Toon posts:

Youtube Gaming kanaal promoten... Hoe?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik had een forum post gelezen over promoten op Youtube, maar die was nooit conclusief. Het eindigde gewoon. Dus ik zou zelf ook wel willen weten of er manieren zijn om mijn kanaal te promoten, ik ga hem niet hierop zetten, maar ik kan wel het idee geven van wat het is.

Het is natuurlijk een gamekanaal, maar ik probeer wat unieke draaien aan te geven zodat het niet de miljoenste gamekanaal is. Ik wil bijvoorbeeld geen filmpjes hebben met 1 persoon. Elk filmpje doe ik met mijn vrienden, zodat iedereen naar iemand anders toe kan voor de humor. We hebben veel personages die spelen.

Ten tweede focus ik veel op het editten, geen filmpje is langer dan 20 minuten. Ik neem een uur van gameplay op en haal er 15 of 10 minuten uit. Zodat we alleen de beste stukjes hebben in de filmpjes. Ook wissel ik vaak van perspectief en doe ik ook beeldbewerkingen om "grappen" te maken.

Ten derde stop ik moeite in de thumbnails, titels en descriptions. Maar wat ik ook doe, ik krijg nauwelijks kijkers. Ik zit nu op 16 videos, en heb maar 20 abonnees, meeste waarvan vrienden zijn die ik persoonlijk ken of die ook mee doen.

Ik heb geprobeerd op Reddit /r/netherlands te kijken of er interesse is, maar ik kreeg nooit een reactie en werd meteen naar beneden gestemd.

Ik wil graag weten hoe ik mijn kanaal kan promoten, en of ik een ander aanpak moet nemen. We spelen bijvoorbeeld niet zulke beroemde games, en ik ken iemand die maar 5 videos had maar heeft nu al 60 abonnees. En het editten daar is ook niet het beste. Ik blijf denken dat als ik gewoon door ga met uploaden, dat er uiteindelijk wel iemand komt kijken, maar ik geloof daar niet meer in. We hebben nog steeds plezier met het maken van filmpjes, maar het is best zuur om zoveel tijd eraan te besteden en geen hond die ernaar kijkt.

Moet ik nieuwe soorten filmpjes maken? Toch beroemde games spelen? Er zijn zoveel matige kanalen met honderden abonnees ik wil gewoon weten hoe ik zelf zoveel abonnees kan verkrijgen, want ik weet zeker dat als ik de bal laat rollen dat het exponentieel kan gaan groeien. (Als we het goed doen)

Misschien ben ik de miljoenste persoon die dit vraagt, maar ik wel actie ondernemen zodat mensen onze videos ziet, zelf hebben we veel plezier met het maken en kijken ernaar, en we willen dat plezier delen. Zijn er forums ofzoiets?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTuinman
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-10 15:31
Los van de YouTube verbeterpunten die je kunt gebruiken, moeten je video's zelf ook interessant genoeg zijn. Je kunt het zelf wel leuk vinden, maar de grootste gaming kanalen zijn niet zo groot geworden omdat ze hun videos op de juiste manier uploaden en inrichten.

Je moet het in je hebben. Qua humor, qua editen, qua gamen etc. Dat bepaal je niet zelf, maar het publiek en dat kan soms een eye opener zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:29

MsG

Forumzwerver

Soms is het ook een kwestie van lange adem en niet meteen opgeven, je wordt niet ineens een succesvol kanaal, het kan soms jaren duren voordat je ineens viral gaat en groot wordt, en heel vaak gebeurt het gewoon helemaal niet. De meesten die succesvol worden, doen volgens mij gewoon heel erg wat ze leuk vinden en waar ze goed in zijn, en worden daar succesvol mee. Bij jou lijkt het een beetje alsof het je heel direct om de abonnees gaat.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aercaen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-09 13:57

aercaen

Proud framerate whore

Eens even mijn gedacht in dit topic gooien.
Weet wel dat ik zelf geen actief youtube kanaal heb, maar mijn mening baseer op hoe ik nieuwe Youtube kanalen vind.

