Als je de aansluitmogelijkheden geen probleem vind en de app van Sonos met zijn functies niet belangrijk vind. Snap ik niet waarom je überhaupt voor Sonos zou gaan. Het geluid van beide sets is matig. Toch moet ik zeggen dat ik verbaasd was wat de PlayBar i.c.m. Sub neer kan zetten.
Met matige kwaliteit bedoel ik dat het met geen mogelijkheid op kan tegen een stel goede monitors of zuilen. De discussie hoeft niet gevoerd te worden ik weet dat niet iedereen een paar zuilen op prijs stelt.
Dus als het dan gaat Playbar vs Cinemate dan zou ik zeker voor dat geld voor de cinemate gaan. Als je namelijk echt zo veel om geluid geeft dan zouden beide geen optie zijn. Begrijp met niet verkeerd ik heb op mijn werkkamer een set Focal Chorus 816V staan met een Denon versterker. Kosten daarvan zijn iets meer dan een playBar en Sub maar het geluid is gewoon een stuk beter. In de woonkamer waar ik om geluid niet super veel geef staat een Playbar met sub. Ik vind het persoonlijk geweldig hoe eenvoudig Sonos is te installeren en hoe eenvoudig het is in gebruik i.c.m een spotify account.
De meerwaarde van Sonos zit hem echt in de uitbreidbaarheid. Inmiddels heb ik twee play: 3 in de keuken staan en een Play:1 op de slaapkamer en muziek overal synchroon laten lopen is een fluitje van een cent. Als je die plannen niet hebt en die mogelijkheden niet gaat gebruiken neem dan gewoon geen Sonos is mijn eerlijke advies.
Ik heb de Cinemate niet naast een Playbar set gehad. Het is ook al weer lang geleden dat ik de Cinemate gehoord heb en intussen zal mijn oordeel daarvan misschien veranderd zijn. Maar een Playbar + sub kost 1600 euro min misschien een paar tientjes. Als je de Cinemate set voor 375 hebt dan is de keuze toch niet zo moeilijk? De Playbar alleen komt in mijn oren overigens echt te kort in het laag. Ik had beide besteld met het idee de Sub terug te sturen maar uiteindelijk is deze blijven staan omdat ik vond dat de Playbar niet zonder zijn broertje kon.
Always look on the bright side of life.