Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 568656

Topicstarter
Hi Tweakers,
Sinds 1,5 jaar heb ik een game pc waar ik erg blij mee ben, maar sinds 2 maanden doet mijn videokaart het niet meer. Mijn pc schakelt iedere keer over naar de videokaart die in de processor zit en als ik deze kaart uitschakel en dus alleen op mijn 290 draai, dan krijg ik een zwart scherm. Ik heb al bij apparaatbeheer gekeken maar daar zegt ie dat de videokaart het gewoon goed doet. Mijn computer geeft ook aan dat ik 2 videokaarten heb maar toch pakt ie alleen de videokaart van mijn processor.
Dit zijn mijn videokaart, moederbord en processor:
pricewatch: Intel Core i5-4590 Boxed
pricewatch: MSI H97 GUARD-PRO
pricewatch: Club 3D Radeon R9 290 royalAce

Als iemand mij zou kunnen helpen want ik zit met mn handen in het haar :|
Heb als het goed is wel garantie maar ik wil zeker weten of hij echt kapot is, geen zin in al dat gedoe..
Gr Jasper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cota
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-06 13:58
Lijkt mij op een driver conflict.
Verwijder de drivers met DDU van zowel de Intel als de AMD graphics.
Daarna de nieuwste AMD crimson installeren.

I5 12600KF | CM Hyper 212 BE | MSI MAG B660M Mortar WiFi DDR4 | Kingston Fury 32GB DDR4 3600 CL16 | EVGA GeForce GTX 1070 FTW ACX 3.0 | Samsung 860 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 2TB | WD20EZRX 2TB | Antec P280 | Seasonic G-series 550 Watt PCGH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Cota schreef op zondag 03 januari 2016 @ 12:16:
Lijkt mij op een driver conflict.
Verwijder de drivers met DDU van zowel de Intel als de AMD graphics.
Daarna de nieuwste AMD crimson installeren.
Als ik dit probeer komt er: "There's a pending Reboot, please reboot before using DDU"....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cota
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-06 13:58
Dat klopt. Je PC moet opnieuw opstarten in veilige modus om de drivers te verwijderen.

I5 12600KF | CM Hyper 212 BE | MSI MAG B660M Mortar WiFi DDR4 | Kingston Fury 32GB DDR4 3600 CL16 | EVGA GeForce GTX 1070 FTW ACX 3.0 | Samsung 860 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 2TB | WD20EZRX 2TB | Antec P280 | Seasonic G-series 550 Watt PCGH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Cota schreef op zondag 03 januari 2016 @ 12:43:
Dat klopt. Je PC moet opnieuw opstarten in veilige modus om de drivers te verwijderen.
Het probleem is is dat ik mijn pc ook niet in veilige modus of in de bios krijg... Als ik dit probeer dan krijg ik een zwart scherm. Ook als ik de computer opstart springt het beeld pas aan als ongeveer het startscherm er staat. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 683497

Hij schakelt over naar de iGPU van de processor? Die kun je namelijk niet gebruiken zolang je die niet hebt aangesloten vanaf je moederbord, dus je hebt niet 2 maanden geleden je kabels een keer losgekoppelt en daarna je DVI/VGA/HDMI kabel in het moederbord gestopt in plaats van in de videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:46

Trygve

Redacteur
Dan moet je eerst in de BIOS de integrated graphics uitschakelen, zodat alleen de 290 overblijft als mogelijke output.
Edit: niet goed gelezen, dan krijg je een zwart scherm? BIOS reset al gedaan en dan PCI-E verkiezen boven iGPU?

[ Voor 32% gewijzigd door Trygve op 03-01-2016 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 683497 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 14:53:
Hij schakelt over naar de iGPU van de processor? Die kun je namelijk niet gebruiken zolang je die niet hebt aangesloten vanaf je moederbord, dus je hebt niet 2 maanden geleden je kabels een keer losgekoppelt en daarna je DVI/VGA/HDMI kabel in het moederbord gestopt in plaats van in de videokaart?
Volgens mij wel ja, de gpu van mijn processor stond ook al wel aan want ik draaide mijn twee monitoren via dual "huppelepup", dat iedere monitor voor een videokaart is. Wel is het probleem ontstaan sinds dat er een nieuwe vloer ligt, de computer heb ontkoppeld en een week later weer heb aangesloten. Verder weet ik niet heel veel van het systeem, heb hem in elkaar laten zetten door een bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
r100 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 15:09:
Dan moet je eerst in de BIOS de integrated graphics uitschakelen, zodat alleen de 290 overblijft als mogelijke output.
Edit: niet goed gelezen, dan krijg je een zwart scherm? BIOS reset al gedaan en dan PCI-E verkiezen boven iGPU?
Ik heb al een keer mijn 290 ontkoppeld en kon toen wel in bios, heb toen PCI-E inderdaad als eerste gezet, maar hier kan het naar mijn idee niet aan liggen. Anders zou het geen probleem zijn om mijn iGPU uit te zetten want dan zou ik gewoon beeld moeten krijgen maar dat krijg ik dus ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:46

Trygve

Redacteur
Anoniem: 568656 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 15:29:
[...]

Ik heb al een keer mijn 290 ontkoppeld en kon toen wel in bios, heb toen PCI-E inderdaad als eerste gezet, maar hier kan het naar mijn idee niet aan liggen. Anders zou het geen probleem zijn om mijn iGPU uit te zetten want dan zou ik gewoon beeld moeten krijgen maar dat krijg ik dus ook niet.
Dus als ik het goed begrijp kun je niet eens in de BIOS komen als de kaart is aangesloten? Heb je de BIOS al bijgewerkt naar de nieuwste versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
r100 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 15:31:
[...]

Dus als ik het goed begrijp kun je niet eens in de BIOS komen als de kaart is aangesloten? Heb je de BIOS al bijgewerkt naar de nieuwste versie?
Volgens mij niet, maar ik heb het idee dat we niet in deze hoek moeten zoeken. Ik denk dat JVRadeon er dicht bij zit, want het probeem is pas ontstaan na ontkoppelen en opnieuw aansluiten. Daarvoor geen enkel probleem gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maak eens een foto van de achterkant van de pc hoe alles zit aangesloten (en wellicht van de binnenkant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 683497 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 15:37:
Maak eens een foto van de achterkant van de pc hoe alles zit aangesloten (en wellicht van de binnenkant).
Buitenkant
http://imgur.com/eEn7Z5m
Als je van de binnenkant ook moet hebben dan zeg het maar, de dvi is voor de hoofdmonitor en vga voor de kleine cracky dell monitor. Heb btw vandaag ook nog geprobeerd om een hdmi kabel erin te stoppen, maar dan springt het beeld van de hoofdmonitor automatisch op zwart en wordt de 2de monitor de 1ste monitor.
Heb om de hdmi ingang een cirkeltje gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oké, en als je de DVI kabel in je videokaart stop? Weet niet of je dat al geprobeerd hebt. Er moet sowieso een kabel in de videokaart om beeld te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 683497 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 15:51:
Oké, en als je de DVI kabel in je videokaart stop? Weet niet of je dat al geprobeerd hebt. Er moet sowieso een kabel in de videokaart om beeld te krijgen.
WOW, :| . Hij werkt....! Zoiets simpels, damnn. Bedankt _/-\o_ Toch maar goed dat ik geen gebruik heb gemaakt van de garantie...
Nogmaals bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Haha gelukkig werkt hij weer :)

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 683497 op 03-01-2016 16:03 ]

Pagina: 1