Toon posts:

Vervanging Defect Moederbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo, ik ben opzoek naar een vervangend moederbord voor mijn MSI Z97 Gaming 5, deze is spontaan bricked gegaan tijdens de installatie van de PC. alle componenten waren nieuw.

nu ben ik opzoek naar een soort gelijk moederbord. Socket 1150, DDR3.
ik hoop dat ik genoeg informatie hierboven en hieronder heb genoemd.

edit: ik ben van plan om in de toekomst ermee te gaan overclocken, daarom ook de K-versie processor en de processor cooler

Ik zoek een?
vervangend moederbord, met dezelfde specificaties als het moederbord hier voorheen.
Defect moederbord is MSI Z97 Gaming 5

Wat is je budget?
100-200euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
MSI GTX 970 gaming 4g, Crucial 2x 4Gb DDR-1600, G750M voeding van Coolermaster, Intel I5 4690K met Coolermaster Hyper evo 212 Cpu koeler, samsung evo 250Gb SSD, 1Tb HDD

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2016 12:36 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:48

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb hier tussen gekeken, en eerlijk gezegt vindt ik het moeilijk een keuze te maken.
de Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5 ging mijn eerste voorkeur naar uit. advies?
pricewatch: Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:49
Al eens garantie geclaimd bij de winkel dan wel msi? Hij is nog geen 2 jaar oud(PW sinds mei 2014). Lijkt mij goedkoper als nieuw kopen.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 03 januari 2016 @ 12:34:
hallo, ik ben opzoek naar een vervangend moederbord voor mijn MSI Z97 Gaming 5, deze is spontaan bricked gegaan tijdens de installatie van de PC. alle componenten waren nieuw.
Ik heb nog nooit gehoord van een moederbord dat bricked is geraakt tijdens de installatie van de PC (Windows bedoel je?).
Je kon het moederbord niet meer RMA/DOA terugsturen naar de webshop?

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-12-2025

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

Spontaan bricken van een moederbord tijdens een installatie van de PC lijkt me sterk.

Mocht het inderdaad spontaan zijn gegaan, dan heb je ongetwijfeld garantie.

Show me your moves.

Verwijderd

Topicstarter
ik zal mijn probleem even vanaf het begin vertellen.
het moederbord was vanuit de de Doos al erg raar aan het doen, USB poorten die wegvielen, installatie van windows wat raar doet. na toch een installatie van Windows 7, werdt mijn videokaart, network adapters niet gevonden etc. tijdens de installatie van de drivers, bevroor het systeem, kwam er een hard reset. en kreeg de 00 debug code, wat staat voor dat het moederbord bricked is. ik RMA het morgen terug naar Alternate.

en nu dus opzoek naar een ander merk moederbord, aangezien ik niet wil wachten. advies?

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Gewoon dezelfde aangezien dat ook je eerste keuze was (met een bepaalde reden), of wil je geen MSI meer?

Prijstechnisch is de Asus z97 pro gamer het interessantst, je krijgt 30 euro terug (nog één week).
https://offers.asuspromot...es/motherboard/qualifying

Verschil met je huidige en de gigabyte:
http://tweakers.net/price...;385033;385479/categorie/

• loki504
Hij is dus hagel nieuw? binnen 14 dagen terug sturen en vragen of ze na ontvangt een nieuwe toe sturen(zijn ze niet verplicht). of je geld terug.

https://webwinkelrecht.nl...r-en-garantieprocedure-2/

binnen 14 dagen mogen ze hem niet weigeren. en kan je zonder al te veel extra kosten een nieuwe kopen.

op V & A zetten is ook mogelijk. maar zal je wel langer op je geld moeten wachten(tenzij hij direct verkocht word).

Verwijderd

Topicstarter
Moederbord is hagel nieuw ja, mijn enige angst is als ik hetzelfde moederbord koop er hetzelfde kan gebeuren? Zover ik weet is alles wel compatible met elkaar.

• loki504
kans is klein. maar je kan ook gewoon je geld terug vragen aan alternate. scheelt je een hoo 2de hands gedoe.
Pagina: 1