De Youtube gaming markt is ongelovelijk erg gesatureerd, er zijn gigantisch veel aanbieders en opvallen in zo'n markt is heel moeilijk. Ook helpt het niet dat Youtube zo is gemaakt dat grote kanalen blijven groeien en kleine kanalen vrijwel altijd klein blijven.Dit ligt vooral aan het feit dat altijd de grote kanalen worden aangeraden bij de recommended videos. Ik heb in mijn abboneelijst meerdere kleine kanalen staan, maar nog steeds raad Youtube mij eerder de gigantische kanalen aan ipv de kleinere met gelijknamige content.

Nu je dat weet is de grote vraag wat je eraan kan doen... Wel, ik zou blijven posten op zaken zoals reddit tot dat je een video maakt welke mensen aanzet om het te upvoten en wie weet breek je zo ooit eens door. Ook moet je op andere locaties proberen je videos te promoten. Ik zou zeggen post nu en dan eens je videos op bvb /v/, maar als ik het goed begrijp heb je enkel nederlandstalige content? Dit maakt hel veel moeilijker omdat je een veel kleinere viewerbase hebt. (Zelf ik als belg kijk op Youtube bvb nooit naar nederlandstalige content en het zou mij verbazen als ik de enige ben)
Wat je ook kan doen is op nederlandstalige forums je videos plaatsen in de relevante topics. Bvb in het topic van de game van de video dat je wilt delen. Of indien het een onbekende game is, een topic aanmaken met jouw gameplay video als voorbeeld van waarom de game leuk is.

Laatst zou je zoals hier boven al word aangehaald, zeker moeten zijn dat je videos echt leuk zijn voor iedereen. Kan de videos niet zien, maar bvb inside jokes zou je zoveel mogelijk moeten vermijden. Zelfs inside jokes welke je in andere videos hebt gestart, want dit zou mogelijk nieuwe kijkers kunnen afschrikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Abonnees winnen is de slechtste reden om een YouTubekanaal te beginnen. Als je geld wil verdienen moet je wat anders gaan doen. Een vriend van me heeft inmiddels een jaar een kanaal en zit nu op iets meer dan 300 abonnees, al groet hij wel meer en meer (hoe meer mensen kijken hoe meer mensen delen hoe meer nieuwe mensen...). Hij verdient er niks aan maar vindt het wel leuk om te doen.

Geduld is dus het sleutelwoord. Ik zou niet op te veel plekken je kanaal neerzetten, want hoe meer je dat doet hoe groter de kans dat je geband wordt van reddit of waar-dan-ook.

Antwoord op je vraag: Er is dus ook geen conclusieve manier om groot te worden. Blijven werken aan je videos en zo veel mogelijk proberen te verbeteren en feedback te krijgen. Als je echt klein bent moet je toevallig een groter kanaal tegenkomen dat je wil promoten.

[ Voor 19% gewijzigd door Migrator op 05-01-2016 14:44 ]

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-10 14:38
Ik denk dat alles afhangt aan het plezier dat jij beleefd aan het maken van deze videos. Ik heb nu ook een channel met maar 10 videos 17k views en dat vind ik prima. Ik doe het omdat ik het leuk vind. Elke view is meegenomen maar, het belangrijkste is dat je het zelf leuk vind om te doen. Als je jouw zelf ontwikkeld door het vaker te doen dan zal de kwaliteit van de videos waarschijnlijk ook hoger worden.

Het probleem is alleen niet dat de kwaliteit meteen je views zal laten stijgen. Ik denk dat het belangrijkste is om goed naar feedback te luisteren en vooral er niet te veel bij na te denken. Een van de zaken die ik al wel ontdekt heb is dat het regelmatig posten van videos wel mensen geinteresseerd houd. Dat men zich abboneert houd in dat ze jouw genre aanstaat. Zorg dat je die mensen geinteresseerd houd en betrek ze hierin.

Wellicht heb ik ook nog te weinig ervaring, maar ik denk dat plezier het meeste oplevert. Ook als men er niet naar kijkt dan heb jij teminste jouw plezier nog gehad ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-10 16:39

JK

Als je snel subscribers wilt hebben, moet je je toch op de populaire AAA-titels storten en direct vanaf dag 1 bij de release al spelen. Of nog beter; als je beroemd bent, mag je natuurlijk al eerder spelen om reclame te maken. Maar voor je groot kan worden, ben je vaak enorm lang bezig.

