueel.

Verder...
Ik zie veel apparaten die het wel mogelijk zouden kunnen (system gebaseerd op Raspberry Pi, zelf uitbreiden en software installeren), maar ik wil het liefst ook geen "computer installeren" (al is het "nog zo eenvoudig"). Ik wil het liefst gewoon een kastje, stroom erop, configureren en gaan.

Ik wil mijn TV niet er op aangesloten hebben (ik hoef daarom ook geen video-support), mag wel eventueel voor configuratie, maar als ik gewoon speel wil ik geen TV aan.

Grote vraag is natuurlijk; bestaat het wel! :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Een beetje mediaplayer kan dit gewoon.
Gebruik http://tweakers.net/categ...er:q1YqKMpMTvXNzFOyMqgFAA stel de juiste filters in en je weet wat aan je eisen voldoet :)
En ja, er is ook een filter op flac ;)

Bedenk je wel: als je voor netwerkopslag gaat zul je ook een nas moeten hebben, anders saat je macbook nog de hele tijd aan ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

Koop een goede DAC die je via USB aan sluit op je PC. Een Cambridge Dacmagic 100 of iets dergelijks voldoet prima.

[ Voor 36% gewijzigd door baviaan op 03-01-2016 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semicon
Ik zie in jou link ook Apple TV en chromecast staan. Ik neem aan dat die GEEN flac support hebben?
Oke filter gevonden op mobiel.

Alleen met de hoeveelheid resultaten ben ik niet veel wijzer.

Ps ik heb geen NAS en heb geen dac nodig tenzij die overweg kan met een harddisk

[ Voor 33% gewijzigd door semicon op 03-01-2016 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dan heb je dus een mediaplayer nodig met USB aansluiting. Je huidige HDD zul je misschien kunnen inbouwen in een mediaplayer, maar dan wordt het ding geformatteerd en ben je alles wat er op staat, kwijt.
Dus je huidige HDD moet je dan als externe schijf koppelen. En misschien moet je je ook eens verdiepen in bepaalde dingen als je die niet snapt. We willen best helpen maar we zijn geen helpdesk en verwachten dus eigen inzet. Wordt je zelf ook niet slechter van ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semicon
Nou nou TheEagle, ik snap alles prima. Heb overigens niet gezegd dat die schijf niet geformateerd mag worden ook. Ik heb alleen geen zin meer in configuratie/installeren etc. Ik betaal liever 200 euro voor iets dat werkt dan minder dan 100 voor hetzelfde wat je nog bijna aan elkaar moet solderen.

Ik zoek overduidelijk een media player iets inderdaad. Hoopte dat er een soort modelletje was populair bij mensen die ook met hetzelfde issue zitten (want mijn Denon blu-ray speler kan alles, behalve flac, mijn router kan een harddisk erop allemaal toeters en bellen streamen... maar geen flac, mijn versterker heeft een front-usb maar leest geen flac).

Ik wil ook mijn flac nummers niet omzetten naar mp3.

Ik zie die lijst op de pricewatch en 90% van de merknamen heb ik nog nooit gehoord. Reviews zijn ook niet al te positief allemaal.

Toch had ik wel wat aan de lijst hoor, het is niet allemaal negatief :+)

Zoals:
pricewatch: Pioneer N-P01-S
pricewatch: Marantz NA6005 Zwart
is eigenlijk wat ik zoek, maar mag goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:11
Welke versterker is dat? Ik dacht dat flac bijna net zo gewoon was als mp3. Althans bij mij speelt elk media apparaat flac af. Van de mediaspeler, via een sansa clip tot de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Welke Denon BR speler heb je dan? DBP1611UD toevallig? Die speelt namelijk via zijn netwerkaansluiting prima FLAC af (hebbumzellufook) :)
Als dat idd het geval is moet je simpelweg even een DLNA servertje op je laptop gaan draaien.
Als je een Denon installatie hebt kun je ook naar de DNP730AE kijken. Dat ding slikt alles. Is wel een stukje boven budget.

En verder idd wat LA-384 zegt: vrijwel alle mediaplayers snappen FLAC. Alleen die van Apple niet, die moeten zo nodig ALAC gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semicon
Ik wou toch nog even reageren op dit topic voor mensen die er eventueel op zoeken.

Ik heb de Denon DNP-F109 gevonden. Klein formaat network player.

pricewatch: Denon DNP-F109 (was ook vrij goedkoop).

Speelt flac nu af via de harddisk die in mijn router geplugd zit, maar kan ook via usb rechtstreeks op het apparaat. De reden dat ik deze gekozen heb is omdat de app die er bij zit mij al bekend was van mijn vader (die heeft een Denon versterker, de app is hetzelfde!). Ik kon ook direct dezelfde app gebruiken zonder enige configuratie, aansluiten, spelen en gaan.

Mijn versterker (Rotel RA-1570) switcht ook keurig tussen de signalen van verschillende flac files (24/88.2 of 96 of gewoon 44.1).

Tevens zit er een afstandsbediening bij en kan ik radio luisteren (internet radio). Wat misschien ook leuk is voor sommige.
Pagina: 1