Sleeved PSU verlengkabels

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:54
Ik ben op zoek naar grijze (eventueel zwarte) PSU verlengkabels die er als volgt uitzien:

Afbeeldingslocatie: http://www.overclock.net/content/type/61/id/2667700/width/500/height/1000/flags/LL

En dus zeker niet zo:

Afbeeldingslocatie: http://www.overclock.net/content/type/61/id/2669580/width/500/height/1000/flags/LL

Ik heb in het verleden reeds BitFenix Alchemy kabels gehad, maar deze zijn nogal ruw en houden hun vorm niet echt mooi.

Ik heb al deze CableMod ModFlex Sleeved Wires gevonden, die eigenlijk ideaal zouden zijn. Al zijn ze niet erg makkelijk te vinden.Ik ben op zoek naar alternatieven. Eventuele kits, zoals de BitFenix Alchemy, zijn ook welkom.

Daarnaast heb ik nog een vraagje over cable combs. Er zijn blijkbaar 2 verschillende soorten:
  • "Stealth" cable combs die je tijdens het sleeven toevoegd (voorbeeld hier)
  • Cable combs die achteraf nog kunnen worden toegevoegd (voorbeeld hier)
Is de ene veel beter dan de andere, of maakt dit weinig verschil?

Lutroo customs is blijkbaar een bekende, maar de prijzen vallen nogal wat tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenfoolen
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 07-05-2023
Kwa sleeving en dat soort dingen weet ik niet heel veel af. Ik weet hoe je het zelf kan doen, dat je veel tijd en geduld nodig hebt. En dat Lutro0 je een van de hoogste kwaliteit mogelijk aan kabel sleeving geeft, maar daar betaal je ook voor... Er zijn ook kits te koop voor je hele psu dan heb je niet dat je kabels een stuk langer worden ;)
highflow.nl verkoopt aardig wat custom pc onderdelen waaronder cablemod kits misschien dat je daar iets vindt

i5 6600k @ 4.6 GHz // WF 980 ti G1 // Asus Z170-A // Enthoo Evolv atx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 567876

Vragen zoals deze zijn ook zeker nog geen honderd keer voorbij gekomen. :F
Google is je vriend hé, anders is er nog een prima zoekfunctie hier op Tweakers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SanderH_
Anoniem: 567876 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 02:18:
Vragen zoals deze zijn ook zeker nog geen honderd keer voorbij gekomen. :F
Google is je vriend hé, anders is er nog een prima zoekfunctie hier op Tweakers.
Ik kan je aanraden om ééns mijn volledige post door te nemen in plaats van vluchtig de titel te lezen om vervolgens een vrij nutteloze comment te geven. Dan zou je gezien hebben dat ik wel degelijk meerdere producten / sites heb gevonden, die echter niet aan mijn vrij specifieke eisen voldoen:

Misschien zijn bullet points meer je ding:
  • Ik ben niet op zoek naar volledig gesleevede kabels (zoals cablemod, of de Corsair kits),
  • Ik zoek PSU extensions zodat ik indien nodig makkelijk van voeding kan switchen zonder dat er veel werk/geld verloren gaat
  • Ik wil ze in een specifiek kleur
Waag gerust een nieuwe poging met deze keer een zinvolle comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SanderH_ schreef op zondag 03 januari 2016 @ 02:37:
[...]

Ik kan je aanraden om ééns mijn volledige post door te nemen in plaats van vluchtig de titel te lezen om vervolgens een vrij nutteloze comment te geven. Dan zou je gezien hebben dat ik wel degelijk meerdere producten / sites heb gevonden, die echter niet aan mijn vrij specifieke eisen voldoen:

Misschien zijn bullet points meer je ding:
  • Ik ben niet op zoek naar volledig gesleevede kabels (zoals cablemod, of de Corsair kits),
  • Ik zoek PSU extensions zodat ik indien nodig makkelijk van voeding kan switchen zonder dat er veel werk/geld verloren gaat
  • Ik wil ze in een specifiek kleur
Je bent een beetje arrogant. Even een stapje terug. ;)
Zou je daadwerkelijk gebruik hebben gemaakt van de zoekfunctie, dan zou je de antwoorden op die punten makkelijk gevonden hebben.
Ik ga geen poging doen tot een 'zinvolle' reactie, je toon staat me absoluut niet aan. :r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:07
SanderH_ schreef op zondag 03 januari 2016 @ 02:37:
[...]

Lol entitled much? Men helpt je hier vrijwillig. Als je eisen gaat stellen aan de hulp mag je er ook wel voor betalen.

We zijn er niet om jou te dienen...

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
Anoniem: 567876 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 14:27:
[...]

Je bent een beetje arrogant. Even een stapje terug. ;)
Zou je daadwerkelijk gebruik hebben gemaakt van de zoekfunctie, dan zou je de antwoorden op die punten makkelijk gevonden hebben.
Ik ga geen poging doen tot een 'zinvolle' reactie, je toon staat me absoluut niet aan. :r
En jij bespeurt in je eigen comment geen vleugje arrogantie? Mij moet je de zoekfunctie (laat staan Google) niet leren kennen.

Daarnaast gaat het niet enkel over sleeved verlengkabels, maar ook over cable combs.
link0007 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 15:22:
[...]

Lol entitled much? Men helpt je hier vrijwillig. Als je eisen gaat stellen aan de hulp mag je er ook wel voor betalen.

