Radio/tv luidspreker combi

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph_o
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-09 18:43
Hallo allemaal,

Gezien de zeer oude staat van de huidige radio en het crappy geluid dat uit de tv speakers komt zijn mijn ouders op zoek naar speakers met een goede geluidskwaliteit die op de tv aangesloten kunnen worden én ook radio kunnen ontvangen. Hierbij willen ze niet dat ze dit allemaal moeten gaan streamen oid met telefoon/tablet maar dat het gewoon vanuit de set zelf geregeld kan worden. Tevens hebben we geen kabel voor de radio (hebben schotel thuis).

Nu zijn we dus bij de BCC en mediamarkt gaan kijken maar konden niet echt een ideale oplossing vinden.

Belangrijke dingen zijn:

- radio is rechtstreeks te ontvangen (dus geen telefoon oid nodig)
- speakers zijn ook gelijk voor de tv
- Geen 5.1 set (speakers achter je hangen is geen optie)
- liefst een 3.1 set (bestaat dit überhaupt?, subwoofer niet noodzakelijk maar wel een pré)
- goede geluidskwaliteit, vooral voor films/series
- budget zit rond de €500-600

Heeft iemand van jullie een idee hoe we dit zouden kunnen realiseren, als het al realiseerbaar is? Alle ideeën zijn welkom! :)
Mocht er extra info nodig zijn, even laten weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-10 17:59
Genoeg te vinden hoor. Hier twee voorbeeldjes:
Zoiets als 2.1 genoeg is pricewatch: Yamaha R-S300 Zilver of
Zoiets pricewatch: Pioneer VSX-329-K voor 5.1 / 3.1

5.1 versterker kun je gewoon 3.1 aansluiten. Heb je natuurlijk geen surroundgeluid, maar als dat niet hoeft, kan dit gewoon werken.

Moeten er nog wel speakers bij, maar daarvoor heb je dan nog 300 euro budget

Oh, ik lees je tekst nog eens goed. Begrijp ik dat je alleen speakers wilt (zonder losse versterker dus) ? Dan is bovenstaand natuurlijk geen optie.

[ Voor 21% gewijzigd door blissard op 02-01-2016 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:34
Kan je niet beter een soundbar kopen en er dan een DAB radio aanhangen? Er zijn wellicht soundbars met ingebouwde DAB ontvanger maar met je ingebouwde radio eis valt het meeste af.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Aankoopadvies hoort thuis in CEA, schopje die kant op dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph_o
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-09 18:43
Ah excuses voor het plaatsen in het verkeerde forum dan, bedankt voor het verplaatsen :)

Verder is het prima als er een losse versterker bij zit (misschien zelfs beter).
Als ik het goed begrijp, kan ik dus bijvoorbeeld een van die versterker/receivers onder de tv zetten, aparte luidsprekers naar wens er bij aanschaffen, tv ook op de receiver aansluiten, en dan hebben we geluid van de tv en de radio over die speakers (misschien een domme vraag, maar kan beter zeker zijn)?

Belangrijkste is eigenlijk dat mijn ouders gewoon met 1 (of 2) druk/drukken op de knop radio kunnen luisteren.

Bedankt voor de reacties in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:07

DjVe

Hatsaflats!

ralph_o schreef op zondag 03 januari 2016 @ 14:22:
Belangrijkste is eigenlijk dat mijn ouders gewoon met 1 (of 2) druk/drukken op de knop radio kunnen luisteren.
Daar zit je probleem. Een soundbar is wellicht met meest praktische, maar een losse receiver is ook prima te doen. Investeer daarnaast in een Logitech Harmony remote, zodat je alles kan bedienen met één enkele afstandsbediening (ook de sat. decoder en TV)

Kleine tip: pak wel een Harmony remote met scherm, zodat je ook een help funtie hebt. Zodra iets het niet goed doet, druk je op help en het scherm geeft zelf informatie weer wat je moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:11
Ik weet niet of het voor alle receivers geldt, maar er staan 3 geheugen toetsen op mijn afstandsbediening. Hier kan ik gewone fm/am stations alsook kabel of internet stations aan koppelen. Als er vaak naar hetzelfde station wordt geluisterd ben je met 1 knop klaar.
Pagina: 1