Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lounge Deluxe
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Hi All, ik woon in voormalig UPC gebied en heb al enige jaren een Cisco 8485dvr receiver en een vorig jaar door UPC uitgegeven CI+ module actief in mijn huis. Nu wil ik in plaats van die Cisco 8485 ontvanger een tweede CI+ module gebruiken omdat mijn nieuwe TV hier geschikt voor is.

Ziggo zegt dat een tweede CI+ module huren geen optie is zonder een duurder abonnement met Horizon mediabox. Ik heb daarom gisteren een losse CI+ module gekocht (Quanten 1.3) en dacht ik ga gewoon kijken of dit gaat werken. Smartcard die in de Cisco 8485 zit, in de CI+ module geplaatst en zenders opgezocht. De Samsung TV vindt netjes alle digitale en analoge kanalen die bij mijn abt horen, alleen hij laat wel NL1, 2 2n 3 zien in HD maar de rest niet (melding dat er geen smartcard in zit). Vreemd omdat hij in de Cisco 8485 gewoon werkt en dus als geactiveerd te boek zou moeten staan bij Ziggo.

Heeft iemand een idee hoe dit toch zou kunnen gaan werken? Ik heb al gezocht naar tweede hands CI+modules die door UPC zelf zijn uitgegeven (en waarvan ik er dus al eentje werkend thuis heb) maar die kan ik op dit moment niet vinden (Marktplaats e.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:55
UPC gebruikte Nagravision, oud-Ziggo Irdeto. Je kunt niet een beetje van het een en een beetje van het andere nemen. Of een UPC CI+-module met je huidige smartcard, of een oud-Ziggo smartcard (geactiveerd op een account in het oud-Ziggo-gebied) met je huidige module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lounge Deluxe
  • Niet online
Dank je, helder. Een interessante vraag blijft dan waarom Ziggo dealers in Amsterdam deze ci+ als zijnde officiële Ziggo module blijven verkopen in dit gebied. Er werd mij namelijk bij verkoop niet gevraagd in welk deel van het landelijke Ziggo-gebied ik woon.

Enfin, module gaat weer retour en ik blijf zoeken naar een SmarCAM-3 CI Plus for UPC module of vergelijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lounge Deluxe
  • Niet online
Inmiddels heb ik via Marktplaats een gebruikte Nagravision ci+ module for UPC gekocht die identiek is aan de module die ik zelf al gebruik voor 1 van de 2 tv's thuis.

Echter nadat ik de 'nieuwe' ci+ module in de tv stop (zonder smartcard), reageert de tv in het geheel niet, en de module verschijnt ook niet in het common interface menu van mijn Samsung tv. Dit gebeurt wel met mijn andere ci+ module (eveneens zonder smartcard), daar reageert de tv direct op en ik kan dan de hardware versie etc bekijken.

Betekent dit dat de 'nieuwe' ci+ module defect is, of zijn deze modules wellicht gebiedsafhankelijk? Of anderszins? De verkoper woont in Arnhem.Balen zeg, ik vrees toch aan de Horizon te moeten om 2 ci+ modules te kunnen gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:07
Bij het oud-UPC gebied is het zo dat alle CI+ CAMs of STB's van UPC/Ziggo zelf moet komen, daar deze in de accesslist dan zitten. Alle niet-bekende devices krijgen geen toegang zover mij bekend. Heel erg irritant inderdaad. Daarbij dacht ik dat UPC de CI+ CAM en STB's zelfs aan de smarcard linkte, zodat je alleen de specifieke smartcard die erbij geleverd wordt kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lounge Deluxe
  • Niet online
VHware schreef op zondag 10 januari 2016 @ 11:21:
Bij het oud-UPC gebied is het zo dat alle CI+ CAMs of STB's van UPC/Ziggo zelf moet komen, daar deze in de accesslist dan zitten. Alle niet-bekende devices krijgen geen toegang zover mij bekend. Heel erg irritant inderdaad. Daarbij dacht ik dat UPC de CI+ CAM en STB's zelfs aan de smarcard linkte, zodat je alleen de specifieke smartcard die erbij geleverd wordt kan gebruiken.
Dat met die gelinkte smartcard aan een bepaalde ci+ module klinkt logisch, dat zal het ook wel zijn. Maar dan vraag ik me toch af waarom de tv in het geheel niet reageert op het invoegen van de ci+ module in de tv zonder smartcard (de module komt van UPC). De module komt immers uit het oorspronkelijke UPC-gebied, en zou het ook moeten blijven doen als je binnen dat gebied bijvoorbeeld verhuisd.