Steeds iemand anders in een video.. tja, wat is daar speciaal aan? Als ik naar een ander kanaal ga, heb ik ook iemand anders. Je moet een gat in de markt zoeken en met gamen is denk ik alles al wel aan de orde geweest. Het meest vreemde is dat schreeuwlelijke halve zolen als PewDiePie en bijv. de Nederlandse Kwebbelkop zoveel subscribers hebben. Het zegt wat over de jeugd van tegenwoordig. Knap dat je op deze manier honderdduizenden per jaar kan verdienen (Kwebbelkop) of zelfs miljoenen (PewDiePie).

Ik doe zelf geen gaming op YT, maar heb een ander soort kanaal in een grote markt waar ik iets uitpluk wat onderbelicht is. Zit nu op 1300 subscribers en ruim 2 miljoen views. Het gaat in het begin echt langzaam. Over de eerste miljoen bekeken filmpjes heb ik iets van 5 of 6 jaar gedaan. De miljoen erna ging binnen een half jaar. Ik haal nu denk ik wel 2 miljoen views per jaar en hoe meer ik ga uploaden, hoe harder het gaat.

Sinds de adblockers helemaal hot zijn, moet je het zeker niet doen voor de inkomsten. Ik heb ze wel en krijg maandelijks geld van Google, maar je moet behoorlijk veel subscribers hebben én kijkers, wil je er wat leuks aan verdienen. Per 1000 views: 1 euro, telt alleen als niemand een adblocker heeft. Ongeveer 60% op YT gebruikt een adblocker. Per 1000 views 50 cent is dan denk ik best redelijk, ook afhankelijk van het seizoen. In januari krijg je beduidend minder voor een klik, dan in december.
De belastingdienst wil uiteraard ook de helft, dus stel dat je 2500 euro per maand over wil houden, moet je 5000 euro verdienen op YouTube. Dit zijn 10 miljoen views per maand. Goed, krijg je er zoveel, dan krijg je ook meer van YT, dus laten we dan zeggen dat je bij 5 miljoen views per maand zoiets zou halen.
Dit moet je verdelen over al je vrienden; met andere woorden: Wil je geld verdienen, dan moet je toch wat anders gaan zoeken of het helemaal alleen gaan doen en heel veel geduld hebben en maar net viral gaan.

Ik ben ook maar een piepkleintje, hoop ooit nog eens 100.000 subscribers te krijgen, dan krijg je zo'n YouTube silver play button. Leuk voor aan de muur, maar ik denk dat dit nog jaren gaat duren voor mij. Hoewel ik alles in het Engels doe, is de niche waar ik in zit niet supergroot. De markt is verzadigd. Wil je snel geld verdienen, neem dan gewoon een tweede baantje. Vind je het leuk om je game-ervaring op YouTube te zetten, dan doe je dat en precies zoals jij het wilt. Eventueel kan je dan altijd nog suggesties vragen aan je volgers.

Of ga gewoon je dagen vloggen met zinlose onzin, zoals Enzo Knol. Totaal nutteloos, maar hij krijgt er genoeg voor. Noem 'm maar gek! Jaloers? Misschien wel een beetje, hoe je met iets zinloos zoveel meer kan verdienen dan bijv. iemand die op de ambulance zit en mensen probeert te redden. Volgens mij is Enzo meer groot geworden door Minecraft, maar ik volg 'm verder niet, ik kijk liever wat anders op YT. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-10 10:16
Tsja, Youtube... Een wereld apart. Ik heb al een aantal jaar een kanaal over mijn hobby, mijn oudste beschikbare video's zijn ruim 8 jaar oud. In de tussentijd is een hele hoop veranderd. Voorheen kon je al je abonnees in een mailing aanschrijven met een nieuwe video, maar ook naar de tags van anderen kijken. Van succesvolle video's kon je toen de tags afkijken.

Wat ik de afgelopen jaren heb geleerd is dat interactie met je kijkers belangrijk is. Zeker mensen die een vraag stellen, willen antwoord. Reageer daarop. Kijk ook naar de video's van je trouwe kijkers en reageer daar ook op. Stel je video's goed op, zorg voor een herkenbare eigen stijl, experimenteer, wissel eens van onderwerp, zorg voor goed geordende afspeellijsten en voorzie die van de goede tags. Video's mogen absoluut niet langdradig zijn. Mijn video's zijn ca. 2,5 minuten lang, inc. intro's en afsluiters, gemiddeld kijkt men 1 minuut en 10 seconde bij mijn video's. Mensen zijn zeer snel verveeld.