We zijn er niet om jou te dienen...
Niet gediend zijn met comments zoals deze van "2Fat2Walk" zie ik niet bepaald als eisen stellen, dat niemand hier zit op te wachten spreekt gewoon voor zich.

[ Voor 5% gewijzigd door SanderH_ op 03-01-2016 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SanderH_ schreef op zondag 03 januari 2016 @ 15:51:

En jij bespeurt in je eigen comment geen vleugje arrogantie? Mij moet je de zoekfunctie (laat staan Google) niet leren kennen.
Nee.

Ik zal je dan toch maar even op weg helpen. Als je een perfect resultaat als dat van in je eerste foto wilt bereiken zul je je kabels eerst moeten trainen en vervolgens vlechten. 'Cable sewing' heet het geloof ik.
Cablecombs kan je beter niet gebruiken, ze zijn vaak te dik dus gaat er dan ruimte tussen je kabels zitten en dat is niet mooi.

De eigenaar van die foto heeft overigens ook zo'n cablecomb gebruikt maar ik geloof dat dat er vanuit een andere hoek heel anders uitziet. :')

Je kan trouwens je sleeved extensions natuurlijk ook zelf maken. Je koopt wat draad, paracord, pinnetjes en connectors. Dan beetje trainen, vlechten en ze zijn perfect, zeker niet ruw.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hukkel80
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-05 17:07

Hukkel80

Dutch Lion Customising

@SanderH; wat jij zoekt is "rainbow extensions". En niet rechte. Dit betreft de 24 pins en EPS kabels. De GPU kabels moeten wel weer recht zijn. Maar die anderen moeten voorgevormd zijn. Daar worden ze veel strakker van. Ik deed ze vroeger maar ik heb er echt geen tijd meer voor. Je kunt ze wel laten maken bij diverse zaken. Denk aan Icemodz. Gewoon contact mee opnemen. Die maakt ze custom.

Maar hou er rekening mee dat custom werk meer kost dan Bitfenix extensions.

https://www.facebook.com/DutchLionCustomising

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
Dank voor je reply.

Foto is afkomstig van deze build. Volgens mij heeft hij gewoon van die stealth cable combs gebruikt. Zoiets dus.
Hukkel80 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 10:54:
@SanderH; wat jij zoekt is "rainbow extensions". En niet rechte. Dit betreft de 24 pins en EPS kabels. De GPU kabels moeten wel weer recht zijn. Maar die anderen moeten voorgevormd zijn. Daar worden ze veel strakker van. Ik deed ze vroeger maar ik heb er echt geen tijd meer voor. Je kunt ze wel laten maken bij diverse zaken. Denk aan Icemodz. Gewoon contact mee opnemen. Die maakt ze custom.

Maar hou er rekening mee dat custom werk meer kost dan Bitfenix extensions.
Bedankt.

Ik heb hier wat Bitfenix extensions liggen maar die dingen zijn niet bepaald flexibel. Of ligt dit puur aan het feit dat ze niet "getrained" zijn en geen cable combs hebben?

Zou je trouwens cable combs aanraden zodat ze mooi hun vorm houden, en is er een groot verschil tussen de cable combs die tijdens het maken van de kabel moeten worden toegevoegd en cable combs die achteraf kunnen worden toegevoegd (zie startpost)?

[ Voor 17% gewijzigd door SanderH_ op 04-01-2016 12:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hukkel80
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-05 17:07

Hukkel80

Dutch Lion Customising

Ik vind zelf de stealth het mooiste, maar dat moet iedereen voor zich weten.

Een rainbow extension heeft aan de binnenzijde kortere draden, dus hij loopt altijd al halfrond na het maken. Helemaal als je hem een beetje traint. Dan heeft hij die natuurlijke krul erin.

Ik gebruik tegenwoordig weleens cable combs, maar meestal maar 1 net aan de binnenkant van de kast. Of net aan de buitenkant. Er om de 5 cm een plaatsen vind ik persoonlijk nooit mooi en als je goed kunt sleeven dan zijn de draden sterk en houden ze hun vorm. Dus is het niet nodig.

Dit kan zowel met paracord als pet sleeving. Maar ik vind zelf pet mooier.

https://www.facebook.com/DutchLionCustomising

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yemeeh
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09-05 17:58
Ik heb recentelijk een extention setje gekocht van cablemod. Deze leveren kleine setjes met bijvoorbeeld 24-pin, 4+4-pin, 8-pin en een 6-pin, maar er zijn ook complete setjes. Deze zijn verkrijgbaar in vele kleuren, echter weet ik zo niet of grijs/metallic kleurig er is. Bij deze setjes zitten standaard cable-combs inbegrepen, maar dan wel de variant waarbij er ruimte tussen de kabels zit. Ik ben persoonlijk erg tevreden met deze look en de kabel neemt een mooie 'boogvorm' aan.

Mogelijk zijn deze extentie setjes ook wat voor jou? http://www.highflow.nl/mo...on-kit-66-pin-series.html

Edit:
Ik heb nog even verder gezocht en kwam wel deze tegen: http://www.highflow.nl/aa...sleeved-silver-black.html

Zijn wel de bitfenix alchemy, maar met een cable-comb moeten deze wel netjes te krijgen zijn :)!

Hopelijk heb je er wat aan!

[ Voor 18% gewijzigd door Yemeeh op 06-01-2016 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
Bedankt iedereen, ik heb ondertussen een bestelling bij icemodz geplaatst.

Zodra ik alles binnen heb post ik hier nog wat pics om het eindresultaat te laten zien.
Pagina: 1