Geluidskwaliteit Sonos Playbar vs BOSE cinemate GS serie II

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:26
Zoals de titel al doet vermoeden ben ik erg benieuwd wat jullie vinden van de geluidskwaliteit van een Sonos Playbar vs een BOSE cinemate GS serie II systeem. De mogelijkheden van een Sonos zijn natuurlijk iets groter omdat hij systeem aangesloten zit via Wifi maar tegenwoordig kun je met zo'n Chromecast audio die wat oudere Bose set ook "interactief" maken. Ik kan zo'n nieuwe Bose set voor 375 euro op de kop tikken en twijfel eigenlijk alleen tussen de geluidskwaliteit van beide. Voor welke set kan je dan beter gaan als je puur naar geluid kijkt? Ik weet dat de Bose al een aantal jaren op de markt is maar ik heb het idee dat de ontwikkeling in audio niet zo heel hard gaat.

[ Voor 13% gewijzigd door Sunri5e op 03-01-2016 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:14
Als je de aansluitmogelijkheden geen probleem vind en de app van Sonos met zijn functies niet belangrijk vind. Snap ik niet waarom je überhaupt voor Sonos zou gaan. Het geluid van beide sets is matig. Toch moet ik zeggen dat ik verbaasd was wat de PlayBar i.c.m. Sub neer kan zetten.
Met matige kwaliteit bedoel ik dat het met geen mogelijkheid op kan tegen een stel goede monitors of zuilen. De discussie hoeft niet gevoerd te worden ik weet dat niet iedereen een paar zuilen op prijs stelt.

Dus als het dan gaat Playbar vs Cinemate dan zou ik zeker voor dat geld voor de cinemate gaan. Als je namelijk echt zo veel om geluid geeft dan zouden beide geen optie zijn. Begrijp met niet verkeerd ik heb op mijn werkkamer een set Focal Chorus 816V staan met een Denon versterker. Kosten daarvan zijn iets meer dan een playBar en Sub maar het geluid is gewoon een stuk beter. In de woonkamer waar ik om geluid niet super veel geef staat een Playbar met sub. Ik vind het persoonlijk geweldig hoe eenvoudig Sonos is te installeren en hoe eenvoudig het is in gebruik i.c.m een spotify account.

De meerwaarde van Sonos zit hem echt in de uitbreidbaarheid. Inmiddels heb ik twee play: 3 in de keuken staan en een Play:1 op de slaapkamer en muziek overal synchroon laten lopen is een fluitje van een cent. Als je die plannen niet hebt en die mogelijkheden niet gaat gebruiken neem dan gewoon geen Sonos is mijn eerlijke advies.

Ik heb de Cinemate niet naast een Playbar set gehad. Het is ook al weer lang geleden dat ik de Cinemate gehoord heb en intussen zal mijn oordeel daarvan misschien veranderd zijn. Maar een Playbar + sub kost 1600 euro min misschien een paar tientjes. Als je de Cinemate set voor 375 hebt dan is de keuze toch niet zo moeilijk? De Playbar alleen komt in mijn oren overigens echt te kort in het laag. Ik had beide besteld met het idee de Sub terug te sturen maar uiteindelijk is deze blijven staan omdat ik vond dat de Playbar niet zonder zijn broertje kon.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
Bedankt voor je reactie! Wij willen geen grote versterker en zuilen in de kamer. Ik weet dat je dan idd genoegen moet nemen met een bepaald geluid. Ik heb ook nog zitten kijken naar een Philips Fidelio E5 set maar ik heb het idee dat ik die het beste naast me kan leggen.

[ Voor 29% gewijzigd door Sunri5e op 03-01-2016 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deimos000
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-06 07:05
Oh, ik zit met hetzelfde luxe probleem. Ooit in een opwelling mij zo'n bose set laten aansmeren bij de mediamarkt. Opzich niet heel slecht voor in de woonkamer, maar qua functionaliteiten is het echt karig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
Deimos000 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 12:25:
Oh, ik zit met hetzelfde luxe probleem. Ooit in een opwelling mij zo'n bose set laten aansmeren bij de mediamarkt. Opzich niet heel slecht voor in de woonkamer, maar qua functionaliteiten is het echt karig.
Als je er zo'n Chromecast audi aan koppelt ben je toch al direct weer een stuk verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deimos000
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-06 07:05
Ik heb me er totaal niet in verdiept. Enige wat ik zoek is extra functionaliteit oin combinatie met optical. Wat ik zo zie, is dat die optische connectoren van bose en mijn tv niet overeen komen met die van chromecast. Maar, toch even in verdiepen voordat ik onzin ga zitten uitkramen :)
Pagina: 1