Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Topicstarter
Ik gebruik 1 desktop en 1 (werk) laptop met 1 beeldscherm en zou graag makkelijker willen schakelen van bron (desktop <> laptop). Desktop zit via DVI op het scherm, en de laptop met HDMI. Ik heb een IIyama ProLite E2607WS beeldscherm, en moet dan telkens met een knopje onderaan het beeldscherm van inputbron wisselen. Dat is best lastig, want dan gaat hij van DVI > VGA > HDMI > DVI etc (terwijl er op VGA niets zit aangesloten). En dat knopje werkt niet altijd even lekker.

Is dat niet softwarematig te doen (noot: op m'n werklaptop kan ik zelf geen software installeren helaas)?
Of moet ik dan een videoswitch ertussen zetten (desktop videokaart kan ook via HDMI in plaats van DVI). Nadeel is dat ik dan ook weer knopjes moet drukken.

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:35
volgens mij zoek je gewoon een kvm switch, waarbij je kun schakelen met een toetsenbord combinatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Volgen mij moet je gewoon rdp/remote desktop aanzetten op de desktop. en dan op je laptop "mstsc.exe" starten staat er altijd wel op. (of visa versa)

kun je ook makkelijk cut en pasten enzo. bede beelden tegelijk zien. geen gelul met kabel, en de pc kun je overal neerzetten zolang hij maar op het netwerkt hangt.

[ Voor 4% gewijzigd door Fish op 02-01-2016 22:42 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Topicstarter
Na wat zoeken kwam ik bij de volgende video switch terecht: http://www.hardwarewebwin...utm_campaign=pricecompare Aten VS481A 4-Port HDMI Switch. Daar staat bij dat hij automatisch kan schakelen, dus dan ben ik af van het knopje drukken?

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, dat lijkt me niet. Op de website is sprake van selecteren door op een knop te drukken of de infrarood afstandsbediening te gebruiken.
The VS481A allows you to select the desired input source via a remote control unit and pushbuttons located on the switch.
Via de seriële poort zou software de knoppen kunnen simuleren. Zie de handleiding op pag. 15.
Furthermore, for complete system and install integration, RS232 control is standard through the VS481A’s built-in bi-directional RS-232 serial remote port that allows the switch to be controlled through a high-end controller, PC, and/or home automation / home theater software package.
Aanvulling.
Er is wel sprake van automatisch wisselen, maar alleen als je één van de bronnen uitschakelt.
Power On Detection – if one of the HDMI source devices is powered off, the VS481A will automatically switch to the next powered on device
Zoals hierboven aangegeven door nachtnet zul je een 'complete' kvm-switch moeten uitzoeken, waarbij je met één keyboard (& muis) beide computers bedient. Door een bepaalde toetscombinatie kun je dan wisselen welke computer je gebruikt, waarbij het scherm meeschakelt. Of de uitstekende tip van Fish toepassen.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2016 10:36 . Reden: Aanvulling. Seriële poort. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Topicstarter
In de maual staat: "Power On Detection – if one of the HDMI source devices is powered off, the VS481A will automatically switch to the next powered on device"

Daaruit leid ik af dat hij automatisch doorschakelt naar de volgende bron, als de andere wordt uitgezet (wat ik met CTRL+F3 kan doen).

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat schreef ik ook in mijn aanvulling. Het kan in jouw situatie misschien prima werken, maar ik vind het weinig elegant. Ik zie een extra apparaat dat geld kost en blijft kosten (elektra). Persoonlijk ben ik het meest gecharmeerd van de remotedesktop-oplossing. Die heeft bovendien het voordeel dat copy/paste-acties beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:24

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Je monitorinstellingen zijn waarschijnlijk softwarematig aan te passen via DDC/CI. Zelf pas ik input/power/brightness aan met een scriptje maar daar zal ook kant-en-klare software voor te vinden zijn met deze zoekterm. Dan het je geen extra hardware nodig.
Dat hoeft maar op één PC te draaien om te switchen van input.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:24

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Als je hiervoor iets moet gaan kopen (dus als de softwarematige oplossing voor jouw toepassing niet geschikt is), dan denk ik dat je tegenwoordig het best al snel aan een extra monitor kunt gaan denken.
Dan voorkom je ook de problemen met aardlussen.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ok dan koop je lekker iets ipv softwarematig te proberen. Fine by me

Iperf

Pagina: 1