UPC heeft helaas ook geen mogelijkheid om de smartcard telefonisch te activeren met deze ci+ module. Kortom ik zit muurvast, dat wordt dan waarschijnlijk een abo met horizonbox (die ik niet ga gebruiken) waarmee het wel mogelijk schijnt te zijn om 2 ci+ modules te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-04 20:29
Nagra kaarten van upc zijn getrouwt aan de hardware je kan dus niet zomaar de kaart van zegmaar andere upc ci+ module en of decoder gebruiken, als het kapot gaat krijg je daarom altijd nieuwe box en of nieuwe ci+ module met kaart.

Eenigste wat je nog zou kunnen doen is een vriend of kennis vragen in het ziggo gebied jouw een 2de of 3de smart kaart geven die kan je dan in je quantas module doen en dan kan je met 2 modules kijken.

[ Voor 51% gewijzigd door devil-strike op 11-01-2016 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:01
Maakt het ook nog uit of je een 1.2 of 1.3 module neemt bij ziggo voor toestellen van het jaar 2015?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:55
Irdeto 1.2-modules werken niet in recente televisies. Tenzij de module is voorzien van een firmware-update, welke niet meer wordt aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:01
hcQd schreef op maandag 11 januari 2016 @ 12:10:
Irdeto 1.2-modules werken niet in recente televisies. Tenzij de module is voorzien van een firmware-update, welke niet meer wordt aangeboden.
Thnx handig om te weten, aangezien ik waarschijnlijk eind van de maand een nieuwe tv ga aanschaffen.
Heb gelukkig nog wel een 1.2 module welke ik in mijn huidige tv kan gebruiken. Mijn 1.3 module doe ik dan in de nieuwe tv :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lounge Deluxe
  • Niet online
devil-strike schreef op maandag 11 januari 2016 @ 11:00:
Nagra kaarten van upc zijn getrouwt aan de hardware je kan dus niet zomaar de kaart van zegmaar andere upc ci+ module en of decoder gebruiken, als het kapot gaat krijg je daarom altijd nieuwe box en of nieuwe ci+ module met kaart.
[...]
Thanks maar dit volg ik niet helemaal. De ci+ module die ik gekocht heb is juist voor het UPC gebied en is identiek aan degene die UPC me ooit gegeven heeft, op het serienummer na dan. Ik stop daar de smartcard in die thans in een Cisco 8485dvb zit, maar die combi werkt dus niet, sterker de ci+ module zonder smartcard erin verschijnt zelfs niet in het menu van mij Samsung tv (doe ik dat met de module die ik ooit van UPC zef gekregen heb, dan zie ik de module wel in dat systeemmenu van de tv).

Zou dat kunnen betekenen dat de ci+ module defect is?

En kennelijk is smartcard en ci+ module een bij UPC/Ziggo geregistreerde combinatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-04 20:29
De upc ci+ module en upc kaart is gekoppeld aanelkaar en dus niet onderling verwisselbaar, met andere worden de bekende upc kaarten kan je dus niet onderling verwisselen idem voor upc mediaboxen zoals cisco/philips en of pace.

Daarbij geeft je aan dat hij de module helemaal niet ziet, dit kan idd duiden op defecte module, beste is dus even testen bij iemand anders of in winkel om tekijken of het daar werl werkt.
Pagina: 1