Plasma tv te vroeg kapot. Wat nu?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bracha25
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-10 09:44
Shit, shit, shit. Ik had in mijn hoofd om over een jaar of twee een oled tv te kopen. Hoopte dan dat die voor rond de 1000 euro wel te krijgen zouden zijn.
Gisteravond ging mijn huidige, 8 jaar oude Samsung plasma echter kapot (ik hoorde een zachte knal, keek naar de tv, en zag dat het beeld vanaf de randen naar het midden toe langzaam helemaal zwart werd.
Nu moet ik dus nu al een nieuwe tv aanschaffen. Maar wat te doen? Ga ik voor een 4k tv? Of weer een plasma (is dat inmiddels niet achterhaald, of is het beeld nog steeds beter dan de huidige 4k tv's?)
Of, een tussenoplossing, ik koop een redelijke tv voor zo'n 500 euro, en die gaat over 2 jaar naar de zolder voor de kids, en dan koop ik een oled.
Als ik voor rond de 1000 euro een tv wil, die ik dan langere tijd ga gebruiken, wat zijn dan de goede merken? Ben zelf altijd wel weg van Samsung, vanwege de prijs/kwaliteit.
Maar over Sony Bravia en Panasonic Viera lees ik goede dingen. En hoe zit het met LG?
Keuzes, keuzes. Maar zou graag willen weten wat de echte kenners zouden doen.
Formaat moet wel vanaf 50 inch zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:15

GforceNL

Out of memory....

Keuze genoeg, zat tv's onder de 1000 met goede reviews.
Misschien eerst en beetje rondkijken in de Pricewatch en voor jezelf beslissen wat je wilt?

Maat = afhankelijk van je afstand van je tv / persoonlijke voorkeur.
4k = hoe lang wil je doen met een tv? tevreden over 1080p? ook behoorlijk persoonlijk dus.
merk = ook behoorlijk persoonlijk, de kwaliteit die je in huis haalt, valt en staat toch vooral met je budget.

Anno 2016 leveren de grotere merken geen "slechte" tv's meer imho. Dingen zoals wat voor panel je wilt of wat voor platform smartTV tellen erg mee voor wat betreft het merk dat je wilt.

hier een filtertje in de PW voor onder de 1000 euro:

http://tweakers.net/categ...A0MDGD8zDwlKyAHrAvMMa0FAA

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-10 21:32

DarkSide

theres no place like ::1

Kijk eens in de andere topics.
Daar wordt 4k, En de verschillende merken besproken.
Op dit moment is er nog weinig 4k materiaal. Tenzij je misschien van plan bent om Netflix UHD te nemen.
Of je hebt al een media speler die 4k aan kan.

Zou me er wat dat betreft niet op blindstaren. toch zijn er best goede 4k TV;s zonder dat je dan 4k hoeft te kijken. De panasonic cx700 bv.

Plasma is natuurlijk mooi. Maar is uitgestorven. Dat wordt zoeken naar een 2e hands.
Maar zou eerder kijken naar een leuke FHD die wat goedkoper is dan een 4k tv
En over 3 jaar kijken naar oled

Wel zou ik TV's met en 50hz paneel links laten liggen.
Beter nu gewoon een goede TV waar je tevreden mee bent. Dan nu ff snel eentje kopen om naar zolder te brengen. Als hij niet bevalt staat hij over 6 maanden al op zolder.
En wie weet doe je wel 5 jaar met deze tv. Omdat bv 4k content minder aanslaat of jij gewoon tevreden bent.

[ Voor 22% gewijzigd door DarkSide op 03-01-2016 11:25 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniBraxton
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01:09
Je moet je vooral niet gek laten maken door techniek die in de toekomst beschikbaar gaat komen.

Ik ben van m'n oude 42 inch panasonic plasma net naar een 50 inch cx800 LCD gegaan.
Zelf was ik nogal ongerust over zwartwaarden en nadelen aan een 4k resolutie.
Totaal ongegrond allemaal achteraf. Wat een beeld. Je weet niet wat je ziet. :9

Ik zou niet voor 500 euro een tv aanschaffen die je eigenlijk niet wil hebben.
Kijk eens naar de cx700 serie: kun je gewoon van genieten totdat OLED mainstream is.

"I got clown in my eyes! Makes me laugh!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bracha25
De knoop doorgehakt en zojuist de panasonic 55cx700e besteld. Was 1099 euro. De prijzen voor full hd in die grootte zijn niet beduidend lager. Lees er veel goede reviews over. Beeldkwaliteit moet erg goed zijn. Alleen bij snelle beelden zou die wat last kunnen hebben van judder. Nou ja, we gaan het zien😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
TB > CEA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:13
Bracha25 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 23:07:
De knoop doorgehakt en zojuist de panasonic 55cx700e besteld. Was 1099 euro. De prijzen voor full hd in die grootte zijn niet beduidend lager. Lees er veel goede reviews over. Beeldkwaliteit moet erg goed zijn. Alleen bij snelle beelden zou die wat last kunnen hebben van judder. Nou ja, we gaan het zien😉
Wel even de 100 euro cashback en 5 jaar garantie incasseren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:11
Misschien een beetje mosterd na de maaltijd, maar waarom ben je niet voor reparatie gegaan?

Meestal spreek je een bedrag af waarbij er contact wordt opgenomen alvorens te repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bracha25
LA-384 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 14:23:
Misschien een beetje mosterd na de maaltijd, maar waarom ben je niet voor reparatie gegaan?

Meestal spreek je een bedrag af waarbij er contact wordt opgenomen alvorens te repareren.
ik ben geen expert, maar het leek mij dat die behoorlijk dood is. Als ik de tv nu aanzet, hoor ik een gek geluid en geen beeld. Verwacht dat reparatie niet loont...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:11
De reden waarom ik het voorstel is dat mijn receiver een tijd terug ook stuk ging. Een hels geluid, daarna niets meer. Bleek met €70,- gerepareerd te zijn.

Meestal kunnen ze voor een paar tientjes onderzoeken wat het probleem is.

[ Voor 19% gewijzigd door LA-384 op 04-01-2016 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommiiee
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:08
Bracha25 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 23:07:
Ik heb anderhalve maand de 50" versie in gebruik en ben zéér tevreden :)
Pagina: 1