Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngarAndSons
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 06-08-2021
hallo,
Ik ben net geupgrade naar een systeem met een i7-6700K. Dit heb ik gedaan omdat video editing één van mijn hobbies is. Als ik Pinnacle Studio 19 opstart schiet de temperatuur van de CPU naar ca 88 graden( ik heb nog niet eens iets gedaan). Als ik alle fans op turbo zet blijft ie net onder de 80 graden.

ik heb er een stock koeler op zitten. Ligt het misschien hieraan? Zoja water of lucht koeling?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Stock koeler = rotzooi.

Zet er een fatsoenlijke Mugen of zelfs een simpele Hyper op.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Hij zou niet zó warm moeten worden, al ben ik wel benieuwd waarom je een stock koeler bij een i7-6700K koopt want deze wordt standaard niet meegeleverd bij de 'K' versie.

Begint de fan direct heel erg hard te draaien? Voelt het koelblokje erg warm aan of juist vrij koud/lauw?
Ik gok met 99% zekerheid dat de stock koeler niet goed vast geklikt zit, het push-pin systeem van de stock koeler is erg irritant.

Check dus even goed na hoe de stock koeler is gemonteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngarAndSons
het koelblok voelt lauw aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthias87
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-08 10:30
Wat voor mobo heb je?

Ga even na wat de spanning is op je processor. Er zijn wat issues momenteel met als je je voltage op auto hebt staan in bios dat deze veel te hoog is (1.4~).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
voor 30/40 eu heb je een behoorlijk goede koeler. Als je gaat OCén nooit een stock koeler gebruiken is mijn advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseMacaw
  • Laatst online: 19:44

JesseMacaw

Electronicafanaat

j0ppie schreef op zondag 03 januari 2016 @ 16:47:
voor 30/40 eu heb je een behoorlijk goede koeler. Als je gaat OCén nooit een stock koeler gebruiken is mijn advies.
Een G3258 kun je vaak wel tot 4.0GHz krijgen met een stockkoelertje terwijl hij onder de 75 graden blijft ;). Een i7-6700K lijkt mij inderdaad een wat minder goed idee, en zeker als je de standaard koelpasta gebruikt. Als je er nieuwe koelpasta onder doet kun je denk ik wel onder de 75 graden blijven met je stockkoelertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-09 03:48

two

Dat is apart, probeer het koelblok er een af te halen en opnieuw te monteren? Waarschijnlijk maakt 'ie gewoon niet heel goed contact.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Matthias87 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 12:52:
Wat voor mobo heb je?

Ga even na wat de spanning is op je processor. Er zijn wat issues momenteel met als je je voltage op auto hebt staan in bios dat deze veel te hoog is (1.4~).
Dit dus. Met mijn Asus Hero 8 en alles op auto staat de vCore standaard op 1.4v.

Verder is de stockkoeler ook gewoon bagger. Heb met een 4790K en LinX met stockkoeler de CPU naar de 100 graden zien gaan. De stockkoeler is prima als de belasting onder de 60% blijft. Gaan alle core's naar 100% trekt de stockkoeler het compleet niet. Als er dan ook nog eens teveel voltage naartoe gaat is het helemaal feest.

Ga in ieder geval geen stresstesten uitvoeren want dan ga je makkelijk 100 graden zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseMacaw
  • Laatst online: 19:44

JesseMacaw

Electronicafanaat

mimang schreef op zondag 03 januari 2016 @ 17:59:
Dat is apart, probeer het koelblok er een af te halen en opnieuw te monteren? Waarschijnlijk maakt 'ie gewoon niet heel goed contact.
Sorry, daar had ik even overheen gelezen. Heb je elk van de vier push-systeempjes wel goed vastgezet door ze ook nog te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngarAndSons
bedankt. ik ga een nieuwe koeler kopen. wat raden jullie mij aan: Lucht of water.

voorbeelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:57

br00ky

Moderator Harde Waren
Welke case heb je (ivm de hoogte) en wat is je budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverZeven
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-06 13:13
Controleer a.u.b. ook je voltage...!
Weet niet welk mobo je hebt, maar té veel voltage is een (veel)voorkomend probleem (met alle gevolgen van dien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngarAndSons
voltage van de CPU?
Pagina: 1