Kijk eens of je met anderen die soms iets groter zijn een samenwerkingskanaal kan opzetten met unieke footage van jullie beide. Elkaar versterken, met goede links naar eigen kanalen.

Uiteindelijk is continuïteit ook gewoon key. In verband met verhuizing en andere dringende zaken heb ik mijn kanaal een lange tijd praktisch niet voorzien van nieuwe content. De content die er wel bij kwam, had weinig tot geen relatie met de content die ik al had en waar ik mij op richt. Dat zie ik wel terug in het aantal views, ik ben teruggezakt van zo'n gemiddeld 150 tot 200 views per dag naar zo'n 40-60 views per dag. Van de zomer weer wat content geupload en sindsdien klimmen mijn views weer langzaamaan omhoog, momenteel weer zo'n 80-90 per dag.

Tsja, uiteindelijk geen schokkende getallen. Natuurlijk vind ik weergave te krijgen, maar daar gaat het mij uiteindelijk niet om. Ik ben bezig met mijn hobby, ik zet een redelijke video neer en doe wat ik leuk vind. Advertenties gebruik ik niet, is de moeite niet echt, anderhalve euro per maand gebaseerd op 50 cent per 1000 views. Ik krijg al sinds dat partnerprogramma bestaat mogelijkheden om mee te doen, kan altijd nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

Pizza_Boom schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 14:44:
Advertenties gebruik ik niet, is de moeite niet echt, anderhalve euro per maand gebaseerd op 50 cent per 1000 views. Ik krijg al sinds dat partnerprogramma bestaat mogelijkheden om mee te doen, kan altijd nog.
Dat is dan wel per 1000 views ZONDER adblocker. Wat ik al zeg, 40% gebruikt geen adblocker op YouTube.
Dus eigenlijk moet je zo rond de 2500 views hebben voor die 50 cent. Bij lange reclame voorafgaand aan een video krijg je overigens wel meer. Maar wie kijkt die dingen af?

Jammer dat Swaggis niets meer zegt, gezien zijn profiel verwacht ik ook niet snel een reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-10 10:16
JK schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 10:02:
Dat is dan wel per 1000 views ZONDER adblocker. Wat ik al zeg, 40% gebruikt geen adblocker op YouTube.
Dus eigenlijk moet je zo rond de 2500 views hebben voor die 50 cent. Bij lange reclame voorafgaand aan een video krijg je overigens wel meer. Maar wie kijkt die dingen af?
Ik wel eens... Als ik hem per ongeluk aan laat staan. Of als ik hem boeiend vind. Wel jammer dat een gezamenlijk project is gestrand, we hadden met een aantal mensen met dezelfde hobby een account waar we erg actief mee bezig waren. Nieuwe video's liepen daar in een paar maanden rustig richting de 250.000 views, niet slecht.
Jammer dat Swaggis niets meer zegt, gezien zijn profiel verwacht ik ook niet snel een reactie.
Ik vrees dat je gelijk hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

Ik kijk de lange eigenlijk nooit. Korte klik ik naar beneden, ik klik sowieso zelf weinig op reclames.
Toch moet ik het er wel van hebben op mijn websites en op YouTube. :)
Met de inkomsten koop ik weer betere apparatuur en daar komen weer mooiere/betere filmpjes van.

Maar je moet maar net iets hebben dat viral gaat, dan kan je er best wat leuks aan verdienen. Iedereen wil dat zijn filmpjes viral gaan. En een berg mensen gaan vloggen. Vloggen en minecraft is wat een aantal groot heeft gemaakt (bij de kinderen, maar die zijn de toekomst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brontosaurus1
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 04-02 21:34
Hangt ervan af hoeveel je aan je imago hecht.
Je kunt bijvoorbeeld beeldmateriaal van halo 5 re-uploaden als:

"HALO 6 [NEW] GAMEPLAY footage leaked! [2016]"

Of video's die de community in tweeen delen, die gaan vaak over racisme of immigranten.
Dan kun je wel haat van alle kanten verwachten. Maar wel kijkers :)
Pagina: 1